«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۴ شهریور ۱, یکشنبه

رژیم تبهکار اسلام پیشگان برای پایوری هستی خویش به هر ننگی تن می دهد

در زیر گزیده ای از سخنان «نمودار اسلام» قاضی عسگر، «نماینده ی ولی سفیه در امور حج و زیارت» در خطبه‌های پیش از نیایش آدینه ی تهران به تاریخ  ۳۰ اَمرداد ماه ۱۳۹۴ را آورده ام. آن را با واقعیت ها بگونه ای کلی و با واقعیت های روز بویژه بسنجید تا تراز سخنان وی روشن شود.

وی از آن میان، درباره ی رخداد تلخ و ناگوار فرودگاه جدّه و دست درازی جنسی به دو نوجوان ایرانی که سپس یکی از آن ها در ایران خودکشی کرد، می گوید:
«یک حادثه‌ای در فرودگاه جده اتفاق افتاد و چقدر افراد خلاف دین، ضد حج حرف زدند و به حج‌گزار توهین‌ها کرده و در شبکه‌های اجتماعی آن را منتشر کردند.»

من نمی دانم چه کسانی به این بهانه، حج گزاران را خوار و کوچک شمرده اند؟ و چنین رفتاری را زشت، نادرست و فرصت جویانه می دانم؛ ولی آیا گفته های نماینده ی «ولی فقیه» دروغگو و نابکار رژیم اسلام پیشگان در کشورمان، آن هم در شرایطی که رژیم مزدور «یانکی» ها در عربستان، سزایی درخور برای رفتار بس پلید و نابکارانه ی مامورین فرودگاه خود درنظر نگرفته و از پوزشی ساده از آن نوجوانان، خانواده های شان و حتا خودِ رژیم سزاوار سرنگونی ایران خودداری ورزیده، جز سر فرود آوردن در برابر رویکرد رژیم خاندان سعود و پذیرش پستی از آرش دیگری برخوردار است؟

آیا این نماینده، جُستار را واژگون در میان ننهاده و گناه را به گردن به گفته ی وی «افراد خلاف دین، ضد حج» نیفکنده است؟

اگر برای این «نمودار اسلام»، تن دادن به چنین پستی به هر شَوَندی و از آن میان، سود سرشار اقتصادی که او و کسانی چون وی از این راه برده و می برند، جُستاری پیش پا افتاده است، آیا حق دارد با چنان نیرنگبازی آشکار در گفتار، خِرَد مردم و همان رهسپارانِ حج را به هیچ گرفته، آن ها را به پذیرش چنان نابکاری و پلشتی فراخوانَد؟

آیا این خود، نشانه ای دیگر از پستی و پلشتی رژیم فرمانروای اسلام پیشه در ایران نیست که برای پایوری هستی خویش به هر ننگی تن می دهد و مردم ایران را نیز خوار و سرافکنده می کند؟ و اگر چنین است، آیا نباید همه ی نیروهای میهن پرست ایرانی، برای سرنگونی چنین رژیم پلیدی، همسو و یگانه شوند؟

ب. الف. بزرگمهر    یکم شهریور ماه ۱۳۹۴

***

به‌ خاطر حادثه جده، نباید حج را تعطیل کنیم

حج آثار و برکات زیادی دارد که در هیچ یک از فرایض دینی به صورت یکجا وجود ندارد و در برخی روایات آمده که حج انسان را از گناه و آلودگی پاک می‌کند و خداوند به وسیله حج، روح او را آرام کرده و انسان را نورانی می‌کند؛ نورانیتی که تنها اولیای خدا می‌تواند ببیند.

خداوند خیر دنیا و آخرت را به حاجی می‌دهد و دستیابی بهشت را پاداش حج مقبول قرار داده است. خداوند دعای حاجی را مستجاب کرده و حاجی واقعی را کنار پیامبران، صدیقین، شهدا و صالحین قرار می‌دهد و او را از عذاب الهی ایمن می‌کند.

شکل انجام حج هم قابل توجه است، چرا که با سایر کارها و واجبات سازگاری ندارد؛ برگزاری یک دوره تمرینی برای حاجی، او را آماده می‌کند تا محرم وارد خانه خدا شده و به قرب الهی راه پیدا کند. او در یک لباس یکسان که در آن گناه نکرده به گرد خانه خدا می‌چرخد و حتی برخی مستحبات بعد از محرم شدن بر او حرام می‌گردد.

حج می‌تواند از نظر رفتاری با کنترل خشم و زبان فرد، جامعه را اصلاح کند و به حدی مهم است که در حدیثی از رسول خدا (ص) نقل شده اگر کسی بخواهد بفهمد حجش مورد قبول قرار گرفته یا خیر، باید به خود نگاه کند و ببیند از نظر رفتاری در او تغییری ایجاد شده است یا خیر.

ملت‌های مسلمان از همه جای دنیا در یک زمان و یک مکان اجتماع می‌کنند و با یکدیگر و مشکلات هم و اسلام آشنا می‌شوند و در مورد آن چاره‌اندیشی می‌کنند.

برکت دیگر حج، وحدت‌آفرینی است؛ به طوری که تمام مسلمانان در ۴ طرف کعبه به سمت خانه خدا می‌ایستد و وحدت قبله و پیامبر را ایجاد می‌کند.

یک حادثه‌ای در فرودگاه جده اتفاق افتاد و چقدر افراد خلاف دین، ضد حج حرف زدند و به حج‌گزار توهین‌ها کرده و در شبکه‌های اجتماعی آن را منتشر کردند.

بعضی‌ها هم از تریبون رسمی گفتند حج را تعطیل کنید، این افراد نه حج را می‌شناسند و نه آیات را خوانده‌اند؛ آیا درست است به خاطر یک حادثه، ما حج را تعطیل کنیم؟

مکه ام‌القرای اسلام است و این شهر دارای امنیت برای حجاج محسوب می‌شود، چرا که وقتی حاجی مَحرم می‌شود حق ندارد خون خود را بریزد، گیاه خانه خدا را بکند، سلاح بردارد و یا حیوانات را آزار دهد.

کعبه خانه‌ای است که خدا برای اولین‌بار برای عبادت مردم ایجاد کرد و حتی بعد از طوفان نوح که همه جا را آب گرفته بود، محل کعبه اول از همه خشک شد. بنابراین طبق سخنان امیرالمؤمنین (ع)، حج بیرق اسلام است و همیشه باید باقی بماند.

«ایسنا»، ۳۰ اَمرداد ماه ۱۳۹۴


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!