«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۶ اسفند ۲۲, سه‌شنبه

نه برادر! هر جایش را دست بگذاری، آهومند است

به ما چه؟! می روند بُنجُل ترین و کهنه ترین هواپیماها را از فرانسه و جاهای دیگر به بهای دولا پهنا می خرند و در ناوگان هوایی بکار می گیرند. آن هواپیما که ساخت آن نزدیک به سی سال پیش است، یکبار دیگر هم نزدیک بود سقوط کند که بکوشش خلبان ورزیده اش بزمین نشست؛ البته الله هم یاری کرد؛ ولی کار که با انشاء الله و ماشاء الله و الحمدلله و عین الله و اینا پیش نمی رود. اگر پیش می رفت که چنین وضعی در کشور نبود که دولت ۶۵۰ هزار میلیارد تومان، ۵۲ درصد تولید ناخالص داخلی، بدهی داشته باشد. آن برادرِ امام زمانی همین چند روز پیش گفته بود:
«معلوم است که یک جای کار عیب دارد»* که در پاسخ باید گفت:
نه برادر! هر جایش را دست بگذاری، آهومند است.
  
از زبان آن دروغگو که خود دست اندر کار بازی خورد و برد و همه گونه لفت و لیس است:
ب. الف. بزرگمهر    ۲۲ اسپند ماه ۱۳۹۶

* برگرفته از سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در شهر گلستان، «تابناک»، ۱۸ اسپند ماه ۱۳۹۶

***

نمایندگان مجلس شورای اسلامی فردا (سه‌شنبه ۲۲ اسفند) در دو نوبت صبح و عصر  و چهارشنبه (۲۳ اسفند) بررسی طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی را در دستور کار خود دارند.

بر اساس این گزارش درخواست استیضاح عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی روز ۲۹ بهمن و یک روز پس از سقوط هواپیمای مسافربری آسمان که از تهران راهی یاسوج بود با امضای ۲۴ نماینده تدوین و به هیئت‌رئیسه مجلس تقدیم شده بود.

همچنین طرح استیضاح علی ربیعی نیز با ۲۴ امضاء از سوی نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد که مهم‌ترین محورهای آن «حادثه نفتکش سانچی»، «طرح تحول سلامت»، «مدیریت نامناسب زیرمجموعه‌های وزارت کار»، «بی‌توجهی به حقوق کارگران»، «وضعیت نامناسب صندوق‌های بازنشستگی» و «عملکرد نامناسب صندوق کارآفرینی» بود.

استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، نیز که هفته گذشته به‌اصرار ۱۰ نماینده اعلام وصول شد، «عدم توانایی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی»، «ورشکستگی کارخانه‌های شکر»، «استفاده از مدیران بازنشسته» و «کاهش تولید شیر» از جمله دلایل استیضاح وی اعلام شده است.

برگرفته از «شلمچه»  ۲۱ اسپند ماه ۱۳۹۶

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.   ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!