«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۶ فروردین ۲۷, یکشنبه

مردک پفیوز درنیافته چه شکر گنده ای خورده است!

تارنگاشت وابسته به وزارت امور خارجی «یانکی» ها از زبان مردکی نابخرد، گنده گوز و پرهیاهو که پهنه ی سیاست را با صحنه ی نمایش جابجا گرفته، درباره ی «جمهوری دمکراتیک خلق کره»، چنین آورده است:
«... واشینگتن قصد دارد با یا بدون کمک چین مساله کره شمالی را حل و فصل کند.»۱ مردک پفیوز، نادانسته شکر گنده ای خورده است! وی بگمان بسیار، «مساله» ی به گفته ی وی «کره شمالی» که آن را با پاس و سپاس: «جمهوری دمکراتیک خلق کره» باید خواند و از آن یاد نمود را با «مساله» ای مانند «مساله ی ملانیا»۲ در دوران مانکن پیشگی اش که در همه ی کشورهای خرد و کلان امپریالیستی، پوششی برای گونه هایی از روسپیگری بیش نیست، یکسان گرفته و می پندارد با دو سه توپ و تشر و ترساندن این و آن و همزمان، درِ باغ سبز نشان دادن به کاسه بشقاب فروش های چینی یا دادن زیرمیزی چرب و چیلی به این یا آن نهاد مزدور سرمایه تا برای یاوه های بر زبان رانده شده از سوی وی، سر بجنبانند، می تواند چالشی را که خود «یانکی» ها همراه با مزدوران کُره ای و ژاپنی اش در آن نقشی بنیادین داشته و دارند بزبان روسپی گزیده اش «حل و فصل کند»!

خوب! در اینجا چنانچه از کنار دیگر سویه هایِ هماوند با چالش یادشده که هر یک به نوبه ی خویش، جستاری برجسته بشمار می آیند، بگذریم با گونه ای بیم برانگیز از کوته بینی و نابخردی سیاسی روبروییم که می تواند جان میلیون ها و شاید میلیاردها آدم را در زنجیره ای از بمباران های هسته ای و نوترونی و میکروبی بگیرد؛ زیرا «دُن کیشوتِ» خودنما این بار بجای اسبی زهوار دررفته، بر دم و دستگاه دیوانسالاری نیرومندترین کشور سرمایه داری امپریالیستی جهان سوار شده و بجای شمشیری چوبی به موشک ها و بمب هایی چندین تنی ساز و برگ یافته که می توانند زمین و زمان را زیر رو کنند.

چکار باید نمود؟ آیا باید چون کاسه بشقاب فروش های کوته بین، رفتاری دوپهلو در پیش گرفت۳ و کژدار و مریز رفتار نمود تا شاید «دُن کیشوت» در روندی گام بگام، دست از پنداربافی برداشته، خردمندی پیشه کند؟ بگمانم چون روز روشن است که چنین رفتاری، ریسک بسیار بزرگی دربردارد و در خوش بینانه ترین برخورد، گستاخی هرچه بیش تر «دُن کیشوت» را در پی خواهد داشت. بنابراین، باید از هم اکنون و تا دیر نشده به وی و آن دم و دستگاه دوزخی که دنباله اش تا اروپای باختری و جاهای دیگر نیز کشیده می شود، هشدار داد که اگر زدی، خواهی خورد! در این زمینه، رفتار روسیه را در برخورد با موشک پرانی های تبهکارانه ی امپریالیست های «یانکی» به سوریه و افغانستان، خردمندانه تر و پایمردانه تر می بینم؛۴ با آنکه این کشور به هیچ رو با «اتحاد جمهوری های شوروی سوسیالیستی» سنجش پذیر نیست و سیاست مافیایی حاکمیت روسیه نه بر بنیادی دانشورانه، همراه با دوربینی درخور که بر پایه ای رویهمرفته کردارگرایانه (پراگماتیستی) استوار شده، شیوه ی رفتار و برخورد آن را بس کارآتر و بُرّاتر از شیوه ی برخورد کاسه بشقاب فروش های چینی می دانم.

