صفحات

۱۳۹۳ مرداد ۶, دوشنبه

... بر سر آن انقلاب نیز چادر کشیدند و سرکوبش کردند! ـ بازانتشار


از زبان آن آخوند دلقک کاشی آورده است:
«آقا اصلا دین رو میذاریم کنار. بیا اصلا این قرآن رو هم میذاریم کنار. حجاب یه مساله عقلی هست ... یعنی هر عقل سالمی میتونه قبول کنه و بپذیره.

به یک خانم بگو: حاضری شوهرت ۹۹ درصد عشقش مال تو باشه و ۱ درصد واسه یک زن دیگه؟ کسی هست بگه من حاضرم؟!

پس همونطور که دوس داری شوهرت همه ی عشقش مال تو باشه، جوری از خونه بیرون نرو که عشق شوهر مردمو بدزدی  ...یک جور لباس نپوش، آرایش نکن که ۱ درصد عشق یک مرد و مال خودت کنی.»

از «گوگل پلاس» با اندک ویرایش درخور از اینجانب: ب. الف. بزرگمهر

نوشته ام:
«یکی نیست به این آخوند دلقک بگه با این استدلال که کردی، مردها هم باید چادر سرشون کنند و از خونه برن بیرون؛ چون زن ها هم ممکنه حالی به حالی بشن.»

خانمی می نویسد:
«این ها نمی فهمند که مساله ی اصلی حجاب نیست؛ بلکه عفافه و عفاف هست که یک چیز عقلیه و هیچ ربطی هم به دین داشتن یا نداشتن نداره. همونطور که هر آدم بی دین (زن یا مرد) هم باید عفاف رو رعایت کنه تا فاسد و هرزه نباشه.»

پاسخ می دهم:
بله! من هم با شما همداستانم؛ ولی این جستار یک لبه ی فرهنگی دیگر هم دارد که من آن را تنها با یک پرسش درباره ی پوشش در میان می گذارم.

در میان برخی تبارهای افریقایی و شاید هنوز در میان سرخ پوستان ناحیه های دورافتاده ی امریکای لاتین، زنان با سینه های باز می چرخند و این، چه خوب یا چه بد از دید دیگران، بخشی از فرهنگ آنهاست و نمی توان آن ها را به بی فرهنگی متهم کرد؛ از این زاویه هم، این جماعت وامانده چرند می گویند؛ ولی از همه ی این ها گذشته، سویه ی سیاسی جستار از همان نخست و آغاز انقلاب برای ضدانقلابی که خود را زیر جامه ی مذهب و دین پنهان نموده بود، از همه مهم تر بود و همچنان هست. شما شاید ندیده باشید؛ ولی نسل ما و خود من از نزدیک دیده ام که چگونه با شعار: «یا روسری یا توسری!» کوشیدند دختران و زنان ایرانی را سرکوب کنند و به کنج آشپزخانه ها بفرستند؛ خوشبختانه در این کار کامیاب نشدند؛ ولی سیاسی بودن جستار که دلیل آن نیز شرکت موثر زنان و فداکاری های بیشمار آنان در انقلاب خلقی بهمن بود، از همه مهم تر است؛ زیرا هنگامی که نیمی از جامعه را سرکوب کردی، سرکوب نیمی دیگر و همه ی آن جامعه بسی آسان است و آن میوه چینان دزدِ انقلابی بزرگ با کمک همدستان امپریالیست خود چنین کاری کردند و بر سر آن انقلاب نیز چادر کشیدند و سرکوبش کردند.

ب. الف. بزرگمهر    ۲۸ فروردین ماه ۱۳۹۳ (گوگل پلاس)

http://www.behzadbozorgmehr.com/2014/04/blog-post_6949.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از دریافت دیدگاه ها و انتقادهای شما خرسند خواهم شد.