«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۵ مرداد ۲, شنبه

اگر آن ها نوادگان هابیل اند؛ این ها نوادگان قابیل اند!

به گزارش زیر اندکی باریک شوید! شرکتی ایتالیایی قرار است برای ایران بزرگراه بسازد. گویی خود ایرانی ها از فن آوری ها، ویژه کاری ها و نیروی کار بایسته برای ساخت بزرگراه برخوردار نبوده و نیستند!

در کنار قراردادهای چندین و چند میلیارد دلاری در زمینه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و بسیاری پیمان نامه های اقتصادی بویژه در زمینه ی مالی و حتا به فروش نهادن «اوراق قرضه دولتی» در بازارهای جهانی که هیچکدام از آن ها به بهبود اوضاع اجتماعی ـ اقتصادی کشور و از آن میان، بکارگیری نیروی بیکار و بیکار شده ی کشور نخواهد انجامید، شاید چنین قراردادی کم زیان ترین قرارداد با «کارتل»ها و «تراست» های کشورهای امپریالیستی باشد؛ زیرا به هر رو در کنار پولشویی ها و از این جیب به آن جیب شدن های پی در پی سرمایه های ایران، سرانجام راهی نیز ساخته می شود و کاری انجام می پذیرد. به این ترتیب، بد نبود دزدان اسلام پیشه ی فرمانروا بر میهن مان که در گذشته ای نه چندان دور، در دوره ی آن گماشته ی پیزُری، ۵۴ هزار دسته بیل و چماق مهرورزی از شرکتی در کشور اندونزی وارد کرده بودند از همان ها بخواهند تا در ایران، کارخانه ی دسته بیل و چماق سازی راه بیندازند تا برادران چماقدار ناچار نباشند، هر گروه برای خویش، چماق هایی کژ و کوله و خدای ناکرده ساز و برگ یافته به سیخ و میخ بسازند و زبانم لال، گاه از سرِ بیکاری به جان یکدیگر بیفتند.  

در کنار این همه قراردادهای نان و آبدار رنگارنگ با «کارتل»ها و «تراست» های کشورهای باخترزمین، آیا خدا را خوش می آید که برای برادران همکیش اندونزی کاری دست  و پا نکنیم؟! اگر آن ها نوادگان هابیل اند؛ این ها نوادگان قابیل اند! کجاست آن «اعتدال و تدبیر»؟!

ب. الف. بزرگمهر    دوم امرداد ماه ۱۳۹۵

***

ایتالیا بزرگراه ۱۲۰۰ کیلومتری شمال به جنوب ایران را می‌سازد

ایران و یک شرکت ایتالیایی، ساخت بزرگراه ۱۲۰۰ کیلومتری شمال به جنوب ایران را دستینه کردند.

به گفته ی «شرکت آناس» در ایتالیا، ساخت این بزرگراه در ایران، ۴ میلیارد دلار (سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو) هزینه دربرخواهد داشت.

فاز نخست این بزرگراه بدرازای ۳۵۰ کیلومتر و با هزینه ی ۶۰۰ میلیون یورو قرار است تا چهار سال دیگر (سال ۲۰۲۰) به بهره‌برداری برسد. قرار است این بزرگراه «بندر امام خمینی» در خوزستان را به مرز بازرگان در ترکیه بپیونداند. این خبر را «شرکت آناس» اعلام کرده که شرکت راه و ساختمان دولتی برای بازرسی طرح‌های آبادانی و جاده‌ای ایتالیاست. قرارداد «آناس» و وزارت راه و شهرسازی ایران،۲۴ تیرماه دستینه شده است.

ایتالیا از کشورهایی است که کوشیده تا درونمایه ی «پیمان نامه ی [فراقانونی] برجام»، در یک سال گذشته بکار گرفته شود.

ایران و شش نیروی جهانی، ۲۳ تیرماه ۱۳۹۴، پیمان بستند تا در برابر محدودیت‌ ایران در برنامه‌های هسته‌ای، برخی از تحریم‌ها از میان برداشته شوند.

ایتالیا نخستین کشور اروپایی بود که حسن روحانی [بخوان: آخوند پفیوز امنیتی!]، پس از «پیمان نامه ی [فراقانونی] برجام» در بهمن ماه ۱۳۹۴ به آنجا سفر کرد.

...

برگرفته از رسانه ی مزدور امپریالیست های انگلیسی: «بی بی سی»،  ۲۵ تیر ماه ۱۳۹۵

این گزارش از سوی اینجانب ویرایش، پارسی و پاکیزه نویسی شده است. برجسته نمایی های متن و افزوده های درون [ ] نیز از آنِ من است.   ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!