«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۵ تیر ۱۷, پنجشنبه

دریادار گاگول، دعای توسل و چابلوسی از رهبر همه چیزدان رژیمی تبهکار! ـ بازانتشار

نوشتار زیر گلچینی از سخنان امیر دریادار، حبیب‌الله سیاری از خبرگزاری دانشجو و گفتگو با این رسانه است. در این گفتگوی بامزه، بجز توانمندی ها و چالش های نیروی دریایی درباره ی بسیاری چیزهای دیگر، از آن میان، اهمیت ماهیگیری در آب های دریاهای آزاد و اقیانوس ها، راهگشا بودن «دعای توسل» در اجازه ی عبور از کانال سوئز و از همه مهم تر رد پای رهبر بیش از اندازه فرزانه و همه چیزدان جمهوری تبهکار اسلامی را می یابید. برای آن چیزی که «انبساط خاطر» نامیده شده، خواندن آن را به همگی سپارش می کنم. 

ب. الف. بزرگمهر    ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۲

http://www.behzadbozorgmehr.com/2014/02/blog-post_6553.html 

*** 

ماجرای دعای توسل ناوگروه ایران روی کشتی و سقوط مبارک 

مبنای کانال کندن متعلق به زمان داریوش است و مبنای کانال سوئز را ایرانی‌ها کنده‌اند و دریای سرخ را به مدیترانه وصل کردند البته این کانال سوئز همان کانال ایرانی‌ها نیست اما بقایای آن در کنارش است می‌توانستند اجازه ندهند کشتی‌ها رد شوند و هر کشتی که رد ‌شود باید پول بدهد. ما به آنجا رفتیم به ما مجوز عبور نمی‌دادند و چهار پنج روز همان جا مانده بودیم که ما را راه نمی‌دادند و بچه‌ها می‌گفتند چه کنیم گفتند دعای توسل بخوانیم آن قدر دعای توسل خواندند که تا وقتی ما آنجا بودیم مبارک سرنگون شد و ظرف مدت ۴۸ ساعت ما مجوز عبور گرفتیم همه فکر می‌کردند ما رفتیم مبارک را سرنگون کردیم دعای توسل کارساز شد ما عبور کردیم برای رژیم صهیونیستی خیلی سنگین بود که ما آنجا حضور پیدا کردیم. 

امنیت دریا حرف اول را در اقتصاد جهان می زند در همان جلسه درجاکارتا احترام زیادی به ما می گذاشتند و ما را به عنوان سخنران ویژه معرفی کردند. سخنرانی ما در مقابل وزیر دفاع و وزیر مجلس اندونزی مبتنی بر یکی از تدابیر رهبری بود و گفتیم رهبر ما این را می گوید. مقام معظم رهبری ۳۰ سال پیش فرمودند: «انشاء الله نیروی دریایی چابک و توانمند و میدان دار ما بتواند در سیاست های کلی کشور اثرگذار باشد» و ما گفتیم ان شاء الله، نیروهای دریایی کشورهای دریایی بتواند در سیاست های کلی کشورها اثرگذار باشند و سخنرانی را با عنوان نیروی دریایی متناسب با وضع ژئوپولتیکی کشور که کلید امنیت منطقه است را ارائه دادیم و همه کشورهایی که در جلسه حضور داشتند از سخنرانی ما تشکر کردند.

رهبری فرمودند: حضور شما در آب های آزاد مهم است شما نیز مانند وزارت خارجه و دولت در عمق دادن به استراتژیک ما در دنیا مؤثر هستید در ارتقاء دیپلماسی کشور مؤثر هستید، وزارت امور خارجه کارش برقراری ارتباط و حفظ و ارتقاء ارتباط است ما نیز همان کار را می کنیم ایشان می فرمایند: نیروی دریایی هم نظامی، هم علمی، هم سیاسی و بین المللی است. 

از سال ۸۷ بعد از تدبیر مقام معظم رهبری که در آب های آزاد مستقر شوید این اتفاق افتاد همچنین مقام معظم رهبری به دنبال این هستند که همه جای دنیا حضور داشته باشیم ...

