«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۶ آبان ۲۸, یکشنبه

آماج آن ها این بار، یکسره کردن کار است

گزارش زیر از آنِ بیش از یکماه پیش به گفته های وزیر جنگ اسراییل: «آویگدور لیبرمن» پرداخته است؛ کسی که با همه ی کودنی سرشتی اش، واقعیتی را بر زبان راند که تنها هماوندی ها و چالش های میان اسراییل با کشورهای عرب منطقه و ایران را دربرنمی گیرد. همان هنگام در پیش نویس نوشتاری که قرار بود، آماده اش نمایم و بر زمین ماند، نوشته بودم:
«گفته های این خنگ الدوله ی اسراییلی، نمودار نگرش و برخورد نه تنها اسراییل که کشورهای امپریالیستی است. آماج آن ها این بار، یکسره کردن کار است. رژیم مافیایی روسیه و کاسه بشقاب فروش های چینی نیز چنانچه چشم بر تبهکاری های امپریالیست ها برهبری ”یانکی“ ها ببندند از آن ”یکسره کردن“ کار که این خنگ الدوله، رک و پوست کنده بر زبان رانده (گزارش زیر)، برکنار نخواهند بود.»

اکنون با بدیده گرفتن گذشت زمان و آنچه از نیرنگبازی های تازه ی کشورهای امپریالیستی رخ نموده و عربستان و اسراییل در آن، نقشی کنشگرانه تر از گذشته بر دوش گرفته اند، نیازی چندان به افزودن نکته هایی دیگر به گفته های شایان درنگِ یاد شده در اینجا نمی بینم و پرداختن به آن را به چگونگی گسترش سیاست جنگچویانه ی امپریالیست ها که دنباله و دُم آن به رژیم های مافیایی روسیه و ترکیه و نیز دزدان اسلام پیشه و تن به خواری داده ی فرمانروا بر میهن مان می رسد، وامی گذارم. آنچه می ماند و شایان یادآوری است، کوشش برای سر در آوردن هرچه بیش تر و باریک تر از چند وچون سناریوهای بهم پیوسته و چندلایه ای تازه و رسوا نمودن شان بگونه ای است که هر یک از آن ها بهنگام، نازا شده و تا آنجا که در توان هست، دست امپریالیست ها و مزدوران شان و نیز همچشمان تازه پا به میدانِ همچشمی و همیاری نهاده، برای توده های مردم جهان رو شود.

ب. الف. بزرگمهر    ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۶

***

وزیر دفاع اسرائیل می‌گوید ارتش لبنان و گروه حزب‌الله عملا در هم ادغام شده‌اند

آویگدور لیبرمن وزیر دفاع اسرائیل، روز سه شنبه با بیان اینکه ارتش لبنان و گروه حزب‌الله عملا در هم ادغام شده‌اند، گفت این بدین معنا است که اسرائیل ازاین پس حزب‌الله و ارتش لبنان را به طور یکسان به چشم دشمن می‌نگرد.

وزیر دفاع اسرائیل در حالی این سخنان را بیان کرد که حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله به صراحت تاکید کرده است که «پول، اسلحه و همه چیز حزب‌الله از ایران می‌آید.»

ازسوی دیگر، بنا بر ارزیابی پنتاگون، مجموع کمک‌های نظامی آمریکا به ارتش لبنان از سال ۲۰۰۶ تاکنون بیش از یک و نیم میلیارد دلار بوده است.

آویگدورلیبرمن به تازگی چند بار تکرار کرده است که آخرین پیروزی واقعی جنگی اسرائیل مربوط به ۵۰ سال پیش در جنگ سال ۱۹۶۷ معروف به جنگ ۶ روزه بوده است. او همچنین گفت، در هر جنگ احتمالی آینده در لبنان، غزه یا سوریه، اسرائیل باید با «یکسره کردن» کار، نشان دهد که کدام طرف دست بالا را دارد.

دولت و ارتش لبنان و سفارتخانه‌های آمریکا در اسرائیل و لبنان هنوز به این سخنان آقای لیبرمن واکنشی نشان نداده‌اند.

برگرفته از تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»  ۱۹ مهر ماه ۱۳۹۶

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم. برجسته نمایی های متن همه جا از آنِ من است.   ب. الف. بزرگمهر


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!