«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۶ دی ۲۵, دوشنبه

زمزمه اعتصاب بزرگ و گسترده در میان کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه

بیش از یکماه از اعتصاب شش روزه کارگران شرکت نیشکر هفت تپه گذشت. این اعتصاب چنان متحدانه و قدرتمند بود که در ششمین روز اعتصاب، فرماندار و دیگر مسوولین شهرستان شوش در میان کارگران حاضر شدند و کارفرما متعهد شد تا علاوه بر به روز رسانی دستمزدهای معوقه کارگران، دیگر خواستهای آنان از قبیل پرداخت دو ماه دستمزد ماههای بهمن و اسفند ۹۴ ، قراردادی کردن کارگران پیمانکاری اقبالی و روزمزد، تنظیم قراردادهای کار بر اساس فرم قرارداد وزارت کار و دیگر مطالبات آنان را بر آورده کند؛ اما با گذشت بیش از یکماه از آن تاریخ، تنها کاری که صورت گرفته است، برکناری قائم مقام مدیر عامل و جایگزینی او با فرد دیگری بوده است و دیگر هیچ.

اینک خشم کارگران به جان آمده شرکت نیشکر هفت تپه بدلیل ۵ ماه دستمزد معوقه و فقر و فلاکت بی پایان، بار دیگر در حال غلیان است و زمزمه اعتصابی بزرگ و متحدانه بخش های مختلف کارخانه را دربرگرفته است. آن چیزی که طی دیروز و امروز، علاوه بر بد عهدی های کارفرما باعث ایجاد چنین فضایی در بخش های مختلف شرکت شده است، بی تفاوتی های کارفرما به اعتصابات و اعتراضات چند روز گذشته و امروز آنان و تهدید کارگران کشاورزی توسط مسوولین شرکت به استفاده از یگان ویژه است.

کارگران شرکت نیشکر هفت تپه میگویند:
چنانچه طی روزها و یکی دو هفته آینده قادر به دریافت معوقات خود نباشند با توجه به نزدیک شدن به پایان فصل بهره برداری در کارخانه، دیگر دست شان برای دریافت ۵-۶ ماه دسترنج شان در اواخر سال به جایی بند نخواهد شد و فقر و گرسنگی غیر قابل تصوری، آنان و خانواده هایشان را در آستانه سال جدید در خود فرو خواهد برد.

آنان در پی اعتصاب کوتاه دیروز، اعتصاب چند ساعته در اواخر شب گذشته و سپس اعتصاب صبح امروز که با بی تفاوتی های کارفرما مواجه شد، طی نشست بزرگی که حوالی ظهر امروزدر پایان اعتراض خود انجام دادند، اعلام کردند چنانچه به فوریت و حداکثر تا پایان وقت امروز به خواستهایشان رسیدگی نشود از صبح فردا دست به اعتصابی متحدانه و بزرگ خواهند زد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با دعوت از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه به اتحاد و همبستگی روز افزون، اعلام می دارد، مسوولیت هرگونه عواقب جبران ناپذیر ناشی از اعتراضات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه مستقیما بر عهده کارفرما، مسوولین شهرستان شوش و دولت روحانی است که همچنان نظاره گر نابودی هست و نیست کارگران این شرکت هستند و هیچ اقدام موثری را برای پایان دادن به رنج و محنت آنان که سال هاست بطور بی وقفه ای ادامه دارد، انجام نمی دهند.



هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!