«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ دی ۱۱, دوشنبه

دو رهبر و دو برخورد!


دوستی خبر زیر را با ای ـ میل برایم فرستاده است. در نگاه نخست، چیز چندان مهمی به نظر نمی رسد؛ گویا روشن شده که رهبر پیشین کره شمالی، ساعتی چند پیش از مرگش از شنیدن خبر ترک برداشتن سدی در آن کشور بسیار خشمگین شده و شاید به آن دلیل درگذشته است. خوب! برای بسیاری پیش می آید؛ آن هم در سن و سال بالا که امکان سکته ی قلبی و مانند آن بیش تر است؛ تنها تفاوتش در این است که وی چون رهبر یک کشور بوده، چنین خبری اهمیت یافته است. بله، همین است. برای من که چنین خبری چیز چندانی دربرندارد! سپس، ناگهان مانند برق از ذهنم می گذرد:
... نباید کش داد!

بله! درست حدس زده اید. بحشی از بیانات رهبری است که پیروانش وی را فرزانه نیز می خوانند و درپی ماجرای ننگین و شرم آور دزدی بزرگ یکی از پیروان اسلام پناه و فرار وی به کشور «بهشت دزدان سرمایه»، چنین بر زبان رانده بود:
«در این زمینه خبررسانی شد؛ ولی نباید این قضیه را کش دهند! بگذارید مسوولان کارشان را دنبال کنند و با دقت کار کنند. جنجال و هیاهو تا حدی وجود دارد؛ ولی نباید کش داد!» (در دیدار با کارگزارن حج، سوم اکتبر ٢٠١١) و البته مسوولان هنوز که هنوز است با دقت سرگرم کارند و کارشان را دنبال می کنند ... خدا عمرشان بدهد!

ب. الف. بزرگمهر    ١١ دی ماه ١٣٩١

***

کیم‌جونگ‌ایل از شدت‌ خشم ‌درگذشت

آفتاب: یک روزنامه کره شمالی اعلام کرد، رهبر سابق این کشور در ساعات قبل از مرگش از خبر ترک برداشتن یک سد مطلع شده بود که این خبر او را بسیار خشمگین کرده بود.

به نوشته روزنامه دیلی میل، کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره شمالی ساعاتی پس از آن درگذشت که از خبر ترک خوردگی یک سد اطلاع یافت.

روزنامه چوسون ایلبو، نوشت: کیم جونگ ایل پس از اطلاع از این خبر به شدت خشمگین شده و دستور داده بود افراد مسئول در این زمینه به شدت مجازات شوند.

کیم جونگ ایل ۱۹ دسامبر سال گذشته در اثر حمله قلبی درگذشت.

به نوشته روزنامه چوسون ایلبو، رهبر سابق کره شمالی پس از اطلاع از خبر ترک خوردن سدی که یک نیروگاه برق در نزدیکی آن قرار داشت به شدت خشمگین شد و مقام‌های مسئول را مورد انتقاد شدید قرار داد.

کیم جونگ ایل از زمان آغاز پروژه ساخت این سد در استان جاگانگ تا زمان مرگش هشت بار از محل ساخت آن بازدید کرده بود.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های محلی کره شمالی اعلام کردند: ساخت این سد ظرف مدت سه سال به پایان رسید. در حالی که برنامه‌ریزی شده بود ساخت آن ظرف ۱۰ سال پایان می‌یابد.

http://aftabnews.ir/vdcbg5b8zrhbw0p.uiur.html

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!