«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۸۸ تیر ۶, شنبه

همبستگی احزاب کارگری و کمونیستی جهان با مبارزات مردم ایران!

حزب کمونیست یونان هرگونه تلاش برای تحریف و خدشه‌دار کردن اراده و خواست مردم ایران و دست زدن به اقدامات سرکوبگرانه علیه جنبش مردمی در این کشور را محکوم می‌کند.

حزب کمونیست کانادا همبستگی خود را با کارگران و مردم ایران در تلاش‌شان برای افشا کردن و ابطال این انتخابات سرشار از تقلب اعلام می‌دارد. حزب کمونیست کانادا همچنین ازخواست مردم ایران برای برگزاری یک انتخابات دوباره، عادلانه و دموکراتیک حمایت می‌کند.

حزب کمونیست یونان رویدادهای اخیر ایران در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را از نزدیک و با نگرانی دنبال کرده است.

وضعیت موجود در ایران با ادامهٔ نقشه‌های امپریالیستی در این منطقه به طور گسترده‌تر بی‌ارتباط نیست که تلاش دارد مرکز کشمکش‌ها و برخوردها و بی‌ثباتی‌ها را به سوی آسیای مرکزی و جنوبی بکشاند. عامل مرتبط دیگر در این وضعیت، تضادها و کشمکش‌های درونی بورژوازی در ایران و برخورد داخلی نیروهای درون حاکمیت برای کسب تسلط و کنترل بر قدرت سیاسی در ایران است.

حزب کمونیست یونان هرگونه تلاش برای تحریف و خدشه‌دار کردن اراده و خواست مردم ایران و دست زدن به اقدامات سرکوبگرانه علیه جنبش مردمی در این کشور را محکوم می‌کند.

حزب کمونیست یونان همبستگی قاطع خود با مبارزهٔ طبقهٔ کارگر و اقشار مردمی ایران را در راه دفاع از حقوق دموکراتیک و اجتماعی‌شان و برای دستیابی به آزادی‌های صنفی-سندیکایی و سیاسی اعلام می‌کند.

حزب کمونیست یونان خواستار آزادی زندانیانی است که به جرم مبارزه برای حقوق کارگران و زحمتکشان به زندان افتاده‌اند.

حزب کمونیست یونان همچنین خواستار قانونی کردن فعالیت حزب تودهٔ ایران و فعالیت آزادانهٔ سیاسی کمونیست‌ها در ایران است.

در عین حال، حزب کمونیست یونان هرگونه دخالت امپریالیست‌ها در ایران را محکوم می‌کند که تلاش دارند به بهانهٔ شرایط حاکم بر ایران، نقشه‌های خود را برای ایجاد «خاورمیانهٔ بزرگ» به هزینهٔ مردم این منطقه به پیش ببرند.

آنچه مهم است این نکته است که این فقط و فقط مسئولیت و حق مردم ایران است که راه حل برون‌رفت از این بحران را بیابند.

۲۴ ژوئن ۲۰۰۹

سرکوب و دروغ مردم ایران را از مبارزهٔ عادلانه‌شان باز نخواهد داشت!

به رغم موج سرکوب دولتی، میلیون‌ها شهروند ایران در سراسر کشور به خیابان‌ها آمده‌اند تا به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری که در روز ١٢ ژوئن برگزار شد اعتراض کنند. حزب کمونیست کانادا همبستگی خود را با کارگران و مردم ایران در تلاش‌شان برای افشا کردن و ابطال این انتخابات سرشار از تقلب اعلام می‌دارد. حزب کمونیست کانادا همچنین ازخواست مردم ایران برای برگزاری یک انتخابات دوباره، عادلانه و دموکراتیک حمایت می‌کند و خواستار آزادی تمام آنانی است که به ناحق بازداشت شده‌اند و در زندان به سر می‌برند. همچنین ما خواستار پیگرد تمام افرادی هستیم که مسئول تلاش ناشیانه برای جعل نتایج انتخابات و خشونت دولتی‌ای هستند که در پی آن اعمال شد.

مسئله تنها محدود به دور کنونی انتخابات نیست، بلکه کل سیستم انتخاباتی در ایران مضحکه‌ای است که به گونه‌ای توسط رژیم مذهبی طراحی شده است تا مانع تحقق ارادهٔ مردم بشود و کنترل رهبری مذهبی را به هر قیمتی ادامه دهد. تمام نامزدهای انتخابات، چه از احزاب و چه از افراد، باید از قبل توسط دار و دستهٔ حاکم تأیید صلاحیت شوند؛ نیروهای سکولار و دیگر نیروهای منتقد نظم حاکم مذهبی و حکومت احمدی نژاد از شرکت در انتخابات محرومند و مورد سرکوب، زندان و حتی اعدام قرار می‌گیرند.

