«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۶ بهمن ۳, سه‌شنبه

بخدا، خودشان آنفلوانزا گرفتند؛ ما بی گناهیم!

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نزدیک ۳۱۰ میلیارد تومان تاکنون به مرغداری‌ها خسارت وارد شده است، بیان داشت: نزدیک ۲۰ میلیون قطعه مرغ از بین رفته که بیش از ۸۰ درصد آن مرغ تخم‌گذار است، این آمارها خوب نیستند؛ دولت نیز برای تامین خسارت واحدهای معدوم شده بر اثر این بیماری مبلغ خاصی را در نظر نگرفته است و متاسفانه از اسناد خزانه ۱۵۰ میلیارد تومان در اختیار صندوق بیمه کشاورزی اختصاص داده شده است.

برگرفته از گزارش «خسارت ۳۱۰ میلیارد تومانی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به مرغداران/ نزدیک ۲۰ میلیون قطعه مرغ از بین رفت»، «ایرنا»   یکم بهمن ماه ۱۳۹۶


***

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز (۵ دی، ۱۳۹۶) در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) به موضوع افزایش قیمت تخم‌مرغ اشاره کرد و گفت:
قیمت تخم‌مرغ به‌عنوان یکی از اقلام غذایی مردم روال باثباتی را در چهارماهه نخست سال جاری داشته است. اما از مرداد با توجه به کاهش تولیدات داخلی قدرت صادرات خود را از دست دادیم.

وی افزود:
مشکل آنفلوآنزا روی میزان تولید ما و برخی کشورها اثر سوئی گذاشت. آنفلوآنزایی که ما و برخی کشورها درگیر آن شدیم باعث شد برای حفظ سلامت مردم نسبت به معدم کردن مرغ‌ها اقدام کنیم، در این زمینه ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرغ تخم‌گذار معدوم شد.

نوبخت گفت:
۱۳ تا ۲۰ درصد از نیاز ما را این میزان مرغ معدوم‌شده تأمین می‌کرد.

سخنگوی‌ دولت در ادامه با اشاره به اقدامات دولت در جهت تأمین تخم‌مرغ مورد نیاز مردم تصریح کرد: مجوز ۱۹ هزار تن واردات تخم‌مرغ صادر شده و ۲۲ هزار تن دیگر نیز در حال صدور مجوز واردات هستند و از گمرک به میادین تزریق خواهد شد.

برگرفته از گزارش «نوبخت گرانی تخم‌مرغ را به گردن آنفلوآنزای مرغی انداخت»، «فانوس» پنجم دی ماه ۱۳۹۶ در پیوند زیر:


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!