«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۵ تیر ۳۰, چهارشنبه

اگر ریگی به کفش ندارید، همه چیز را رُک و پوست کنده به مردم ایران بگویید!

به گزارش کوتاه شده ی زیر اندکی باریک شوید! درباره ی دستگیری یکی از دزدانی است که رژیم دزدان اسلام پیشه ی ایران، شمار بیش تر و گردن کلفت تری از وی را در سایه ی خویش پرورده و پروار نموده است.

فرمانده سپاه پاسداران، در هماوندی با این دستگیری به «پرونده اقتصادی بزرگ تری که برخی سیاسیون و افراد دیگر در آن حضور داشته‌اند»۱ اشاره نموده که امیدوارم زمینه ای برای دستگیری همه ی آن ها و دیگر زالوهای اقتصادی و سیاسی و دزدهایی که هر روز با بند و بست های آشکار و پنهان با نمونه هایی چون خود در کشورهای امپریالیستی، سرمایه های کلان بار می زنند و به بانک های آن کشورها می سپارند، باشد. چنین کاری، هم اکنون بیش از هر زمان دیگری سزاوار است و باید با بُرشِ (قاطعیت) هرچه بیش تر انجام یابد؛ گرچه، انجام چنین کار شایسته و بایسته ای، شرط یا باریک تر بگویم: پیش شرط دیگری نیز دارد و آن آگاهی رسانی باریک و روشن از آنچه روی داده و می دهد به مردم ایران است؛ وگرنه با بدیده گرفتن آزمون های گذشته، بیم آنکه از چشم مردم، ماجرا در چارچوب درگیری های باندی درون رژیم اسلام پیشه که خودِ این فرمانده و سازمان زیر فرماندهی اش، بخشی از آن را دربرمی گیرد، دیده شده، دزدان و پولشویان با سود بردن از این نارسایی، نه تنها خود را از زیر فشار و پادافره تبهکاری های شان برهانند که دیگرانی که دستی در چنین پلیدی هایی نداشته اند را درگیر و بدنام نمایند. دوپهلوگویی و پوشیده گویی های همراه با تهدید پوشیده ی «اُم الفساد والمفسدین»۲، زیر پوشش ایران دوستی (!)، نمونه ای از چنین زمینه چینی هایی است که در گذشته، بارها و بیش تر در پوششی اسلام پناهانه رخ نموده است. وی در پاسخ به انتقاد کسی درباره ی چرایی دشواری های «دولت زهدان اجاره ای» در بازگویی واقعیت ها گفته است:
«ما می‌خواهیم ایران را بسازیم و نمی‌‌خواهیم هیاهو شود، چون انقلاب تضعیف می‌شود. ما نمی‌توانیم مشکلات را بگوییم. آقای روحانی هم نمی‌‌تواند برخی مشکلات خود و حتی منشاء و دلایل مشکلات بجا مانده از دولت سابق را بگوید. چون به صلاح و مصلحت کشور در ابعاد داخلی و خارجی نیست و نخواهد بود.»۳
   
روشن است که این شیوه سخن گفتن و بهانه جویی برای بر زبان نیاوردن واقعیت ها، پیش و بیش ار هر شَوَند دیگر، نشان از ناراستی و نابکاری خود وی و کسانی چون آخوند پفیوز امنیتی: حسن فریدون روحانی شده دارد؛ و به زبان زشت و زیبای توده ی مردم: «کون خودشان، گُهی است» و می ترسند تا همچشمان شان، گند و گه کاری های دیگر و تاکنون بر زبان نیامده ای را رسوا کنند و پته شان را بیش تر روی آب بیندازند.

به هر رو، اگر ریگی به کفش ندارید و جُستار در چارچوب همچشمی ها و ستیزه های باندهای تبهکار درون رژیم دور نمی زند، همه چیز را رُک و پوست کنده به مردم ایران بگویید! تنها با در پیش گرفتن چنین شیوه رفتاری است که شاید اندکی از آبروی از دست رفته را بازیابید و گامی به سود بهبود وضعیت بس نابسامان و آشفته ی میهن مان بردارید. این را نیز بیفزایم که در این باره، هیچگونه مصلحت اندیشی و گوش سپاری به پند و اندرز هیچ کُرّه خر بابصیرت یا بی بصیرتی به بهانه هایی چون «صلاح و مصلحت کشور» و «آبروی نظام» نه تنها سزاوار نیست که خواه ناخواه به آرش همکاری و همدستی با دزدان با چراغ و بی چراغ خواهد بود.

ب. الف. بزرگمهر    ۳۰ تیر ماه ۱۳۹۵

پی نوشت:

۱ ـ «جزئیات دستگیری ”رستگار سرخه‌ای“ پس از صدور حکم قضایی»، «خبرگزاری تسنیم»، ۳۰ تیر ماه ۱۳۹۵

۲ ـ علی اکبر نوقی بهرمانی با نام ساختگی «هاشمی رفسنجانی»

۳ ـ برگرفته از گزارش «امید مخالفان دولت این است که عمر دولت را چهار ساله کنند»، «باشگاه خبرنگاران جوان»  ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۵

***

جزئیات دستگیری «رستگار سرخه‌ای» پس از صدور حکم قضایی/دستگیری به‌دلیل حضور در یک فساد اقتصادی بزرگ است/ حضور برخی سیاسیون در این پرونده فساد

نشست خبری سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

فرمانده کل سپاه پاسداران، درباره دستگیری مدیرعامل برکنار شده ی «بانک ملت» گفت:
«فرد مذکور به سبب حضور در پرونده اقتصادی بزرگ تری که برخی سیاسیون و افراد دیگر در آن حضور داشته‌اند، دستگیر شده است.»
...
وی در پی پرسشی پیرامون دستگیری مدیرعامل برکنار شده ی «بانک ملت»، چنین پاسخ داد:
«یکی از پروژه‌های اطلاعاتی سپاه رصد و بررسی پرونده‌های مرتبط با مباحث امنیتی، بحث نفوذ و بحث فسادهای اقتصادی است که دنبال می‌کند. این هم یکی از پروژه‌هایی است که وقتی به قوه قضائیه گزارش شد، ما دنبال کردیم و پس از صدور حکم توسط دستگاه قضایی، دستور دستگیری نیز صادر شد.»

فرمانده‌کل سپاه پاسداران افزود:
«مردم تصور می‌کنند این دستگیری در رابطه با دریافت حقوق‌های نجومی بوده است؛ قطعاً دریافت آن حقوق‌ها یکی از تخلفات بوده است؛ اما فرد مذکور به‌دلیل حضور در یک فساد اقتصادی بزرگ‌تر دستگیر شده‌است.»

وی در پاسخ به اینکه آیا دستگیری‌ها پی گرفته می شود، گفت:
«در این پرونده برخی سیاسیون و افراد دیگر نیز حضور داشته‌اند.»
...

برگرفته و کوتاه شده از «خبرگزاری تسنیم»، ۳۰ تیر ماه ۱۳۹۵ (با اندک ویرایش و پارسی نویسی درخور از سوی اینجانب:  ب. الف. بزرگمهر)

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!