«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۶ آبان ۱۹, جمعه

خودتان در فرجامِ کار، موش هایی بیش نخواهید بود؛ موش هایی شایان دریده شدن!

اگر جای آن رییس جمهور کارچاق کن و بیشرم چینی یا «مستر مافیوز روسی» بودم که هیچکدام شان، چندان بیش از نوک دماغ شان را نمی توانند ببینند، نه بخاطر «جمهوری سرفراز دمکراتیک خلق کره» که برای آینده ی خود هم شده با لات بی سر و پای «یانکی» به گفتگو نمی نشستم و درباره ی چنین رزمایش هایی (گزارش زیر) هشداری بازدارنده می دادم! برایم چون روز روشن است که آن خلق سرفراز در برابر چنان یورش سهمگین و ساز و برگ داده شده به جنگ ابزارهای تازه و هنوز ناشناخته ای تا پای جان خواهد ایستاد؛ ولی بیشرف های یکی از دیگری پفیوزتر و پایمال کننده ی دستاوردهای گذشته ی خلق ها و ملت های پیشین «اتحاد جمهوری های شوروی سوسیالیستی» و چین، یادتان نرود که پس از آن، خودِ شما پیش و بیش از هر جای دیگری در نوبت خواهید بود. چنانچه می پندارید، همراه با «گربه» ی گُنده و پرخور «یانکی» و دیگر جک و جانوران اروپای باختری، چشم اندازی شایانِ درنگ و سهمی درخور در بازار موش بگیری خواهید داشت، سخت در اشتباهید! خودتان در فرجامِ کار، موش هایی بیش نخواهید بود؛ موش هایی شایان دریده شدن!

ب. الف. بزرگمهر    ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۶

***

نیروی دریایی «یانکی» ها در آب های نزدیک سرزمین کره رزمایش برگزار می کند

نیروی دریایی «یانکی» ها اعلام کرد روز شنبه در آب های اقیانوس آرام و نزدیک سرزمین کره، رزمایشی جداگانه (استثنایی) با سه ناو هواپیمابر برگزار خواهد کرد .

بلندپایگان «یانکی» می‌گویند، این رزمایش در دریای ژاپن و خاور سرزمین کره برای فرستادن پیام «تعهدات امنیتی» [بخوان: پیام جنگ افروزانه]  «یانکی» ها به کره شمالی [بخوان: جمهوری سرفراز دمکراتیک خلق کره] انجام می‌‌شود.

فرمانده ی ناوگان اقیانوس آرام «یانکی» ها گفته است:
این بختی جداگانه است که سه ناو هواپیمابر در کنار هم آموزش می‌بینند .

این نخستین بار از سال ۲۰۰۷ است که نیروی دریایی «یانکی» ها به چنین رزمایشی در باختر اقیانوس آرام دست می یازد. این رزمایش از روز شنبه آغاز و تا روز سه شنبه پی گرفته خواهد شد.

برگرفته از تارنگاشت دروغپردازِ و بی هیچگونه مسوولیتِ اخلاقیِ وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»    ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۶ (با ویرایش، پارسی و بازنویسی درخور از سوی اینجانب:  ب. الف. بزرگمهر)

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!