«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۸۸ شهریور ۲۳, دوشنبه

اعلامیه کمیته مرکزی حزب توده ایران ـ ضرورت مقابله با برنامه های کودتاچیان برای سرکوب کامل و خشن جنبش مردمی!

حزب توده ایران سخنان تهدید آمیز علی خامنه ای، ولی فقیه رژیم، تشدید حملات دستگاه امنیتی ارتجاع به رهبران جنبش اصلاحات و دستگیری های روزهای اخیر را شدیدا محکوم می کند و معتقد است با هوشیاری کامل باید نیروهای ملی و آزادی خواه کشور را برای مقابله با آخرین تلاش های رژیم استبدادی برای سرکوب کامل جنبش مردمی آماده کرد. نمی توان و نباید در برابر تهدیدات تاریک اندیشان حاکم میدان مبارزه را ترک کرد. روند حوادث و سیاست های نابخرادنه ولی فقیه رژیم کشور را به سرعت به سوی درگیری های وسیع اجتماعی می کشاند.

مردم آگاه و مبارز!

رژیم ضد مردمی و استبدادی ولایت فقیه آخرین مراحل سرکوب کامل و خشن جنبش اعتراضی توده ها را به سرعت تدارک دیده و به مرحله اجرا می گذارد. سخنان تهدید آمیز علی خامنه ای در نماز جمعه این هفته تهران، در کنار اخبار رسیده مبنی بر تصمیم گیری رژیم درباره دستگیری کروبی و موسوی، تهدیدات فرماندهان سپاه پاسداران، یورش به دفتر کروبی و مهر و موم کردن آن توسط نیروهای وزارت اطلاعات و دستگیری مرتضی الویری، حمله به دفتر موسوی و دستگیری علی رضا بهشتی، سخنان تهدید آمیز باهنر، نایب رئیس مجلس و از چهره های شاخص ارتجاع درباره کروبی، و مقالات تحریک آمیز دستگاه های تبلیغاتی وابسته به دستگاه ولایت و تاریک اندیشی همگی نشانگر آماده شدن زمینه برای آغاز مرحله نهایی یورش دستگاه های سرکوب برای از بین بردن رهبری جنبش اصلاحات، پایان دادن به نا آرامی های اجتماعی، نابودی جمهوریت و حق حاکمیت مردم، حتی در حد محدود آن و حاکم کردن اختناق سیاه قرون وسطایی در میهن ماست.

ولی فقیه رژیم که این روزها بیش از پیش به عنوان یک فرد بی اعتبار، چه از نظر مذهبی و چه از نظر سیاسی، تنها با حمایت بخش کوچکی از روحانیت و با اتکاء به دستگاه ضد مردمی سرکوب و گروه های شدیدا قشری اعوان و انصارش به حیات سیاسی خود ادامه می دهد با سازمان دهی تقلبات بی سابقه انتخاباتی ۲۲ خرداد و زیر پا گذاشتن رای میلیون ها ایرانی و فرمان یورش گسترده نظامی و امنیتی به نیروهای معترض، دستگیری هزاران فعال جنبش اجتماعی، کشتار ده ها تن از هم میهنان آزادی خواه و سازمان دهی جنایات تکان دهنده در زندان های و شکنجه گاه های سپاه و وزارت اطلاعات، عملاً هرگونه راه حل میانی را اختلافات بی سابقه در درون و پیرامون حاکمیت جمهوری اسلامی از بین برده است. پیام کودتاچیان و سرکوبگران حقوق مردم به معترضان روشن است: تسلیم شدن کامل و یا سرکوب خشن و خونین، حضور در بیدادگاه های شبه نظامی و ”اعترافات“ آنچنانی درباره همکاری با ”استکبار“ جهانی و سازمان دهی ”انقلاب رنگین“ به فرمان آمریکا.

نیروهای آزادی خواه، مردم آگاه و مبارز!

