«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۵ تیر ۷, دوشنبه

آب، آب را می جوید؛ رجب طیّب، ناتان یابو را

به گزارش زیر درباره برقراری دوباره ی هماوندی های دیپلماتیک میان دولت مافیایی ترکیه و رژیم غیرقانونی و تبهکار اسراییل باریک شوید! در همان نخستین جمله از «عادی سازی مناسبات» میان دو کشور سخن به میان آمده است؛ در حالیکه هماوندی های میان این دو رژیم سخت وابسته به «یانکی» ها که هر سال، یکی کم تر و دیگری بیش تر، کمک هایی در زمینه های گوناگون اقتصادی، بویژه جنگ ابزارهای پیشرفته از آن کشور دریافت می کنند، پیش از این نیز «عادی» بود و کشمکش های پیرامون کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان ترکیه در کشتی "کمک به مردم غزه" که در چند سال گذشته از سوی رژیم ترکیه پی گرفته می شد، نمایشی مردم خر کن بیش نبود. آشکارترین شَوَند آن را در همین گزارش می توان یافت:
«ترکیه در برابر [برخی بده بستان های تازه رو شده در همین گزارش] ، هر گونه پیگیری قضایی علیه افسران و تکاوران ارتش اسرائیل را در دیوان عالی این کشور یا در دادگاه‌های جهانی را به‌خاطر حمله به کشتی ترکیه‌ای کنار خواهد گذاشت.»۱

نمودها و نشانه های بسیاری، گواهِ همکاری های تنگاتنگ دو رژیم پلید در همه ی زمینه ها بویژه در زمینه های امنیتی در سالیان گذشته است؛ همکاری هایی که هم اکنون از آن پرده برداری می شود. درست به همین شَوَند است که آمیرزا قلمدون گزارش، ناچار به کاربرد عبارت «از سرگیری روابط کامل» (بجای «از سرگیری روابط»!) شده است.

از دید من، رژیم دزدان اسلام پیشه ی فرمانروا بر میهن مان که بنا بر گواهی های روشن۲، سالیانی دراز و حتا پیش از آغاز جنگ گرانبار شده «صددام» بر ضد انقلاب توده ای ایران۳ با رژیم تبهکار و سرکوبگر خلق پلستین و چماق ضدانقلابی در منطقه، هماوندی های پنهانی داشت و بگمانِ من این هماوندی ها از آن هنگام تاکنون، همچنان پی گرفته شده و می شوند نیز در نوبت پرده برداری و «عادی سازی» هماوندی ها با آن رژیم سرکوبگر است

ب. الف. بزرگمهر   هفتم تیر ماه ۱۳۹۵

پی نوشت:

۱ ـ برگرفته از «ازسرگیری روابط کامل دیپلماتیک ترکیه و اسرائیل»، هفتم تیر ماه ۱۳۹۵ ، تارنگاشت وابسته به وزارت امور خارجی «یانکی» ها: «رادیو فردا»

۲ ـ افزون بر آنچه سرهنگ «الیور نورٍث» و دیگر دست اندرکاران «یانکیِ» درگیر در ماجرای ننگینِ نامور به «ایران ـ گِیت» در دادگاه های «ایالات متحد» بر زبان آورده اند و نسخه هایی از آن ها در «یوتیوب» یافت می شوند، یکی از گواهمندترین گواهی ها در این زمینه و باید بیفزایم: پندآموزترین شان که از آن میان، هماوندی های گسترده ی میان رژیم تبهکار اسلام پیشگان با اسراییل را از پرده برون افکنده، کتابی است  به نام «پول خون» که نسخه ی پارسی آن نیز در اینترنت و "رسانه های اجتماعی" در دسترس است:
«پول خون»، «آری بن مناشه» («Ari Ben Mehashe»)، برگردان مسعود انصاری، واشنگتن دی سی ۱۳۷۲

خواندن و بازخوانی این کتاب که افزون بر ماجرای «ایران گیت» در زمینه های دیگری از آن میان، چگونگی ردگیری نیروهای انقلابی از سوی سازمان های امنیتی و اطلاعاتی سودمند است را بویژه به نیروهای چپ سپارش می کنم.  ب. الف. بزرگمهر

۳ ـ یکی از برجسته تریم آماج های آن جنگ امپریالیستی، ایستاندنِ روند پیشرفت انقلابی در پهنه ی اقتصادی ـ اجتماعی و جایگزینی نیروهای انقلابی کانون انقلاب با نیروهای ضدانقلابی درون و پیرامون رژیم نوپا بود که شوربختانه با کامیابی به انجام رسید و در آن، ندانمکاری های خود نیروهای انقلابی، بویژه انقلابیون با باورهای آسمانی ریسمانی نیز از نقشی کمابیش برجسته برخوردار بود.

***

ازسرگیری روابط کامل دیپلماتیک ترکیه و اسرائیل

ترکیه و اسرائیل دوشنبه هشتم تیر در بیانیه مشترکی از سرگیری روابط کامل دیپلماتیک و عادی‌سازی مناسبات خود را اعلام کردند.

