«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۵ خرداد ۱۲, چهارشنبه

می گویند چرا پیشرفت نمی کنیم! پس این چیست؟

رشته «خُدّامی مسجد» در قالب «طرح کرامت» از سال کنونی در استان تهران به صورت دانشگاهی ارائه می‌شود. خُدّامی که دیپلم ندارند نیز مجازند در این دوره آموزشی شرکت کنند.


به گزارش خبرگزاری مهر، طرح کرامت ویژه خادمین مسجدهای استان تهران با آماج بالابردن توان مهارتی خُدّام در جستارهای «بهداشت پیرامون» از آغاز اردیبهشت و خردادماه سال کنونی پیگیری شد و تاکنون چند دوره ی آموزشی نیز برگزار شده است.

«نمودار اسلام» حسن مزدجو، معاون «شورای ائمه جماعات مساجد ناحیه مطهری» در هماوندی با آموزش خُدّام در رشته ی «خدمت مسجد» گفت:
«تفاهم‌نامه‌ای میان دانشگاه علمی کاربردی و مرکز رسیدگی به امور مساجد بسته شده است.»

در این رشته، آشنایی با بهداشت پیرامون مسجد و آشپزخانه، بهداشت فردی در مسجد، ضدعفونی درست ابزارهای آبدارخانه و سرویس‌ های بهداشتی و شیوه ی بنیادین رزم با جانوران آزاررسان از موردهای آموزشی است که خُدّام مسجدها با آن آشنا می‌شوند.

یکی از این دوره‌های آموزشی که تاکنون برگزار شده، دوره ی «آموزش بهداشت و تندرستی» ویژه ی خُدّام مسجدهای ناحیه ی علامه امینی است.
...
دگردیسگی چنین پیشه هایی به رشته‌های دانشگاهی، فرآیندی است که از سال‌های پیش آغازیده است. سال گذشته، محمد فراهانی، رییس «سازمان بسیج مدّاحان ایران» خبر داده بود که «دانشکده مدّاحی» تا سال آینده در کشور راه‌اندازی خواهد شد.

از چهار سال پیش این امکان پدید آمده بود که مدّاحان از دانشگاهها کارنامه بگیرند. علی آهی، رییس هیأت مدیره ی «خانه مدّاحان ایران»، تابستان سال ۹۱ از پدیداری رشته مدِاحی در دانشگاه علمی ـ کاربردی خبر داده و گفته بود:
«مداحان می‌توانند با تحصیل علم در این دانشگاه، مدارک کاردانی و کارشناسی دریافت کنند.»

اندیشه ی گشودن دانشگاه ویژه مدّاحی نیز از سال‌های پیش آغازیده بود. سال ۹۱، علی اکبر مداحی، رییس وقت «سازمان بسیج مدّاحان» خبر داده بود که تا دو سال آینده، دانشکده ی «هنر و ادبیات آیینی (مدّاحی)» در دانشگاه بسیج راه‌اندازی می‌شود.

از «گوگل پلاس» با ویرایش و پارسی نویسی درخور از اینجانب؛ برنام نیز از آنِ من است.   ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!