«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۵ مرداد ۲۵, دوشنبه

ما اگر سگ هم بشویم، «سگ نازی آباد» خواهیم شد! ـ بازانتشار

روزنامه آمریکایی «وال استريت جورنال» ۲۴ بهمن ماه گزارش داده است که علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی به نامه ی «بَرَک حسین اوباما»، رییس جمهوری آمریکا پاسخ داده و به وی نامه ای پوشیده نوشته است. بر پایه ی این گزارش، دیپلماتی ایرانی گفته است که نامه ی علی خامنه ای به بَرَک حسین، «محترمانه» بوده؛ ولی در آن تعهدی برای همکاری پذیرفته نشده است.

«وال استریت جورنال» با بازگویی سخنان برخی دیپلمات ها نوشته است که باراک اوباما در نامه خود به علی خامنه ای از احتمال همکاری تهران و واشینگتن در مبارزه علیه شبه نظامیان گروه حکومت اسلامی (داعش) در صورت توافق بر سر مساله هسته ای ایران سخن گفته بود.

گزیده ای از گزارش «رادیو فردا» وابسته به امپریالیست های «یانکی» زیر برنام «وال استريت جورنال از نامه محرمانه خامنه‌ای به اوباما خبر داد»، ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۳ (با ویرایش، پارسی و بازنویسی از سوی اینجانب؛ برجسته نمایی ها نیز از آنِ من است.   ب. الف. بزرگمهر)

بندی از پاسخ «محترمانه» ی "رهبرِ" به «برادر بَرَک»، در خوش بینانه ترین حالت آن، چیزی در این مایه هاست:
می خواهید از ما سگ زنجیری درست کنید و به جان سگ های زنجیری دیگر بیندازید؟! فوتینا! ما اگر سگ هم بشویم، «سگ نازی آباد» خواهیم شد که دوست و دشمن، آشنا و ناآشنا سرش نمی شود! بجای این بازی ها، کم تر ما را بر سرِ برنامه ی هسته ای سر بدوانید و آبروی مان را پیش «ملت عظیم الشان ایران»* ببرید! «برادر! آخر اینگونه که پیش چشم مردم، سکه ی یک پول سیاه می شویم ... باید چیزی دندانگیر داشته باشیم که آن را به عنوان پیروزی به مردم نشان بدهیم ...»**

ب. الف. بزرگمهر   ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۳


پی نوشت:

* بسان همان سگ، «نازی آباد» یا زنجیری اش تفاوتی نمی کند، دروغ می گوید؛ وی با همه ی دَبَنگی و کندذهنی، خویش را برتر و بالاتر از هر کسی و هر ملتی می پندارد!

با پوزش از سگ که پاچه می گیرد؛ ولی دروغ نمی گوید! زبانزد آدم هاست دیگر که بیش تر با چاشنی نمودن ناسزایی پیش یا پس آن می گویند:
مثل سگ دروغ می گوید ...

** «برادر! آخر اینگونه که پیش چشم مردم، سکه ی یک پول سیاه می شویم ...»، ب. الف. بزرگمهر، ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۳

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!