بلافاصله پس از انتخابات ١٢ ژوئن «شورای نگهبان» و «ولی فقیه» آن خامنه‌ای انتخابات را «عادلانه و دموکراتیک» اعلام کردند و رئیس جمهور کنونی یعنی محمود احمدی نژاد را به رغم شواهد بی‌شماری که خلاف آن را نشان می‌داد، پیروز انتخابات اعلام کردند. زمانی که این «مهر تأیید» تقلبی نتوانست مردم را از برخاستن به اعتراض باز دارد، خامنه‌ای به یک عقب نشینی تاکتیکی دست زد و وعدهٔ بازشماری بخشی از آرا را داد. در همین حال، نیروهای «راست سنتی» حاکم هواداران خود را بسیج کردند و به دفعات به نیروهای مخالف حمله کردند، از جمله حملهٔ خونین ١۴ ژوئن به خوابگاه دانشجویان دانشگاه تهران که به کشته شدن تعداد بسیاری و مجروح و دستگیر شدن تعداد بیشتری توسط مقامات منجر شد.

سپس «شورای نگهبان» اعلام کرد که سه میلیون رأی بیشتر از آرای واقعی که به صندوق‌ها ریخته شده بوده است «شمارش» شده است – سه میلیون! و به رغم این اعتراف، همچنان انتخاب مجدد تقلبی احمدی نژاد را مورد تأیید قرار داد.

حزب تودهٔ ایران انتخابات تقلبی و سرکوب بی‌رحمانهٔ پس از آن را محکوم کرده است. کمیتهٔ مرکزی حزب تودهٔ ایران در اعلامیهٔ ١۳ ژوئن خود اعلام کرد که:

«شواهد غیر قابل انکار تقلب سازمان‌دهندگان انتخابات و اعلام میلیون‌ها رأی تقلبی به نام احمدی نژاد... بار دیگر نشانگر این واقعیت است که ولی فقیه رژیم و انصار مسلح و نیمه مسلحش، سازمان گران اصلی خشونت دولتی بر ضد ارادهٔ ملی میلیون‌ها ایرانی هستند... باید همهٔ نیروهای سیاسی و اجتماعی کشور با اعلام بی اعتبار بودن نتایچ اعلام شده انتخابات از سوی وزارت کشور رژیم و با استفاده از همهٔ امکانات صدای اعتراض خود را بر ضد این شعبده بازی ولی فقیه و مزدوران مسلح و نیم مسلحش بلند کنند. باید با گسترش مبارزهٔ سازمان یافتهٔ توده‌ها رژیم را زیر فشار قرار داد. تمکین به نتایج اعلام شده خیانت به رأی مردم و همکاری با رژیم تزویر و تاریک‌اندیشی است

برخی در جنبش بین‌المللی صلح‌طلبانه و ضد امپریالیستی به غلط به این نتیجه رسیده‌اند که چون حکومت احمدی نژاد توسط امپریالیسم و ژاندارم منطقه‌ای آن، رژیم صهیونیستی، مورد هدف قرار گرفته است، و چون که برخی از عناصر سرمایه‌داری و نیروهای طرفدار غرب در زمرهٔ نیروهای اپوزیسیون هستند، بنابراین باید سکوت اختیار کرد و حتی بدتر، باید این رژیم ارتجاعی را مورد حمایت قرار داد. این حساب ساده‌اندیشانه که مبتنی بر این انگاشت نادرست است که «دشمن دشمن من، دوست من است»، از اساس خدشه‌دار است.

حکومت احمدی نژاد حتی اگر در مواردی هم در سطح بین‌المللی از نیروهای ضد امپریالیستی جانبداری کرده باشد، به هیچ‌وجه مترقی نیست و دولت «هوادار زحمتکشان» به حساب نمی‌آید. این حکومت یک رژیم ارتجاعی و اهریمنی است که بارها تشکیلات کارگری، دانشجویان و نیروهای سکولار را مورد تهاجم قرار داده است، و در حاکمیت سی سالهٔ خود به زندانی کردن، شکنجه و قتل مخالفانش دست یازیده است.

ولی روزهای عمر این رژیم به شمارش افتاده است. همه با هم از نیروهای مردمی ایران در مبارزهٔ برحق آنها پشتیبانی کنیم.

هیأت اجراییهٔ مرکزی

حزب کمونیست کانادا

٢٢ ژوئن ٢۰۰۹

برگرفته از تارنگاشت حزب توده ایران:

http://tudehpartyiran.org/detail.asp?id=691

تاکیدها (برجسته نمایی ها) همه جا از اینجانب (ب. الف. بزرگمهر) است.

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!