«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ خرداد ۹, سه‌شنبه

پای دروغ لَنگ تر از پیش!


چند روزی است که خشونت در برخی نقاط سوریه تشدید و ده‌ها سوری از جمله چندین کودک به دست تروریست‌ها کشته شده‌اند. شبکه‌هایی مانند «الجزیره»، «العربیه» و «شبکه بی‌بی‌سی» با پخش تصاویری از کودکان قتل‌عام شده ادعا می‌کنند که این جنایت نتیجه حملات ارتش سوریه است.

امروز عکاسی ایتالیایی فاش کرد که برخی عکس‌های منتشر شده در «بی‌بی‌سی» و «الجزیره»، عکس های اوست که ٩ سال پیش در عراق گرفته است.

شبکه تلویزیونی «الاخباریه» سوریه اعلام کرد:
«مارکو دی لاور» عکاس ایتالیایی امروز بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که عکس منتشر شده از آنچه کشتار «الحوله» در سوریه خوانده می‌شود، عکسی است که او ٢۷ مارس سال ٢٠٠٣ در منطقه «نصیب» عراق گرفته است.

شبکه «الاخباریه» سوریه تاکید کرد که شبکه «بی‌بی‌سی» به محض انتشار بیانیه ی عکاس ایتالیایی، پخش تصاویر ادعایی را متوقف کرد.

این دروغ بزرگ رسانه‌ ای برای اولین بار نیست که علیه سوریه بکار برده می‌شود؛ سال گذشته نیز کشتار چندین کودک در عراق دوران جنگ به ارتش سوریه نسبت داده شد.

«خبرگزاری فارس»

این گزارش شلخته در بسیاری جاها از سوی اینجانب ویرایش، پیرایش و پاکیزه نویسی شده است. عنوان نیز از آنِ من است.       ب. الف. بزرگمهر



هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!