به هر رو، جایی برای واپس نشستن نیست؛ باید در برابر تهدیدهای امپریالیستی استوار ایستاد! بویژه آنکه بحران اقتصادی ـ اجتماعی بس بزرگ تر از پیش که اگر باریک تر بگویم، پله ای دیگر از بحران اقتصادی ـ اجتماعی سرمایه داری امپریالیستی از سال ۲۰۰۸ ترسایی به این سوست، در افق پدیدار شده است؛۵ نمودهای آن، کاهش سترگ سود سهام شرکت های خرد و کلان سرمایه داری در بازارهای بورس و سهام از سال ۲۰۱۶ به این سوست که در سال ۲۰۱۷ نمودهای بس بیش تری از خود نشان می دهد. شَوَند رخدادهای واپسگرایانه در جهان سرمایه داری که بیرون رفتن انگلیس از «اتحادیه ی سرمایه داری اروپا» و برکشیده شدن کسی چون دونالد ترامپ به جایگاه ریاست جمهوری «یانکی» ها، دو نمود چشمگیر از آن را به نمایش نهاد از یکسو و در پیش گرفتن ناگزیر سیاست های اقتصادی همکشیدگی (انقباضی) در بیش تر این کشورها از سوی دیگر، همه ی زمینه های بایسته برای برانگیختگی کشورهای بزرگ امپریالیستی برای راه اندازی جنگ های بزرگ تر و دامنه دارتر از گذشته را دربردارد. خویشتنداری و ندادن زمینه برای برافروختن جنگ، چون همیشه، سویه ای برجسته از رویکرد نیروهای انقلابی و پیشرو چپ در جهان است؛ ولی چنین رویکردی به آرش سر خم نمودن، کرنش و پای پس نهادن درر برابر نیروهای امپریالیستی بویژه آنگاه که سرتاپا آماده ی یورش می شوند، نیست.

اینک، بیش از پیش و بگونه ای درنگ ناپذیر، پشتیبانی جهانی از «جمهوری دمکراتیک خلق کره» و ایستادگی در برابر سیاست های جنگجویانه ی امپریالیستی برهبری «یانکی»ها کاریایی انقلابی است. باید به پیشواز رویارویی های آینده، هر اندازه که سهمگین نیز باشند، رفت؛ بی آنکه به چنین رویارویی هایی دامن زد و نیز پیش از آنکه دیر شود و بخت های بدست آمده و بازگشت ناپذیر تاریخی را از کف داد!

باید همه ی کوشش و توان خویش را برای همبستگی خلق ها و ملت های جهان در کالبد اردوگاه کشورهای سوسیالیستی و با سمتگیری سوسیالیستی بکار گرفت تا بتوان آینده ی جهان را از دستبرد اهریمنی ترین نیروهای ضد تاریخی دور و کره زمین را بیمه نمود.

باید، همانگونه که «چو ریونگ های» در رژه ی بزرگ نیروهای نظامی «جمهوری دمکراتیک خلق کره» در همین یکی دو روز پیش بر زبان آورد، برای رویارویی با هرگونه تهدید «یانکی»ها، همدستان و مزدوران شان آماده بود!۶

زنده باد «جمهوری دمکراتیک خلق کره» و مردم سرفراز آن!

ب. الف. بزرگمهر ۲۷ فروردین ماه ۱۳۹۶

پی نوشت: 

۱ ـ برگرفته از گزارش «کُره‌شمالی توان نظامی خود را به نمایش گذاشت»، تارنگاشت وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»، ۲۷ فروردین ماه ۱۳۹۶ 

۲ ـ ملانیا ترامپ بانوی اول آمریکا عذرخواهی و پرداخت خسارت از سوی ناشر روزنامه بریتانیایی دیلی‌میل را پذیرفته است که «شایعات بی‌اساسی» را در مورد دوره کار مدلینگ ملینا گزارش کرده بود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دو طرف در یک بیانیه مشترک گفتند که دیلی‌میل «ادعاهای کاذب» خود مبنی بر اینکه خانم ترامپ «در دوره کار مدلینگ خدمات دیگری هم ارائه می‌کرده است» را پس گرفته و با پرداخت خسارت و هزینه‌های حقوقی پرونده نیز موافقت کرده است.

بر اساس گفته‌های یکی از افراد مطلع از پرونده که حاضر نشد نام او در گزارش قید شود، مجموع رقم مربوط به این پرونده قضایی در آمریکا و بریتانیا حدود ۲.۹ میلیون دلار بوده و در دادگاه برملا نشده است.

ملانیا ترامپ از روزنامه دیلی‌میل در بریتانیا و سایت «میل آنلاین» در آمریکا به خاطر گزارشی که در اوت ۲۰۱۶ منتشر شد شکایت کرد. این گزارش با عنوان «عکس‌های سکسی و سئوالات دردسر آفرین در مورد گذشته همسرش که می‌تواند دونالد ترامپ را به شکست بکشاند» منتشر شد.

در شکایتی که در ماه فوریه به مراجع قضایی نیویورک تسلیم شد وکلای بانوی اول آمریکا مدعی شدند که این گزارش کذب محض است و به قابلیت‌های او برای «فعالیت‌های اقتصادی چند میلیون دلاری» بر اساس شخصیت شناخته شده و «موفقیت‌های او به عنوان یک زن فعال در عرصه‌های اقتصادی» لطمه زده است.

