«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ خرداد ۱۳, شنبه

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و «اتحادیه ی اروپا» برای خونریزی آماده می شوند!


«دفتر رسانه ای کميته مرکزی حزب کمونيست يونان» در بیانیه ی خود درباره ی سخنان «فرانسوا اولاند» پیرامون سوريه بر نکته های زیر انگشت نهاد:
سخنان رییس جمهور به تازگی برگزیده شده ی فرانسه، فرانسوا اولاند که اکنون آشکارا بسوی امکان دست درازی نظامی به سوریه سمتگیری شده، آمادگی «اتحادیه ی اروپا» و «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» («ناتو») را برای کشتارِ گروهی مردم در منطقه ی ما از پرده برون می افکند.

سپارش های او درباره ی «حقوق بین الملل» و «سازمان ملل متحد» چون "پوشش"ی برای گرانبار نمودن «حقوق نیرومندترین» در "جنگلِ" رویارویی ها میان نیروهای امپریالیستی و گروه های انحصارات برای مهار خاستگاه های انرژی، تعیین مسیرهای ترابری آنها و بهره های بازار، بکار برده می شود.

همه ی آنها و از آن میان «سیریزا» (یکی از حزب های با گرایش چپ در یونان) که گفته بودند با برگزیده شدن «اولاند»، باد تازه ای در «اتحادیه ی اروپا» وزیدن گرفته و پندار "مردمگرا شدن" این اتحادیه را می پراکندند، رسوا شده و باید در این باره به مردم پاسخ دهند. خودِ زندگی نشان داده که سازمان های امپریالیستی، مانند «ناتو» و «اتحادیه ی اروپا» نمی توانند «انسانگرا» شوند. آنها، چنانکه بوده و هستند و در آینده نیز تا هنگامی که هستی دارند، ابزارهایی برای بهره کشی از خلق ها خواهند بود؛ همچون سرمایه داری، آنها نیز جنگ را در سرشت خود [در «دی. ان. آ»ی (DNA) خود] نهفته دارند.   

 «حزب کمونيست يونان»، برنامه های تازه ی امپرياليستی بر عليه مردم سوريه را زشت شمرده و پافشاری می کند که تنها مردم سوريه، بی سپارش ها و دست درازی ها، از حق تعیین آينده ی کشور خود برخوردارند.

ما خواهان آنیم که به همه ی همکاری های نظامی با اسراییل بی درنگ پایان داده شده، پایگاه نظامی ایالات متحده در «سودا» برچیده شود و به شکلی کلی تر دسترسی به سرزمین، بندرها و منطقه ی هوایی یونان برای دست اندازی امپریالیستی بر علیه سوریه و ایران که مردم یونان و دیگر خلق های منطقه را به گذرگاهی خطرناک رهنمون خواهد شد، امکان پذیر نشود.

٣١ ماه مه ٢٠١٢

برگردان:     ب. الف. بزرگمهر

خاستگاه:

پی افزوده:
درود بر «حزب کمونیست یونان» که در روزگار کنونی پرچمدار راستین سمتگیری به سوی سوسیالیسم بوده، شیوه های برخورد کمونیستی را رویهمرفته به گونه ای والا به نمایش گذاشته و راهنمای دیگر حزب های کمونیست و پیشرو جهان بوده و هست.

ب. الف. بزرگمهر 

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!