«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۶ دی ۲۶, سه‌شنبه

همگی نیروهای بیگانه باید از سرزمین های چنگ اندازی شده، گورشان را گم کنند!

به گزارش زیر اندکی باریک شوید! سخنگوی وزارت امور بیرونی رژیم دزدان اسلام پیشه ی فرمانروا بر میهن مان می گوید:
«اعلام تشکیل نیروی مرزی جدید آمریکا در سوریه، مداخله آشکار در امور داخلی این کشور و موجب تشدید بحران است.» و در پایان گزارش از زبان وی چنین آمده است:
«... زمان آن فرا رسیده است که ایالات متحده آمریکا با تغییر سیاست‌های مداخله جویانه و مخرّب خود در منطقه، در سریع‌ترین زمان ممکن نیروهای خود را از این کشور خارج و اجازه دهد، مردم این کشور پیرامون  سرنوشت و آینده خود به آنگ ونه که اکثریت مردم می خواهند تصمیم‌گیری نمایند.»

این ها به هیچ رو، سخنان نادرستی نیستند؛ گرچه تنها بخشی از واقعیت دردناک جنگ در سوریه را بازمی تاباند که بدون بدیده گرفتن بخش های دیگر واقعیتی با سویه ها و گوشه های گوناگون و از آن میان، در زمینه ای که وی روی آن انگشت نهاده به ضدِّ خود دگرمی دیسد و ضدِّ واقعیت از آب در می آید. پرداختن به همه ی آن سویه ها و گوشه ها و حتا یادآوری بخشی از آن ها آماج این یادداشت کوتاه نیست و نیازی به آن نیز نمی بینم؛ زیرا جُستار، رویهمرفته از آنچنان روشنی برخوردار است که ناهمتایی و یکسویگی نهفته در سخن آن سخنگو را بی درنگ آشکار می کند. بگمانم، در میان نهادن تنها دو سه پرسش از میان شمار بیش تری پرسش های پاسخ داده نشده از سوی رژیم تبهکار و وزارتخانه ی خبرچین پروری که وی سخنگوی آن است، بس باشد:
آیا کمک به زایش و گسترش «حشره شعبی» در عراق و انداختن آن بجان مردم کردستان آن سوی مرز یا همدستی همه سویه با رژیم «بشّار اسد» که به هر رو، نماینده ی همه ی مردم سوریه نیست و نمی تواند باشد، «مداخله آشکار در امور داخلی» کشورهای دیگر نیست؟! بماند که در پیشبرد چنین سیاست های ماجراجویانه، ضد ملی و همسو با سیاست نیروهای امپریالیستی و مافیای روسی در منطقه که نه تنها بلندپروازانه نیست که همه ی نشانه ها و نمودهای سرسپردگی و دگردیسیدن رژیم به «سگ زنجیری» آن نیروهای اهریمنی را دربردارد، میلیون ها دلار از بودجه ی ایران، ریخت و پاش شده است.

آیا رژیم مافیایی ترکیه از این هوده برخوردار است که مردم کردستان در آن سوی مرزهای خود را به بهانه هایی دروغین به جنگ و نابودی تهدید نموده، نیرو در آن منطقه ها پیاده کند؟!

به این ترتیب، همگی نیروهای بیگانه، چه در سوریه و عراق و چه در دیگر سرزمین های چنگ اندازی شده از آن میان، بخش جنوبیِ سرزمین کُره باید گورشان را گم کنند.

ب. الف. بزرگمهر    ۲۶ دی ماه ۱۳۹۶

***

قاسمی: اعلام تشکیل نیروی مرزی جدید آمریکا در سوریه، مداخله آشکار در امور داخلی این کشور است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت:
«اعلام تشکیل نیروی مرزی جدید آمریکا در سوریه، مداخله آشکار در امور داخلی این کشور و موجب تشدید بحران است.»

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اعلام  مقامات ایالات متحده آمریکا مبنی بر تشکیل یک نیروی مرزی جدید در سوریه، آن را مصداق عینی مداخله  آشکار در امور داخلی کشورها خواند که علاوه بر پیچیده‌تر  کردن بحران سوریه، موجب بی‌ثباتی و  اشتعال بیشتر زبانه‌های آتش در این کشور خواهد شد.

قاسمی افزود:
آنچه قابل تامل می‌نماید این است که این رویکرد و تصمیم آمریکایی‌ها در زمانی آشکار می‌شود که ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن، پیروزی‌های قابل توجه و بزرگی در مبارزه با گروه‌های تروریستی داعش و النصره به دست آورده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد:
جمهوری اسلامی ایران همراه با فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه تلاش می‌کنند از طریق گفت‌وگوهای روند آستانه و ایجاد مناطق کاهش تنش، شعله‌های این بحران را مهار کرده و تاکنون نیز دستاوردها و موفقیت‌های چشمگیری داشته‌اند.

قاسمی در پایان تاکید کرد:
هر چند دیر هنگام است؛ اما زمان آن فرا رسیده است که ایالات متحده آمریکا با تغییر سیاست‌های مداخله جویانه و مخرّب خود در منطقه، در سریع‌ترین زمان ممکن نیروهای خود را از این کشور خارج و اجازه دهد، مردم این کشور پیرامون  سرنوشت و آینده خود به آنگ ونه که اکثریت مردم می خواهند تصمیم‌گیری نمایند.

«ایسنا»  ۲۶ دی ماه ۱۳۹۶

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم.   ب. الف. بزرگمهر


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!