«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۲ مرداد ۲۷, جمعه

الف بچه، گردن کشیدنت دیگر برای چیست؟

الف بچه! این یک نشست خودمانی است؛ گردن کشیدنت دیگر برای چیست؟ برای ما که انشاء الله نیست تا بدهیم همینجا چپقت را چاق کنند؟ برای آن مردم بخت برگشته است که با مشت و گرز و اینا بجان شان افتاده اید؟ خوب! یکباره همه شان را گردن بزنید تا تنها خودمان بمانیم و زمین های سوخته از تشنگی و نفت و گاز.

پادشاه مان نیز بزودی آنجا نخواهد آمد. پس از جنابعالی، نوبت آن حجت الاسلام دکتر است که به حضور کلید دار کعبه شرفیاب شوند.

از زبان آن تازی: ب. الف. بزرگمهر   ۲۷ امرداد ماه ۱۴۰۲ 

***

وزیر خارجه عربستان سعودی در نشست مشترک خبری با حسین امیرعبداللهیان گفت:
نخست خوشامد میگویم از وزیر امور خارجه ایران و هیات همراه در این دیدار تاکید کردم که عربستان مصمم است روابط دو کشور توسعه یابد و در این زمینه برای حمایت ایران از برگزاری همایش اکسپو‌ در ریاض تشکر می‌کنم.

دیدار امروز ما در راستای توسعه روابط دو جانبه در ابعاد گوناگون و تلاش‌های گذشته برای امنیت منطقه انجام شد. نمایندگی‌های دو کشور کار خود را آغاز کردند؛ شروع کار ماموریت سفرای ما در دو کشور در راستای تاسیس روابط جدید دو کشور است.

من به پیگیری توافقنامه های قبلی در حوزه‌های امنیتی و اقتصادی تاکید کردم و در این نشست خواستار شدم تا گفت‌وگوها و رایزنی‌ها ادامه یابد. ما انتظار داریم آیت الله رئیسی به زودی به عربستان سفر کنند، ملک سلمان در این خصوص دعوتنامه رسمی نوشته است.

من تاکید می‌کنم که ما عزم جدی برای توسعه روابط داریم و انتطار داریم صفحه جدیدی در روابط دو کشور باز شود که بر اساس برادری، احترام متقابل و مصالح مشترک پیگیری شود.

امیرعبداللهیان [بخوان: کودک خردسال نظام سگ مذهب اسلام پیشه] گفت:
ایران و عربستان دو کشور مهم در جهان و غرب آسیا هستند و خوشبختانه روابط دو کشور در مسیر درست خود رو به پیشرفت است. طرفین مصمم هستیم همکاری های خود را در تمامی زمینه‌ها گسترش دهیم و در این رابطه بر اراده مشترک تهران و ریاض برای توسعه همه جانبه روابط تاکید کردیم.

اتفاق نظر داریم توافقنامه های موجود بین دو طرف در زمینه های اقتصادی، تجاری و امنیتی را اجرایی کنیم و سایر اسناد پایه و زمینه که به توسعه همکاری های بیشتر دو کشور کمک می‌کند را در اختیار سفارت‌خانه‌های دو کشور قرار داده و پیگیری های لازم صورت بگیرد.

ما اتفاق نظر داریم که چهارچوبی برای پیگیری و توسعه روابط را بر اساس کمیته‌های تخصصی مورد توجه قرار دهیم.

دیپلمات ارشد ایران تصريح کرد: در ادامه گفت‌وگوهای قبلی با مقامات کشورهای منطقه، ایده گفت وگوی منطقه‌ای را با «بن فرحان» در میان گذاشتم. معتقدیم در مورد مباحث محیط زیستی و عملیات‌های امداد و نجات همکاری‌های خود را در منطقه گسترش دهیم.

برگرفته از «چوب دو سر گُه»   ۲۶ امرداد ماه ۱۴۰۲

دانسته از ویرایش این گزارش پوچ و انباشته از یاوه گویی های کلی خودداری ورزیدم.  افزوده ی درون [ ] از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!