«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۲ دی ۶, جمعه

به این می گویند: دیپلمات ورزیده!

«موضوعات باقیمانده از جنگ»؟!

به گزارش کوتاه و تصویر پیوست اندکی باریک شوید! درباره ی پزشکان گفته می شود که آن ها باید در هر شرایطی بتوانند خونسردی خود را حفظ کنند تا کار خود را بخوبی پیش برده، نگرانی پیرامون خویش برنیانگیزند. اینگونه که به دیده می آید، «سیّد از خر جسته» نیز از همین ویژگی برخوردار است؛ با خونسردی، شاید حتا خونسردتر از نمایندگان پادشاه قاجار برای بستن قراردادهای «ترکمانچای» و «گلستان» با نمایندگان «شیطان بزرگ» قراردادی ننگین و خوارکننده ی همه ی ایرانیان می بندد و قرار و مدارهای پنهانی، نوشته و نانوشته (با مشورت ولی فقیه نادان و نابکار؟!) می گذارد؛ برای برطرف نمودن سوء تفاهم با شیخک های امارات با همان خونسردی، جزیره های سه گانه ی ایران در شاخاب پارس را به برد و باخت می نهد و ... اینگونه که از خبر زیر برمی آید، بر سر «موضوعات باقیمانده از جنگ» با مزدور گوربگور شده ی امپریالیست ها که دستش به خون هزاران جوان فداکار ایرانی آغشته بود، شاید با همان خونسردی گفتگو نموده بود. به این می گویند: دیپلمات ورزیده!

ب. الف. بزرگمهر    ششم دی ماه ۱۳۹۲

***

دیدار ظریف با صدام

ظریف در کتاب «آقای سفیر» می‌گوید:
آقای [کمال] خرازی در سال ۷۹ یا ۸۰ سفری به عراق داشتند که بنده همراه ایشان بودم. موضوع سفر، روابط دوجانبه‌ی ایران و عراق و موضوعات باقیمانده از جنگ بود. قرار بود در این سفر، ایشان ملاقاتی با صدام داشته باشند. عراقی‌ها تأکید داشتند که تعداد همراهان در ملاقات به دلایل امنیتی باید بسیار محدود باشد. لذا بنده، کاردار ما در بغداد و یک مترجم به عنوان همراه دکتر خرازی معرفی شدند.


برجسته نمایی ها از آنِ من است.     ب. الف. بزرگمهر 

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!