«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۴۰۰ خرداد ۱۰, دوشنبه

اگر به آن ها بگویی برو کلاه را بیاور، می روند کلاه و سر را با هم می آورند

آزمون های تاریخی نشان داده که رنگین پوست ها و کوچندگان از کشورهای دیگر که هنوز در جایِ تازه خوب ریشه ندوانده اند، برای نشان دادن خود بهتر کار می کنند. اگر به آن ها بگویی برو فلان کلاه را بیاور، می روند کلاه و سر فلانی را با هم می آورند. خوب! ما اینک یکی از شایسته ترین های شان را بکارگرفته ایم. او به همان اندازه خوب است که وزیر جنگ دولت «جرج بوش» خوب بود.

از زبان پرزیدنت «پرزیدنت بادبادی»:  ب. الف. بزرگمهر   دهم خرداد ماه ۱۴۰۰ 

***

«مَهِستان سنای یانکی ها» که ۱۰۰ نماینده در آن می چَرند، سوم بهمن ماه ۱۳۹۹ با ۹۰ رای همداستان در برابر تنها ۲ رای ناهمداستان، گزینه ی «پرزیدنت بادبادی» برای «وزارت جنگ»: «لوید آستین»، ژنرال چهار ستاره ی بازنشسته را پذیرفت. او نخستین سیاهپوستی است که به این جایگاه گمارده می‌شود.

«جک رید»، نماینده ی «دمکرات ها» در سخنان خود به چالش‌های بزرگ و گوناگون «یانکی» ها در شرایط کنونی از آن میان، رویارویی با همه گیری ویروس و همچشمی با چین اشاره کرد. وی پیش از رای گیری گفت:
«ژنرال آستین، یک رهبر شایسته با پیشینه ای دراز و درخشان در نیروهای به جنگ ابزار ساز و برگ یافته آمریکاست.»

«جیمز اینهوف»، مهترِ «جمهوری خواه» پیشین نیز همراهِ درخواست از نمایندگان برای دادن رای مثبت گفت:
«ما در بیم برانگیزترین بازه ی زمانی هستیم.»

هموندان کنگره ی «یانکی» ها روز پنجشنبه با بیشینه آرا بخشودگی (معافیت) «ژنرال آستین» از آیین نامه های (مقررات) هماوند با گماشتن سپاهیان در جایگاه های بلندپایه ی وزارت جنگ را پذیرفتند (تصویب کردند). بر بنباد (طبق) این آیین نامه ها که آماج آن دادن برتری (اولویت) به غیرنظامیان است، سپاهیان پیشین، تنها پس از گذشت هفت سال از بازنشستگی می‌توانند در جایگاه وزیر جنگ گماشته شوند. «ژنرال آستين»، چهار سال پيش بازنشسته شد و بدون پذیرش (تصويب) اين بخشودگی جداگانه (استثنايی) نمی‌توانست به این جایگاه دست یابد.

برگرفته از «خبرخوان» تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»   سوم بهمن ماه ۱۳۹۹ (با ویرایش، پارسی و بازنویسی درخور از اینجانب: ب. الف. بزرگمهر)

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!