رهبری می فرماید: «یک کشور دریایی نیاز به نیروی برجسته و ممتاز دارد»

اکنون نیروهای دریایی فرمان مقام معظم رهبری را اجرا کرده و در این سواحل مهم کشور یعنی سواحل میناب، سیریک، جاسک و فسا مستقر شده و از همین جا ناوها به آب های آزاد دنیا می رود.

مقام معظم رهبری می فرمایند: ما که اهل تعدی به مرزهای دیگران نیستیم اما چون دریای آزاد متعلق به همه ملت ها است ما معذور هستیم زمانی ما عنوان نیروی دریایی آب های کم عمق مشهور بودیم اکنون مسئولیت ما را مدار ۱۰ درجه برده اند یعنی از زیر هندوستان به سومالی و ما در منطقه بزرگ اقیانوس گشت می زنیم و توانمندی های خود را نشان می دهیم همچنین به دنبال حضور در دریاهای آزاد هستیم که ناامنی دریایی در خلیج عدن اتفاق افتاد.

مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «منافع کشور در دنیا منافع راهبردی و کلان است پس برای ما مشهود است اگر بتوانیم از منابع موجود در دریا استفاده کنیم،کشور ما رو به رشد خواهد شد» پس آنچه مورد توجه مقام معظم رهبری است پیشرفت کشور از جایی است که تا کنون به آن توجه نکردیم. ایشان ۳۰ سال پیش فرمودند که باید به دریا توجه کنیم و از منابع دریا استفاده نماییم اما تا کنون زمینه‌ مساعد برای توجه به دریا وجود نداشته است. از چند سال گذشته اقداماتی در دست انجام است تا به طرف استفاده از این منابع برویم حال چرا از این منابع استفاده نکرده‌ایم این کاری استعماری است یعنی ما را از دریا دور کرده‌اند تا از دریا استفاده نکنیم.

در هزار کیلومتر ساحل که مهم‌ترین منابع و مصالح ما آنجا است فقط ۴۵۰ هزار نفر جمعیت دارد این سخن مقام معظم رهبری است که ما را از دریا دور کرده‌اند زیرا استعمار برنامه‌ریزی نمی‌کند که شما فردا آسیب‌ ببینید بلکه برنامه‌هایی را ریخته ‌که صدسال بعد آسیب آن را ببینید. ما را که زمانی قدرت دریایی بوده‌ایم از دریا دور کرده‌اند زیرا ایران در زمان هخامنشی قدرت دریایی بوده است.

مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «بودن در دریای عمان برای ما یک گنج است و باید اعتراف کنیم که آن را کشف نکرده‌ایم و تاکنون نسبت به آنجا غفلت شده است» 

مقام معظم رهبری تاکید دارند که نفت خام نفروشیم نفت را به فرآورده تبدیل کنیم مواد خام را نباید فروخت. امروزه بندرها طبقه‌بندی می‌شوند مهمترین بندر این است که کالا در آن وارد می‌شود و بعد با تریلی خارج شود از بندر دیگر بارگیری می‌شود و به جای دیگر می‌رود اما از بنادر پیشرفته کالا یا مواد اولیه داخل می‌شود سپس خارج می‌شود همانجا تبدیل به محصول و بارگیری می‌شود و بعد خارج می شود.

دغدغه مقام معظم رهبری این است که چه زمانی می‌خواهیم از دریا برای پیشرفت کشور استفاده کنیم زیرا منافع راهبردی و کلان داریم اکنون با این اهمیت دریا در بعد دفاعی، ساحل برای هر کشور هم فرصت است و هم تهدید اگر از سواحل استفاده نکنیم مانند سواحل یمن و سومالی تهدید است.

در دیدار امیر دریادار حبیب‌الله سیاری از خبرگزاری دانشجو و گفتگو با این رسانه 

http://jahannews.com/vdcezx8xfjh8eoi.b9bj.html 

برجسته نمایی ها از آنِ من است.   ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!