«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۸۹ خرداد ۱۸, سه‌شنبه

اعتراض سازمان‌های جهانی به شرایط منصور اسالو



دیوید کاکرافت، دبیرکل فدراسیون جهانی کارگران بخش حمل و نقل، از انتقال منصور اسالو به سلول انفرادی زندان گوهردشت انتقاد کرده و از محمود احمدی‌نژاد خواسته که امکان آزادی رییس هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد و معاون وی، ابراهیم مددی را فراهم کند.
این فدراسیون در صدد سازماندهی تظاهراتی در پشتیبانی از فعالان کارگری ایران در سطح دنیا نیز هست. دیوید کاکرافت گفته، منظور از این تظاهرات آن است که نشان داده شود رفتار و اعمال حکومت ایران، از نظرجنبش کارگری در تمام کشورها دور نیست. در نخستین گام قرار است اتحادیه کارگران حمل و نقل اندونزی در روز هشتم ژوئن، مقابل سفارت جمهوری اسلامی تظاهرات کنند.
نامه اعتراضی آقای کاکرافت به آقای احمدی‌نژاد، پس از تشدید فشار بر منصور اسالو در روزهای اخیر نوشته شده است. اسالو با پرونده‌سازی جدیدی در شعبه شش دادسرای کرج روبرو شده است. به او اتهام زده‌اند که از داخل زندان با " گروه‌های معاند" تماس دارد.
اسانلو به اتهام اقدام علیه امنیت ملی در زندان استاسانلو به اتهام اقدام علیه امنیت ملی در زندان استپروانه اسالو، همسر این فعال کارگری، به دویچه وله می‌گوید: «او را با دستبند و پابند به بازپرسی شعبه شش دادسرای کرج برده و گفته‌اند که با ضد انقلاب تماس دارد. او هم گفته که من تنها از مسائل حقوقی خود در زندان حرف می‌زنم و همه چیز من اعم از ملاقات و تلفن‌ها و رفتارم تحت کنترل شماست. همسرم گفته که سعی اول او در زندان این است که جان خود را از تهدید زندانیان شرور نجات دهد.» پروانه اسالو از سه بار حمله با تیزی به همسرش توسط مجرمان خطرناک خبر می‌دهد و می‌گوید که این حملات با هشیاری خود اسالو یا کمک سایر زندانیان بی‌نتیجه مانده‌اند.

شکایت از دولت ایران

دبیرکل فدراسیون جهانی کارگران بخش حمل و نقل اعلام کرده که سازمان‌های بین‌المللی کارگری قصد شکایت از ایران را دارند. آنها می‌خواهند شکایت خود را نزد شورای حقوق بشر سازمان ملل، سازمان بین‌المللی کار و سایر سازمان‌های جهانی ببرند. گای رایدر، دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری نیز رفتار با آقای اسالو را "شکنجه" نامیده و از نقض حقوق اتحادیه‌های کارگری در ایران به شدت انتقاد کرده است.
پروانه اسالو در توصیف شرایط همسرش در گوهردشت می‌گوید: «روز شنبه هشتم خرداد ایشان را به بند حفاظت و اطلاعات برده و به دست نیروی انتظامی اداره آگاهی سپرده‌اند. یکی از زندانیان این خبر را تلفنی به ما داد. بسیار مضطرب شدیم و پس از یک روز پیگیری فهمیدیم که او را به خاطر همان پرونده جدید ارتباط با ضد انقلاب، به سلول انفرادی برده‌اند. همسرم را پنج روز بعد دوباره به بند ۵ گوهردشت برگردانده‌اند که بند زندانیان شرور است.»
مشکلات جسمی منصور اسالو و لزوم رعایت حال او مورد تایید پزشکی قانونی کرج قرار گرفته، اما این فعال کارگری مدت‌هاست از اوین به بند ۵ گوهردشت منتقل شده است. در این بند قاچاقچیان و آدمکشان نگاهداری می‌شوند. اسانلو که مشکل ریه دارد، ناچار است دود متراکم سیگار مجرمان عادی را تحمل کند.
پروانه اسالو به دویچه وله می‌گوید که در آخرین ملاقات پای همسرش می‌لنگیده و از کمر درد شدید در رنج بوده است. خانم اسالو ازنامه‌های مکرر خود به دادستانی و وزارت اطلاعات به منظور مرخصی همسرش یاد می‌کند که همگی بی‌پاسخ مانده‌اند. طبق قانون، هر زندانی پس از گذران یک سوم دوره محکومیت خود، حق استفاده از مرخصی را دارد. منصور اسانلو نزدیک چهارسال است که درزندان به سر‌می‌برد.
مهیندخت مصباح
تحریریه: بابک بهمنش


برگرفته از «دویچه وله»:


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!