«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ دی ۱, جمعه

اسلام گرایان تندرو همه جا سیاست امپریالیستی را پی گرفته و می گیرند!


سلفی های جهادی خواستار بخش نمودن مصر به «استان های خدا» و «استان های شرک» شدند

محمد ظواهری رهبر سازمان «سلفی جهادی» مصر و برادر ایمن ظواهری رهبر «القاعده»، مخالفت خود را با پیش نویس قانون اساسی این کشور که برای همه پرسی عرضه شده، اعلام نمود.

به گزارش تارنگاشت خبری «الوطن الیوم»، ظواهری با صدور بیانیه ای اظهار داشته است که راه گشایش بحران کنونی مصر، اجرای همه پرسی به صورت محلی در استان هاست تا هرکدام میان شریعت و قانون اساسی، یکی را برگزینند.

بنابراین بیانیه، پس از آن هرکدام از شهروندان می توانند تصمیم بگیرند که آیا می خواهند در استانی زندگی کنند که در آن شریعت اجرا می شود یا استانی که در آن قانون اساسی اجرا می گردد.

ظواهری با اعلام مخالفت با پیش نویس کنونی قانون اساسی، چنین پافشاری کرده است:
«ما نمی پذیریم که حاکمیت در دست مردم باشد. دموکراسی را نیز نمی پذیریم. زیرا کفر و شرک به خدا است و با نظام حکم شرعی که در آن قدرت دست به دست نمی شود، ناهمتایی دارد.»

ظواهری، پیش نویس قانون اساسی را در مصر که همه پرسی بر سر آن صورت می گیرد، دربردارنده ی شرک به خدا دانسته که در آن حق خدایی تحریم و تحلیل به ملت داده می شود. او این پیش نویس را کفر آشکار دانسته است.

رهبر سلفی جهادی مصر، تشکیل احزاب را نادرست دانسته و چنین پافشرده است:
«نظامی که برپایه این قانون اساسی برپا می شود، نظام شرک است که هیچ هماوندی با اسلام ندارد.»

او پافشاری کرده است:
«دموکراسی که حق قانونگذاری را به جای خدا به مردم می دهد با اسلام ناسازگاری دارد.»

ظواهری در پایان بیانیه خود خاطرنشان کرده است که او و گروهش از «باختر» نمی هراسند؛ قدرت و قوانین آن را بزرگ نمی دانند؛ همه پرسی بر سر احکام شریعت را نمی پذیرند؛ فرمانروایی ملت، دموکراسی و جابجایی قدرت را به رسمیت نمی شناسند؛ به غیر مسلمانان اجازه ی اجرای علنی اعمال مذهبی خود را نمی دهند و برابری مسلمانان با غیر مسلمانان و مرد و زن را نمی پذیرند.

این بیانیه در حالی صادر شده است که «سکولار»های مصر نیز پیش نویس قانون اساسی را نپذیرفته اند. آن ها می گویند: این پیش نویس تنها به خواسته های یک گروه از مصری ها پاسخ می دهد و برای روحانیون [بخوان: آخوندها و ملاها] قدرت و جایگاه ویژه ای درنظر گرفته شده است.

اسلامگرایان وابسته به گروه اسلامگرای «اخوان المسلمین» و حزب سلفی نور، اکثریت را در گروه آمایش پیش نویس قانون اساسی مصر در دست داشتند.


این گزارش از سوی اینجانب ویرایش و پارسی نویسی شده است.  عنوان نیز از آنِ من است.     ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!