مسئله اساسی امروز چگونگی مقابله با برنامه های مخرب سران رژیم جهل و جنایت و نجات کشور از فاجعه یی است که در حال تکوین است. بر اساس آخرین گزارش های رسیده و موضع گیری های انجام شده در نماز جمعه های شهرهای مختلف و سخنان علی خامنه ای، ولی فقیه رژیم، سران استبداد تصمیم نهایی خود را مبنی بر یورش خشن و گسترده برای نابودی رهبری جنبش اصلاحات گرفته اند. رژیم با درک خطر بیش از پیش ریزش اجتماعی پایگاه های سنتی اش، مخالفت روز افزون بخش های پرنفوذی از روحانیت که زمانی ”استوانه حفظ نظام“ بود به سمت نظامی ـ انتظامی کردن حیات کشور می رود و تنها با تشدید سرکوب خشن و خونین جنبش مردمی است که می تواند به حیات خود ادامه دهد.

به گمان ما در شرایط حساس و بغرنج کنونی باید با اتکاء به خواست های مشترک جنبش بر ضرورت اتحاد عمل وسیع ترین قشرها و نیروهای اجتماعی تأکید کرد. امروز مسئله یی که در مقابل جنبش قرار دارد این است که با توجه به بسته شدن همه راه های مخالفت و اعتراض مسالمت آمیز، از جمله برگزاری راه پیمایی و همایش های اعتراضی و با توجه به نظامی شدن بیش از پیش حیات جامعه چگونه می توان امید و تلاش حکام جابر را برای خسته و نومید ساختن معترضان فعال در عرصه مقاومت مردمی ناکام گذاشت. به گمان ما باید با واقع بینی و درک شرایط حساس کنونی سیاست های مبارزاتی را اتخاذ کرد که وسیع ترین قشرهای اجتماعی بتوانند در آن شرکت کنند. تحریم وسیع اجتماعی، سیاسی و اقتصادی رژیم، از جمله راه های برخورد فعال با برنامه های رژیم برای تشدید جو اختناق و سرکوب کامل و خشن جنبش مردمی است. مبارزه بر ضد استبداد از طریق تحریم اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حکومت ریشه های نیرومندی در تاریخ مبارزات نیروهای آزادی خواه جهان داشته و دارد. تحریم اجتماعی گسترده حکومت روشی بود که درجنبشی رهایی بخش هندوستان، به رهبری مهاتما گاندی برای استقلال هند از امپریالیسم بریتانیا استفاده شد. همین شیوه مبارزه در جنبش ضد نژاد پرستی در آفریقای جنوبی، و جنبش حقوق مدنی آمریکا توانست دست آوردهای مهمی را به دست بیاورد.

امروز میهن ما بیش از هرزمان دیگری به همدلی و همکاری وسیع ترین قشر نیروهای سیاسی و اجتماعی نیازمند است. تنها در صورت عمل مشترک و سازمان یافته ماست که می توان برنامه های کودتاچیان را با شکست رو به رو کرد. صدور اعلامیه مشترک از سوی مراجع تقلید مذهبی و منع کردن مردم از هرگونه همکاری با دستگاه های دولتی و حکومتی، همکاری نزدیک نیروهای اجتماعی، از جمله کارگران و زحمتکشان، با جنبش دانشجویی و مبارزات زنان و در مجموع سازمان دهی نافرمانی مدنی در وسیع ترین شکل ممکن و به چالش کشیدن امکان ادامه حاکمیت زور و سر نیزه از جمله راهکارهای ممکن برای مقابله با برنامه های رژیم است.

حزب توده ایران سخنان تهدید آمیز علی خامنه ای، ولی فقیه رژیم، و تشدید حملات دستگاه امنیتی ارتجاع به رهبران جنبش اصلاحات و دستگیری های روزهای اخیر را شدیدا محکوم می کند و معتقد است با هوشیاری کامل باید نیروهای ملی و آزادی خواه کشور را برای مقابله با آخرین تلاش های رژیم استبدادی برای سرکوب کامل جنبش مردمی آماده کرد. نمی توان و نباید در برابر تهدیدات تاریک اندیشان حاکم میدان مبارزه را ترک کرد. روند حوادث و سیاست های نابخرادنه ولی فقیه رژیم کشور را به سرعت به سوی درگیری های وسیع اجتماعی می کشاند. میهن ما روزهای حساس و سرنوشت سازی را از سر می گذراند، موفقیت کودتاچیان در اجرای برنامه هایشان اثرات عمیقاً فاجعه باری برای مردم ما به همراه خواهد داشت باید با تمام توان و با حرکت و مبارزه مشترک برنامه های رژیم ولایت فقیه را با شکست رو به رو کرد.

کمیته مرکزی حزب توده ایران

۲۲ شهریور ۱۳٨٨

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!