این بیانیه در رم، پایتخت ایتالیا، صادر شد تا به شش سال تنش و بحران در روابط دو کشور پایان دهد.

حمله نیروی دریایی اسرائیل در بهار ۲۰۱۰ به کشتی ترکیه‌ای ماوی مرمره که برای رفع حصر غزه به سوی این منطقه می‌رفت، به کشته شدن ده شهروند ترکیه‌ای و زخمی شدن ده‌ها سرنشین دیگر کشتی منجر شد.

هر چند اسرائیل و ترکیه در شش سال اخیر قطع رابطه نکرده بودند اما مناسباتی همواره به‌شدت متشنج داشتند.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها، اسرائیل دو شرط ترکیه پوزش‌خواهی و پرداخت غرامت را عملی می‌کند؛ در برابر، ترکیه از شرط سوم خود که رفع حصر دریایی غزه بود، عدول کرده است.

بر اساس تفاهم به‌دست آمده، اسرائیل ۲۱ میلیون دلار به یک صندوق خیریه ترکیه‌ای که به خانواده‌های بازماندگان کشته‌ها و زخمی‌های کشتی مرمره آبی کمک می‌کند، خواهد پرداخت.

اسرائیل با وجود سرسختی در برابر شرط رفع حصر غزه، موافقت کرده که ترکیه کمک‌های بشردوستانه را به غزه برساند اما محموله‌ها ابتدا در بندر اسرائیلی اشدود بازرسی خواهد شد.

بر اساس تفاهم بدست آمده، ترکیه به بازسازی زیربنای غزه، ساخت خانه و بیمارستان‌های متعدد در نوار غزه برای فلسطینی‌ها اقدام خواهد کرد.

ترکیه همچنین امکان یافته در رفع تنگناهای آب و برق مردم غزه کمک کند.

ترکیه در برابر، هر گونه پیگیری قضایی علیه افسران و تکاوران ارتش اسرائیل را در دیوان عالی این کشور یا در دادگاه‌های جهانی را به‌خاطر حمله به کشتی ترکیه‌ای کنار خواهد گذاشت.

رسانه‌های اسرائیل گفته‌اند، ترکیه شرط اسرائیل را برای محدود کردن فعالیت حماس در خاک ترکیه پذیرفته و از جمله نماینده ارشد حماس در استانبول صلاح العروری دیگر حق بازگشت به ترکیه و فعالیت از این کشور علیه اسرائیل را ندارد.

به گزارش وبسایت اسرائیلی وای. نت، از سرگیری همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی نیز بخشی از تفاهم اسرائیل و ترکیه است.

ترکیه برای خرید گاز از اسرائیل و انتقال گاز تازه کشف شده در اسرائیل به سوی اروپا نیز ابراز آمادگی کرده است.

به گزارش خبرگزاری‌ها، مقامات دیپلماتیک ترکیه توافق به‌دست آمده را «پیروزی سیاسی» آنکارا نامید.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که یکشنبه شب به رم رفته بود تا این تفاهم را نهایی کند، در تماس تلفنی با جو بایدن، معاون رییس جمهوری آمریکا، از حمایت واشینگتن از گفت‌و‌گوهای آشتی اسرائیل و ترکیه قدردانی کرده است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز که یکشنبه شب در رم با نتانیاهو دیدار کرد، از عادی‌سازی روابط اسرائیل و ترکیه ابراز خشنودی کرد.

نتانیاهو در رم گفت نفع اقتصادی بسیار زیادی از آشتی با ترکیه نصیب اسرائیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه یکشنبه شب در تماس تلفنی با محمود عباس رهبر تشکیلات خودگردان فلسطینی، او را در جریان تصمیم نهایی ترکیه برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل قرار داد.

آقای اردوغان جمعه گذشته در استانبول نیز با خالد مشعل رییس دفتر سیاسی حماس دیدار، و تاکید کرده بود که با وجود آشتی با اسرائیل، کشورش بیشترین تلاش را در ادامه حمایت از فلسطینی‌ها خواهد داشت.

رییس جمهوری ترکیه زمانی به سوی آشتی با اسرائیل ابراز علاقمندی کرد که مناسبات ترکیه با بسیاری از کشورهای منطقه تیره شده و اظهاراتش در مورد اتحادیه اروپا نیز به مناسبات بین‌المللی ترکیه لطمه زده است.

ترکیه از زمان ساقط کردن جنگنده روسی در ماه‌های گذشته روابطی متشنج نیز با مسکو دارد.

ترکیه با مصر هم از زمان برکناری محمد مرسی قطع رابطه کرده و هنوز حکومت عبدالفتاح السیسی را «غیرقانونی» می‌داند.

اصرار ترکیه برای کنار گذاشتن حکومت بشار اسد در کشور همسایه، سوریه، آنکارا را از چند سال پیش در مظان اتهام حمایت از جناح‌هایی از معارضان و  گروه‌های تندروی  قرار داده است.


میترا فرهمند (اسرائیل)  هفتم تیر ماه ۱۳۹۵


برگرفته از تارنگاشت وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»

بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم. برجسته نمایی های متن همه جا از آنِ من است.   ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!