«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۷ تیر ۱, جمعه

هرچه هست، کار و بار مردم در آنجا حساب و کتاب دارد

ـ همه اش زیر سر این سارای ذلیل مرده بود؛ او مرا به دزدی و دغلی واداشت. به قد و قواره اش نگاه نکنید؛ از چشمانش آتش می بارد. از آن سردار گامبوی بخت برگشته ی رژیم ایران هم پرخورتر است و ناچارم با وی کنار بیایم؛ وگرنه، مرا هم درسته می خورد!

ـ آیا زد و بندِ خریدِ زیردریایی آلمانی* هم زیر سر همسرتان بود؟!

ـ من چه می دانم؟ شاید زیر آبی هم می رود. من که کف دستم را بو نکرده ام. تا جایی که بیاد می آورم، پسرخاله ام در آن خرید، دست اندر کار بود. بروید از او بپرسید ...

بازسازی پنداربافانه ی یکی از بازجویی های «نادان یابو» از سوی پلیس آن کشور: 
ب. الف. بزرگمهر   یکم تیر ماه ۱۳۹۷

* «میکی گانور»، نماینده ی گروهبندی آلمانی «تیسن کروپ»، سازنده زیردریایی‌ها به دادستانی اسراییل قول داد تا در برابر اینکه پادافرهی نگیرد، نقش دست اندرکاران در پرونده زیردریایی‌ها را بر زبان آورد. به گزارش رسانه‌های اسراییل، «میکی گانور»، زد و بندها از آن میان، اتهام درباره ی قرار و مدار سهم بیست درصدی از سود داد و ستد زیردریایی‌ها به «داوید شیمرون»، وکیل و پسرخاله ناتانیاهو را روشن کند.

برگرفته از گزارش «نتانیاهو برای پنجمین بار تحت بازجویی قرار می‌گیرد»، تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»  ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۶ (با ویرایش و پارسی نویسی درخور از اینجانب: ب. الف. بزرگمهر)

پی افزوده:

جداگانگی میان کشوری که به هر رو، کار و بار مردم در آن از پایین تا بالا از حساب و کتابی درخور برخوردار است را با ولایت خودمان که «آقا بیشعور نظام» در یک گند و گه کاری کوجک، ویلایی ده هزار مترمربعی را به بهانه ی کار های پنهانی («دفتر فوق سری رئیس ستاد کل»؟!) به «سردار گامبوی نظام» پیشکش می کند و روزانه تبهکاری های کوچک و بزرگ دیگری، چون دریدن ناموسِ شماری از دختران ایرانشهر، در هر گوشه ای از آن رخ می دهد را ببینید و کلاه خود را به داوری برگزینید! آیا چنین ولایت بی در و پیکری از آنِ ایرانیان است؟ آیا میهن مان از سوی مزدوران و دست نشاندگان بیگانه چنگ اندازی نشده است؟ آیا شیوه ی برخورد سردمداران و ولایتمداران رژیم سگ مذهب که هر بار در پی روی آب آمدن این یا آن گند و گه کاری، تنها و تنها به لاپوشانی و ماسمالی آن پرداخته و می کوشند تا سرِ نخ های گره گشا را کور کنند، بروشنی گواهِ پاسخ باریک به آن پرسش ها نیست؟ آیا باید چشم براه «یانکی» ها و همدستان شان بود که کشورمان را از دست دشمنان خونیِ ایران و ایرانی "آزاد" کنند و از دلِ آن، افغانستانی نو، عراقی نو یا سوریه ای نو بکام خویش بیرون آورند؟

ب. الف. بزرگمهر   یکم تیر ماه ۱۳۹۷

زیرنویس تصویر:
همسر بنیامین «ناتانیاهو» [بخوان: «نادان یابو»]، نخست‌وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه ۳۱ خرداد، رسمن به «تبهکاری، کلاهبرداری و زیر پا نهادن سوگند» متهم شد. بر پایه ی گزارش رسانه‌های اسراییل، پس از بررسی و ستیزه های بسیار در پرونده ی نامور به «اقامتگاه‌ها»، کیفرخواست علیه «سارا ناتانیاهو» به دادگاه اورشلیم واگذار شد. بانو ناتانیاهو از آن میان، متهم شده که دستکم بدرازای سه سال، ۳۵۰ هزار «شِکِل» (کمابیش ۱۰۰ هزار دلار «ایالات متحد») به رستوران‌ های گرانبهای اورشلیم، خوراک سپارش داده و رییس کارکنان دفتر نخست‌وزیری را  وادار نموده تا صورتحساب خوراک‌های سپارشی را به پایِ «هزینه اقامتگاه رسمی نخست‌وزیری» بگذارد. گروه وکیلان همسر نخست‌وزیر اسراییل در نُه ماه گذشته کوشیده بودند تا در این زمینه [بگونه ای] ساخت و پاخت کنند که بانو نتانیاهو برخی از هزینه‌ها را بپردازد و دادگاهی نشود.
           
برگرفته از تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»  ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۷ (با ویرایش، پارسی و پاکیزه نویسی درخور از اینجانب؛ افزوده های درون [ ] نیز از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر) 

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!