«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۵ دی ۲۲, چهارشنبه

«به شیوه ای رضایتبخش»، همانا سرکوبی کردهاست!

به گزارش زیر اندکی باریک شوید! بگمانم نیاز به موشکافی چندانی ندارد که گشودن گره چنگ اندازی نیروهای نظامی ترکیه در خاک عراق «به شیوه ای رضایتبخش»، همانا سرکوبی کردها و بازپس گرفتن منطقه هایی بگونه ای عمده کردنشین از چنگ آنهاست! گفته های آن مردک ترک: «بن علی الدورم» درباره ی پاسداری و پشتیبانی از آنچه «تمامیت ارضی عراق» خوانده نیز در حالی که نیروهای نظامی ترکیه از مدتی پیش به این سو، پایگاهی در نزدیکی «بعشیقه» در شمال شهر «موصل» بر پا نموده و مزدوران فرمانبرشان از «داعش» گرفته تا دیگر نیروهای مزدور و تروریست وابسته به آن رژیم مافیایی در جاهای دیگر عراق آشوب به پا می کنند، بیش از اندازه ریشخندآمیز است.

از این ها که بگذریم، موضعگیری سردرگم و دوپهلوی رژیم ضدِّخلقی فرمانروا بر میهن مان، شایان درنگ است که از سویی نگران چنگ اندازی های بیش تر ترکیه در عراق است و از سوی دیگر خواهان گوشمالی کُردهاست که از دیدگاه تاریخی و فرهنگی و نیز جغرافیای سیاسی، نزدیک ترین نیروها به سایر خلق های ایران زمین بوده و پاره تن ایرانیان بشمار می روند!۱ درست در همینجاست که تبهکاری سیاسی رژیم دزدان اسلام پیشه و پیشبرد سیاستی بر بنیاد کیش اسلام و آیین شیعه که سخن مفتی بیش نیست۲، بیش از هر زمینه ای خود را نشان می دهد؛ پیشبرد سیاست کُردستیزانه و از آن بدتر سرکوب کردها در ایران و منطقه، نااستواری، گسست و فروپاشی ایران زمین را نیز شتاب بازهم بیش تری می بخشد.

ب. الف. بزرگمهر   ۲۲ دی ماه ۱۳۹۵

پی نوشت:

۱ ـ از دیدگاه تاریخی و فرهنگی،کُردها بنیادی ترین تبارهای برجای مانده از ایران کهن و تنها بازماندگان مادها بشمار می روند.

۲ ـ چنین سیاستی به گفته ی روح الله خمینی، همانا «اسلام آمریکایی» است و کشورمان را در کردار با پلیدترین کشورهای منطقه چون عربستان زیر چکمه ی خاندان سعود همسو نموده و به ابزار دست کشورهای امپریالیستی دگردیسه نموده است. بماند که سیاست تبهکارانه ی رژیم دزدان اسلام پیشه در زمینه های اجتماعی ـ اقتصادی و نیز سیاسی دیگری از آن میان، در زمینه ی فرآوری و فروش نفت بسیار ارزان به سود کارتل های نفتی کشورهای امپریالیستی از هر رژیم تبهکار دیگری در جهان پا فراتر نهاده است.

***

نخست وزیر عراق: مشکل حضور نظامی ترکیه در شمال عراق به زودی رفع می‌شود

نخست‌وزیران عراق و ترکیه پس از دیدار روز شنبه خود در بغداد تأکید کرده‌اند که اختلافات دو کشور بر سر حضور نیروهای نظامی ترکیه در شمال عراق در آینده نزدیک رفع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق، روز شنبه ۱۸ دی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ترکیه‌ای خود، گفته است که نخست‌وزیر ترکیه و هیئت همراه او تأیید کرده‌اند که موضوع حضور نظامی ترکیه در شمال عراق «به شیوه‌ای رضایت‌بخش به زودی حل خواهد شد

نخست‌وزیر عراق همچنین خبر داده که با اقلیم خودمختار کردستان به این توافق رسیده که نیروهای عراقی کنترل منطقه سنجار را در دست بگیرند.

او در این زمینه تأکید کرده که ناحیه سنجار باید در کنترل کامل نیروهای عراقی باشد، و هیچ نیروی خارجی نباید کنترل این ناحیه را در دست داشته باشد.

در کنفرانس خبری روز شنبه، بن‌علی ییلدیریم نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرده که همتای عراقی‌اش تضمین لازم را در مورد برخورد با شورشیان حزب کارگران کردستان، ارائه کرده است.

او گفته که «این [تضمین] بسیار برای ما مهم است، و این بهترین راه برای نشان دادن آن است که ما می‌توانیم برای مقابله با تروریسم انجام دهیم.»

در همین نشست خبری بن‌علی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه، هم گفته است که کشور به تمامیت ارضی عراق احترام می‌گذارد و از آن حمایت می‌کند.

ترکیه مدت‌هاست که بخشی از نیروی نظامی‌اش را در پایگاهی در نزدیکی بعشیقه در شمال موصل حفظ کرده و تقویت این نیروها در سال ۲۰۱۵ به اختلافات بین دو کشور دامن زده است. این پایگاه مدتی در دست نیروهای گروه حکومت اسلامی، داعش، بود اما در نوامبر ۲۰۱۶، نزدیک دو ماه پیش، ترکیه کنترل آن را بازپس گرفت.

در این زمینه عراق همسایه شمالی خود را به نقض تمامیت ارضی‌اش متهم کرده اما آنکارا اصرار دارد که به برخورد با شورشیان حزب کارگران کردستان ترکیه، پ.ک.ک.، که در شمال عراق مستقر هستند، ادامه دهد.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود در این زمینه یادآور شده که پ.ک.ک و متحدان محلی‌اش کنترل مناطقی کلیدی از ناحیه سنجار را که در حد فاصل موصل و مرز سوریه در جنوب ترکیه قرار دارد، در دست دارند.

ترکیه شماری از حملات مرگبار روی داده در نواحی مختلف ترکیه را به شورشیان پ.ک.ک نسبت می‌دهد و گفته است که برای مقابله با آنها حتی در خارج از مرزهای خود تردیدی ندارد.

برگرفته از تارنگاشت وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا» ۱۸ دی ماه ۱۳۹۵

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم. برجسته نمایی های متن همه جا از آنِ من است.   ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!