روزنامه دیلی‌میل به عنوان بخشی از این توافق با عذرخواهی گفته است:
«ما می‌پذیریم که این اتهامات علیه خانم ترامپ حقیقت ندارد و آنها را پس می‌گیریم.»

کاترین اونس، وکیل ناشر روزنامه دیلی‌میل در جلسه دادگاه در لندن گفت این شرکت می‌خواهد «به این موضوع به بهترین نحو خاتمه دهد و از شاکی به خاطر تمامی شرمساری و دردسرهایی که این مقاله ممکن است برای او به وجود آورده باشد، عذرخواهی کند.»

برگرفته از گزارش «ناشر دیلی‌میل ۲.۹ میلیون دلار خسارت به ملانیا ترامپ پرداخت می‌‎کند»، تارنگاشت وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا» ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۶ (برجسته نمایی های متن همه جا از آنِ من است.)

کسانی که با شیوه های روزنامه نگاری در باخترزمین آشنایی دارند، بخوبی بودار بودن داستان را درمی یابند. این را نیز بیفزایم که یکی از راه های دستیابی به درآمدهای کلان از سوی رسانه های بزرگ امپریالیستی ـ سیهونیستی، اینگونه کارهاست که در سرشت خود بسیار تبهکارانه و پلشت نیز هست:
داده ها و آگاهی هایی از گذشته های دور و نزدیک آدم های نامدار یا پرآوازه گرد می آورند؛ یا برای منتشر نشدن شان پول های کلانی دریافت می کنند؛ یا نخست آن را تا اندازه ای سربسته (تا اندازه ای بسان بگم نگم های «بز عزازیل نظام»!) در روزنامه شان درج می کنند و سپس در جریانی ساختگی چون نمونه ی بالا، در ظاهر سخن خود را پس می گیرند و حتا جریمه ای نیز می پردازند که بسود آن آدم پرآوازه که بیش ترشان کون نشورهای به پول و پله رسیده اند، فرجام می یابد؛ در حالیکه زیرمیزیِ بسیار بزرگ تری دریافت نموده و کارشان نیز از سویه ی تبلیغی، آماج های مشخصی بسود طرف و در این مورد بگونه ای باریک: دونالد ترامپ در برداشته است.

مرغ پخته هم به این یاوه که «یک زن فعال در عرصه‌های اقتصادی» با «فعالیت‌های اقتصادی چند میلیون دلاری» به همسری پیر و پاتالی که دستِکم دو برابر وی سن و سال دارد، درآمده، می خندد.         ب. الف. بزرگمهر ۲۷ فروردین ماه ۱۳۹۶ 

۳ ـ وَنگ وَنگ های دوپهلویِ «ونگ یی»، وزیر امور بیرونی چین:
«ما از طرف‌های درگیر می خواهیم به برانگیختن و تهدید یکدیگر پایان دهند و نگذارند شرایط به مرحله‌ای برگشت ناپذیر و مهارناپذیر برسد.»، برگرفته از گزارش «چین: نباید اجازه داد که تنش کره شمالی به ”مرحله‌ای غیرقابل بازگشت“ برسد»، تارنگاشت وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»، ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۶ (با ویرایش و پارسی نویسی درخور از سوی اینجانب: ب. الف. بزرگمهر)

۴ ـ «... لاوروف همچنین هشدار داد که هر اقدام نظامی دیگر از سوی آمریکا ”نه تنها برای کل منطقه که برای امنیت جهان پیامدهای جدی“ خواهد داشت.»، برگرفته از گزارش «هشدار متحدان اسد به واشینگتن در مورد حمله‌ای دیگر به سوریه»، تارنگاشت وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»، ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۶ (با ویرایش و پارسی نویسی درخور از سوی اینجانب: ب. الف. بزرگمهر)

۵ ـ به این شَوَند، «پله ای دیگر» که بحران بزرگ اقتصادی ـ اجتماعی سال ۲۰۰۸ سرمایه داری امپریالیستی با همه ی فراز و نشیب آن، همچنان تاکنون پی گرفته شده است؛ افزایش بحران اینک به پله ی تازه ای (دگرسانیِ دگرگونی های چندی به چونی) که ترکش های سهمگین اقتصادی ـ اجتماعی در همه ی جهان را در پی دارد، نزدیک می شود.

۶ ـ برگرفته از گزارش «کُره‌شمالی توان نظامی خود را به نمایش گذاشت»، تارنگاشت وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»، ۲۷ فروردین ماه ۱۳۹۶

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!