«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۴ فروردین ۲۲, شنبه

جامعه ای است که به زشتی گراییده و از خود بیخود شده یا من کودن شده ام؟!

با کودنی هرچه بیش تر، نقش سیاهی لشکر نمایش را بر دوش می گیرند!

زیر برنام «هنوز چیزی نشده که موضع گیری هسته ای کنیم»، گزیده ای از گفته های رهبر دروغگو و نیرنگباز رژیم ضدانقلابی و سرسپرده ی ایران درباره ی «سیاه بازی هسته ای» در دیدار با گروهی از چابلوسان و «آش خورهای ستایشگر نظام» را همراه با تصویری از دست و گوشه ای از ردای وی در «گوگل پلاس» درج کرده است (نوشته ی زیر و تصویر پیوست).

یاد گفته های دوستی می افتم که به تازگی از سفر ایران و دیدار نوروزی با خانواده بازگشته و در پاسخ به پرسشم درباره ی روحیه اجتماعی مردم، در گفتگویی تلفنی از آن میان، می گوید:
«اینجا کسی گوشش به تحلیل دیگری بدهکار نیست؛ همگی خبرها را پی می گیرند و نتیجه گیری هایی شتابزده و سرسری ...» روشنفکرانی را می گوید که وی با آن ها همسخن شده و به هر رو با اندک چشم پوشی، «گل های سرِ سبد جامعه» بشمار می روند.

دوباره نگاهی به برنام نوشته می اندازم و با خود می اندیشم:
چگونه خود و دیگران را می فریبند؟! جامعه ای است که به زشتی گراییده و از خود بیخود شده یا من کودن شده ام؟! ...

این اندازه خودفریبی برایم شگفت انگیز۱است. همه ی قراردادها را موبمو به اجرا درآورده و می آورند؛ به برخی از آن ها نیز نام «اجرای داوطلبانه» داده اند. نام توافقنامه را بیانیه نهاده اند؛ بیانیه که یکسال و نیم چک و چانه زدن و آن همه پیوست نمی خواهد؛ بهتر بگویم، حتا یک پیوست هم نمی خواهد. از انتشار آن ها نیز خودداری می کنند! پادوهای اطلاعاتی شان در همین «گوگل پلاس» به «فکت شیت» (fact sheet) که نام آن بخودی خود گویاست و برگه ای سیاه روی سپید نوشته و دستینه شده از سوی همه ی گفتگوگران است، نام ریشخندآمیز «بیانیه تفسیری» می دهند و همراه با آن، هم به ریش خود خندیده و هم دست شان را رو می کنند.

این رهبر نیرنگباز و ضدانقلابی که بویی از راستگویی و شرافت اخلاقی آن رهبر جان سپرده ی انقلاب نبرده۲ و برخلاف وی که حتا مسوولیت پاسخگویی و گند و گه کاری دیگرانی چون آن «اُم الفساد والمفسدین» و «خر قبرسی» فرمانده ی سپاه آن هنگام در شکست همراه با سرشکستگی در جنگ با «صددام» را پذیرفت، ذره ای از پاسخگویی در برابر زیان های سترگی که به ایران وارد آمده و پاسخگوی اصلی خود اوست، در هستی فرومایه و نابکارش نشانه ای نیست، این بار نیز با خرمرد رندی و موش مردگی می کوشد تا خود را از پاسخگویی در برابر مردم ایران برهاند و میان آنچه «جزییات گفتگوها» می نامد و کلی ترین توافق های انجام شده در عُمّان فاصله بیفکند؛ خود را رهبری نیک اندیش (مُصلح) و دلسوز جا بزند که نقشش تنها اندرزگویی های حکیمانه است و حتا بر واقعیت های پیش پا افتاده ای که «خط قرمز»هایش را یکی یکی لگدمال نمودند، چشم فروبسته و خود را به کوچه ی بن بست «علی چپ» بزند.

... و چه نادانند ـ در بهترین حالت آن ـ چنانچه ریگی به کفش نداشته باشند، همه ی کسانی که چنین تبلیغاتی را پی می گیرند؛ نادان هایی که چون کبک سرشان را در برف فرو می برند تا بیم های سترگ پدیدآمده و شکارچیانی تا بن دندان ساز و برگ یافته برای نابودی ایران را نبینند! در بازی پی گرفته شده از سوی «شیطان بزرگ»، همدستان، ریزه خواران و سرسپردگانش چون رژیم ضدانقلابی جمهوری اسلامی، همبازی می شوند و با کودنی هرچه بیش تر، نقش سیاهی لشکر نمایش را بر دوش می گیرند.

ب. الف. بزرگمهر    ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۴

پی نوشت:
 
۱ ـ «تنها کودن ها شگفت زده می شوند.» اسکار وایلد

۲ ـ در اینجا سخن بر سر  ندانمکاری های روح الله خمینی در جایگاه رهبری کشور و تبهکاری هایی که به نام وی و با ساخته و پرداختن دست نوشته و مُهر و دستینه اش به انجام رساندند، نیست!

***

هنوز چیزی نشده که موضع گیری هسته ای کنیم!

«وقتی مسوولین کشور و مسوولان هسته ای می گویند هنوز کاری انجام نگرفته و موضوع الزام آوری میان دو طرف بوجود نیامده، چنین وضعیتی نیاز به موضع گیری ندارد.

من نه مخالفم نه موافق چون هنوز اتفاقی نیفتاده ...

اینکه اتفاق افتاد نه اصل توافق نه مذاکره منتهی به توافق و نه محتوای توافق را تضمین نمی کند؛ پس تبریک گفتن هم معنایی ندارد.

از توافقی که عزت ایران را تامین کند حمایت می کنم.

اینکه برخی میگویند تمام مذاکرات زیر نظر رهبر است و رهبر از تمام جزئیات مذاکره با خبر است سخن دقیقی نیست.

من در مذاکرات بی تفاوت نیستم ولی در جزئیات مذاکرات تابحال دخالت نکرده ام و از این پس هم دخالت نخواهم کرد.

به تیم هسته ای اعتماد دارم؛ ولی طرف مقابل اهل فریب و دروغ و عهد شکنی است.

در آمریکا گفتند رهبر ایران برای حفظ آبرو کمی مخالفت می کند؛ کافر همه را به کیش خود پندارد.

سخنان رهبر با مردم بر اساس اعتماد است؛ همانطور که مردم به بنده حقیر اعتماد دارند، من هم به تک تک مردم اعتماد کامل دارم!

همدلی و همزبانی، دستوری نیست؛ بلکه باید آن را بوجود آورد و رشد داد.

ممکن است مسوولین بگویند وقت کم است و نمی رسند در سه ماه نظر منتقدین را هم بشنوند؛ خب سه ماه بشود، چهار ماه چه اشکالی دارد؟ طرف مقابل در یک برهه هفت ماه زمان را عقب انداختند

مذاکرات فقط در مورد موضوع هسته ای است!

اینها جامعه بین المللی نیستند؛ آمریکا هستند و سه کشور اروپایی. اینکه برخی روشنفکرنماها بگویند صنعت هسته ای را برای چه میخواهیم؟ یک فریب است. نباید فریب لبخند دشمن را خورد.

تحریم ها باید در همان روز توافق کامل لغو شود.

نظارت غیر متعارف و مختل کننده حریم امنیتی و دفاعی کشور را نمی پذیریم.

گزیده ای از بیانات مهم رهبری در مورد مذاکرات هسته ای»

از «گوگل پلاس» با اندک ویرایش درخور در نشانه گذاری ها و بازآرایی جمله ها از اینجانب:    ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!