«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۹ شهریور ۱۹, چهارشنبه

نمی توان با گفته های آقای ابوالفضل قدیانی ناهمداستان بود ـ بازانتشار

به گزارش کوتاه زیر، دربرگیرنده ی گفته های آقای ابوالفضل قدیانی، اندکی باریک شوید! نمی توان با گفته های وی ناهمداستان بود. وی بویژه بدرستی روی زمینه چینیِ «کیرِ خرِ نظام» در رنج و آزار کارگران و دانشجویان، انگشت می نهد و از هوده ی آن ها پشتیبانی می کند؛ تنها سخنی باریک و پاکیزه درباره ی خوش بینی وی به «دولت زهدان اجاره ای»، آخوند پفیوز امنیتی: حسن فریدون روحانی شده و گرایش های نولیبرال اسلام پیشه ای که صورتک بس ریشخندآمیزِ دمکراسی و آزادیخواهی بر چهره زده اند، بر جای می ماند که با بدیده گرفتن خاستگاه طبقاتی اش دریافتنی است؛ گرچه، تنها تا اندازه ای! زیرا وی، چه در گذشته و چه در دوره ی کنونی، رویهمرفته در سمت و سوی توده ی کار و زحمت قرار داشته و بگاه بایسته با دلاوری و رُک و پوست کنده گویی ویژه ی خویش از آن ها پشتیبانی نموده است. بگمانم به این ترتیب، جایی برای شگفتی از «موضع تأسف‌بار سخنگوی دولت به اصطلاح اعتدالگرای مورد حمایت اصلاح‌طلبان ...» (گزارش زیر) بر جای نمی ماند. آن ها نه تنها در سرکوب کارگران و زحمتکشان «کاسه داغ‌تر از آشِ» هستند که پایش بیفتد، پیش و بیش از هر گروهبندی درون و پیرامون رژیم توسری خورده ی اسلام پیشگانِ سگ مذهب، جلوی سربازان «یانکی» فرش سرخ نیز پهن خواهند نمود. سخن باریک و پاکیزه ای که آقای ابوالفضل قدیانی آن را بدیده نگرفته یا دستِکم می گیرد، این است.

ب. الف. بزرگمهر   دوم بهمن ماه ۱۳۹۷

https://www.behzadbozorgmehr.com/2019/01/blog-post_29.html 

***

قدیانی: مسبب اصلی شکنجه فعالان کارگری رهبر جمهوری اسلامی است

ابوالفضل قدیانی٬ زندانی سیاسی پیشین و هموند «سازمان مجاهدین انقلاب»٬ در واکنش به برخوردهای انجام پذیرفته با اسماعیل بخشی و سپیده قلیان و پخش فیلم «طراحی سوخته»، «مسبب اصلی تمامی این اعمال» را رهبر جمهوری اسلامی دانست.

قدیانی در یادداشتی که از سوی «تارنگاشت کلمه» منتشر شده با اشاره به گفته‌های اسماعیل بخشی درباره ی «شکنجه» و خواسته ی وی برای گفتگو با «وزیر اطلاعات» نوشت:
«کار به جایی رسید که از هر سه قوه علیه شاکی ستمدیده اتخاذ موضع شد و با تعجب، شاهد موضع تأسف‌بار سخنگوی دولت به اصطلاح اعتدالگرای مورد حمایت اصلاح‌طلبان بودیم که کاسه داغ‌تر از آش شد و خواهان شکایت شکنجه‌گر علیه شکنجه‌شده گردید.»

این هموند سازمان مجاهدین انقلاب افزود:
«بعد نوبت به قوه قضاییه رسید که دادستان کل کشور انواع و اقسام جرم‌ها را به شکنجه‌شده ی مظلوم: اسماعیل بخشی نسبت داد و ماهیت قوه قضابیه را یک بار دیگر افشا نمود.» 

او با اشاره به اظهارات محمدجعفر منتظری که گفته بود حقوق بشر دست و پای اجرای شرع را بسته، نوشت:
«البته از دادستانی که سقف تفکرش در این حد است که می‌خواهد با دست بریدن و خون ریختن، کشوری را که توسط نظام جمهوری اسلامی ویران گردیده، اصلاح کند، بیش از این نمی‌توان انتظار داشت؛ اما این داستان را پخش فیلم رسوا و ننگین “طراحی سوخته” و بعد هم دستگیری خانم قلیان تکمیل می‌کند؛ سناریویی که افتضاح آن بر خود نویسندگان و اجراکنندگان واضح است
»

قدیانی در ادامه با «مستبد» خواندن آیت‌الله خامنه‌ای، وی را «مسبب اصلی تمامی این اعمال» دانسته‌ است.

برگرفته از «زیتون»  یکم بهمن ماه ۱۳۹۷ (با اندک ویرایش و پارسی نویسی درخور از اینجانب: ب. الف. بزرگمهر)

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!