«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۸۹ فروردین ۲۳, دوشنبه

نابودی سلاح های هسته ای در سراسر جهان یا جایگزینی سلاح های کهنه با نسل تازه تری از سلاح های نابودی جمعی؟!



اندیشه در میان گذاشته شده بوسیله باراک حسین اوباما درباره نابودی سلاح های هسته ای در سراسر جهان، تنها جایگزینی بخشی از این سلاح ها با نسل تازه و پیشرفته تری از سلاح های نابودی جمعی است! این نیرنگ که برای آن، این روزها تبلیغات گسترده ای در رسانه های امپریالیستی و ریزه خواران آنها در همه جای جهان، سازمان داده شده، برای فریب افکار عمومی مردم جهان و خلع سلاح فکری کشورهایی چون ایران است که خطر یورش های مرگبار اتمی امپریالیست ها، بویژه امپریالیست های یانکی و رژیم اشغالگر فلسطین، آنها را تهدید می کند!

ب. الف. بزرگمهر ۲۳ فروردین ۱۳۸۹



خبرگزاری ریانووستی: آمریکا موشک های صاعقه آسا می سازد!


"نیکلای فادییف" خبرنگار روزنامه روسی اینترنتی "اوترا.رو" روز جمعه نوشت: 
آمریکا تصمیم گرفت توان جنگی خود را به کمک انواع جدید تسلیحات حفظ کند، چرا که قرارداد جدید کاهش تسلیحات تهاجمی استراتژیک (استارت) به میزان قابل توجهی تعداد خرج های هسته ای آمریکا را کاهش می دهد. آمریکایی ها قصد دارند موشکی بالستیک با کلاهکی معمولی بسازند که بتواند به هر نقطه ای از جهان ظرف یک ساعت ضربه وارد کند. روزنامه واشنگتن پست می نویسد که هم اکنون در چارچوب برنامه "ضربه سریع جهانی" کار طراحی چنین موشک هایی انجام می شود.

در ادامه آمده است: به گفته نماینده پنتاگون، سلاح معجزه آسا ویژه مبارزه با تروریست ها می باشد که همچنین باید به ابزاری کمکی برای بازدارندگی و آلترناتیوی برای تسلیحات هسته ای استراتژیک تبدیل شود. احتمال می رود که به کمک این سلاح پایگاه های تروریست ها نابود شوند. همچنین آنها می توانند برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران و کره شمالی نیز استفاده شوند.

این نشریه می نویسد: موشک ها در خاک آمریکا مستقر خواهند شد. دستگاه های پرتاب می توانند مورد بازرسی بین المللی نیز قرار گیرند. آنطور که نظامیان آمریکایی اعلام می کنند، موشک های بالستیک جدید زودتر از سال ۲۰۱۵ در ارتش نخواهند بود، اما "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا خواستار این است که ساخت آنها تسریع شود. رئیس جمهور آمریکا در موشک های جدید جایگزینی برای سلاح هسته ای می بیند.

در ادامه آمده است: دولت آمریکا از کنگره خواسته است که در سال ۲۰۱۱ میلادی ۲۴۰ میلیون دلار به برنامه "ضربه سریع جهانی" تخصیص دهد که این رقم ۴۵% بیش از سال گذشته است. بلطف تلاش های اوباما، پنتاگون در ماه مه سال جاری اولین آزمون سلاح بالستیک را آغاز می کند. به گفته نظامیان، تنها تا سال ۲۰۱۵ برای ساخت موشک جدید حدود ۲ میلیارد دلار هزینه خواهد شد.
مولف می نویسد: گفتنی است که در حال حاضر آمریکا تسلیحات متعارفی ندارد که بتوانند ضرباتی صاعقه آسا به هر نقطه ای از جهان وارد کنند. استفاده از موشک های هسته ای قاره پیما نیز سخت شده است، چرا که آنها تنها ویژه ضربات بازدارنده و ضرباتی در پاسخ به حملات هستند، و موشک های بالدار با کلاهک های متعارف و بمب افکن های استراتژیک که در نیروهای مسلح هستند نیز برای رسیدن به هدف به ۱۲ ساعت زمان نیاز دارند.

در ادامه گفته می شود: ایجاد برنامه "ضربه سریع جهانی" در سال ۲۰۰۸ توسط "جرج بوش" رئیس جمهور سابق آمریکا مطرح شده بود. این برنامه با اعتراضات بسیاری از سوی مسکو مواجه شده است. بعقیده نمایندگان وزارت امور خارجه روسیه، تحقق برنامه می تواند سبب برانگیختن مسابقه تسلیحات متعارف شود. همچنین مسکو اعلام می کند که در این صورت تحقق ایده نابودسازی سلاح هسته ای در سراسر جهان برای اوباما دشوارتر خواهد شد.

مولف در پایان می نویسد: این خطر نیز وجود دارد که پرتاب موشک های جدید بالستیک سبب به کارافتادن سیستم های هشدار هسته ای چین و یا روسیه شود. در عین حال این احتمال نیز زیاد است که سلاح جدید از دقت کافی برخوردار نباشد.

خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه، ٢١ فروردین ماه

http://pe.rian.ru/digest/20100410/125851968.html


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!