«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۸۸ آذر ۲۴, سه‌شنبه

اعلامیهٔ فدراسیون جهانی جوانان دموکرات در همبستگی با مبارزهٔ دانشجویان ایران

«فدراسیون جهانی جوانان دموکرات تأثر عمیق خود را نسبت به سرکوب تظاهرات دانشجویی روزهای اخیر در تهران و دیگر شهرهای ایران اعلام می‌کند. ف.ج.ج.د. همواره از حق دانشجویان ایران برای تظاهرات مسالمت آمیز پشیبانی کرده است و می‌کند. لذا ما دستگیری، بازداشت و سرکوب دانشجویان توسط حکومت را به شدت محکوم می‌کنیم.

فدراسیون جهانی جوانان دموکرات تأثر عمیق خود را نسبت به سرکوب تظاهرات دانشجویی روزهای اخیر در تهران و دیگر شهرهای ایران اعلام می‌کند. ف.ج.ج.د. همواره از حق دانشجویان ایران برای تظاهرات مسالمت آمیز پشیبانی کرده است و می‌کند. لذا ما دستگیری، بازداشت و سرکوب دانشجویان توسط حکومت را به شدت محکوم می‌کنیم.

ما از دولت ایران می‌خواهیم که به مانورهایش در نقض حق جوانان ایران در برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز برای رسیدگی به مسائل و نگرانی‌های واقعی‌شان پایان دهد.

بر اساس گزارش‌های رسیده تا کنون ۱۶۵ مرد و ۳۹ زن دستگیر شده‌اند و ضربات باتون و پرتاب گاز اشک‌آور در خیابان‌ها ادامه دارد. حتی استادان دانشگاه‌ها نیز مورد حملهٔ پلیس قرار گرفته‌اند. ما خواهان آزادی فوری دانشجویان تظاهر کننده، پایان دادن به ضرب و شتم آنها در خیابان‌ها و گوش فرا دادن به صداهای ناشنیده گرفته شدهٔ آنها هستیم.

فدراسیون جهانی جوانان دموکرات همواره پشیبان مردم و جوانان ایران در ساختن کشورشان فارغ از دخالت، تحریم و تهدید کشورهای امپریالیستی بوده است، و از جنبش دموکراتیک درون ایران در تلاش برای بنای یک نظام پیشرو دموکراتیک که پاسخگوی نیازهای اقتصادی و سیاسی ملتش باشد نیز حمایت کرده است.»

دبیرخانهٔ کمیتهٔ مرکزی
فدراسیون جهانی جوانان دموکرات
بوداپست، مجارستان
۱۱ دسامبر ۲۰۰۹ (۲۰ آذر ۱۳۸۸)

برگرفته از تارنگاشت حزب توده ایران:
http://tudehpartyiran.org/detail.asp?id=925

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!