«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ اسفند ۲۰, یکشنبه

بزودی همه از بیخ عرب خواهیم شد!

آیا نمونه هایی اینچنین نیز پیامد «تحریم اقتصادی باختر» هستند؟!

به گزارش زیر اندکی باریک شوید. بخودی خود گویاست! حتا بهانه ای هم که برای آن آورده اند به «عذر بدتر از گناه» می ماند. با خود می اندیشم:
«با آن همه سوء رهبری و سوء مدیریتی که افزون بر دله دزدی های اسلام پناهان امریکایی ـ انگلیسی و ... بر میهن مان فرمانرواست، تحریم های اقتصادی ”باختر“ چه به هنگام به یاری شان آمد تا بار دیگر، همه ی ندانمکاری ها و گند و پلشتی هایشان را به گردن کشورهای باختری یا به گفته ی آن ها ”استکبار جهانی“ بیندازند و همه ی این ها در شرایطی است که به بهانه ی گفتگوهای هسته ای، همه گونه قرار و مداری با ”شیطان بزرگ“ و دوستان اروپایی اش می گذارند که نام رمز آن برای ملت ایران، عبارت ریشخندآمیز ”بسته ی شفاهی“ است؛ گویی در این میان، تنها ملت ایران هستند که ناخودی و بیگانه اند؛ و از همین رو، همه چیز از دیده ی آن ها پنهان باید بماند؛ سایرین و از آن میان، بویژه ”شیطان بزرگ“ همدلانی هستند که با آن ها باید به زبان خودشان ”تعامل“ نمود و اگر لازم شد تا ژرفای دوزخ نیز همراهی شان نمود! ... فرهنگ و تاریخ و ادب ایرانی را که زیرپا نهاده اند؛ سرزمین مان را که تکه تکه به شیخک های توانگر تازی می فروشند و خاک گرانبهای آن را صادر می کنند؛ نام ”شاخابه ی پارس“ نیز در این میان به ”خلیج عربی“ دگردیسه می شود! چه باک! اینگونه که پیش می رویم، بزودی همه «از بیخ عرب» خواهیم شد و کار برجای مانده و نیمه کاره ی تازیان بیابانگرد، تاتارها و مغول ها نیز به فرجام خواهد رسید!»

ب. الف. بزرگمهر       ٢٠ اسپند ماه ١٣٩١

***

هواپیماهای جدید «ایران ایر» خلیج فارس را «خلیج عربی» می‌نامند!‍

نمایشگرهای پروازی، پرواز ٣٣٩  «هما»، هفتم اسفند ماه، پرواز بندرعباس به شیراز در اقدامی ناشایست، خلیج فارس را با نام خلیج عربی («Arabian Gulf») روی نقشه نشان داد. گفته می‌شود هواپیمای یادشده به تازگی خریداری شده ‌است.

یکی از مسافران این پرواز که گرفتن عکسی از نمایشگر پرواز گرفته بود در این باره گفت:
«پس از گذشت حدود ١٠ دقیقه از پرواز، نمایشگرها به منظور نشان دادن موقعیت فعلی هواپیما به مسافران باز شدند و در این هنگام بود که با نام خلیج عربی به جای خلیج فارس مواجه شدیم.» به گفته ی وی، این امر برانگیختگی شماری از مسافران پرواز را در پی داشت که در فرجامِ کار، سرمهماندار با آوردن بهانه ‌ای به اعتراضات پایان داد:
«... به دلیل آنکه این هواپیما به تازگی خریداری شده‌ است، تاکنون متوجه عنوان شدن نام خلیج عربی بجای خلیج فارس نشده ‌بودیم!»

این مسافر در پی افزود:
«پس از گذشت مدتی، نمایشگرها خاموش و بسته شدند و تا پایان پرواز که مسیر تغییر کرد و دیگر نمی‌شد نامی از خلیج عربی بر روی نقشه دید، باز نشدند.»

برگرفته از «خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گردشگری»:

این گزارش از سوی اینجانب ویرایش، پاکیزه و پارسی نویسی شده است.   ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!