«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۶ مهر ۲۴, دوشنبه

به پستان گاو آویزان شده، سرمست شده اید؟!

ما با هم نان و نمک خورده و می خوریم؛ چرا می خواهید نان مان را آجر کنید؟!

لات بی سر و پای «یانکی» با خود می اندیشد:
درست است مانند شما دیپلمات نیستم و از دیپلماسی کم تر سر درمی آورم؛ ولی سرشت فرصت جویانه و فرومایه ی شما مادر ج... ها را بهتر از خودتان می شناسم. به پستان گاو آویزان شده، سرمست شده اید؟! نشان تان می دهم که خداوند گاو کیست! به آن دختر ترشیده ی ایتالیایی هم بگویید که آن «نشانه ی نیرومند از اتحاد اروپایی‌ها» را لوله کرده به آنجا که باید فرو کند.

ب. الف. بزرگمهر   ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۶

***

وزیران خارجه «اتحادیه اروپا» از کنگره «ایالات متحد» [بخوان: «یانکی» ها]خواستند تا پیمان اتمی با ایران را پاس دارد. این درخواست پس از آن به میان می‌آید که دونالد ترامپ گفته بود، نمی‌تواند پایبندی ایران به این پیمان را تایید کند.

وزیر خارجی فرانسه، روز دوشنبه ۲۴ مهر ماه گفت:
«در هماوندی با آماج رییس‌جمهور ترامپ درباره ی تایید نکردن این پیمان باید گفت که این آماج با دیدگاه ما، با آنچه که ”بنگاه جهانی انرژی اتمی“ گفته، با آنچه رییس جمهور آلمان، نخست‌وزیر بریتانیا و رییس‌جمهور مَکرون آن را درست خوانده اند، همخوانی ندارد.» وی امیدوار است که «کنگره ایالات متحد» این پیمان را به چالش نکشد».

وزیر خارجی آلمان، روز دوشنبه هشدار داد که تهدیدات پیامد برونرفت دولت ترامپ از پیمان اتمی با ایران می‌تواند به یک برخورد نظامی بینجامد:
«از آنجا که اروپایی‌ها با هم هستند [آنجای آدم دروغگو!]، ما بسیار نگران این آماج رییس‌جمهوری ”ایالات متحد“ هستیم که می‌تواند ما را به گرداب برخورد نظامی با ایران بکشاند.»

پیش از برگزاری نشست وزیران خارجه «اتحادیه اروپا»، مسوول امور سیاست خارجی این اتحادیه، درباره ی برجام گفته بود:
«این پیمانی است که کار می‌کند. این پیمانی است که ما برای آسایش خودمان بدان نیازمندیم؛ و امروز از وزیران خارجی چشم آن دارم که نشانه ی نیرومندی از اتحاد اروپایی‌ها و پشتیبانی و تعهد کامل‌شان به اجرای آن از سوی همگی را بفرستند.»

گزیده ای از گزارش «وزیران خارجه اتحادیه اروپا خواستار حمایت کنگره ایالات متحد از توافق اتمی ایران شدند»، برگرفته از تارنگاشت دروغپردازِ و بی مسوولیتِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا» ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۶ (با ویرایش، پارسی و پاکیزه نویسی درخور از سوی اینجانب؛ افزوده های درون [ ] نیز از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر)


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!