«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۰, دوشنبه

پرتاب لنگ و لگد و جفتک پرانی به سر و روی هر کسی که دهان گشود!

در جهانی وارونه زندگی می کنیم؛ جهانی که در آن، نظامیان خردمندانه تر از سیاستمداران سخن می گویند!

برگرفته های زیر، بخشی از یک گزارش رویهمرفته شلخته از تارنگاشت مزدور امپریالیست های انگلیسی: «بی بی سی» است. گفته های سرلشکر یاد شده ی اسراییلی از دید من، چشمگیر و گواه روندهای بسیار ناهمتا و رودررو با یکدیگر درون جامعه ی اسراییل است که اینچنین بازتاب یافته است.

هنگامی که این سخنان را خواندم که نخستین نمونه نیز نیست و هم در آن کشور و هم در کشورهای دیگر، بسان چنین برخوردهایی از سوی نظامیان را گواه بوده ایم، این اندیشه در ذهنم جان گرفت که در جهانی وارونه زندگی می کنیم؛ جهانی که در آن، نظامیان خردمندانه تر از سیاستمداران سخن می گویند!

در گزارش از واکنش یابوی اسراییلی با عنوان «انتقاد» یاد شده است. تنها نگاهی کوتاه به شیوه ی برخورد یابوی اسراییلی در همان یک جمله ی یاد شده از زبان وی، نشان می دهد که سخن نه از انتقاد به آرش دانشورانه و نه حتا سرکوفت زدن به آن سرلشکر است؛ از دید یابوی اسراییلی، جدا از هر چیز دیگری، چنین گفته هایی ناپذیرفتنی است. آیا از یک یابو می توان چشم دیگری داشت؟ نه! آنچه از دید وی درست می آید، زیر سُم له کردن هر نوای دادگرانه و آزادیخواهانه است و در این باره، هیچ جداگانگی چشمگیری میان یهودی اسراییلی با عرب پلستینی نیست؛ آیا تنها با این یابو در آن کشور سر و کار داریم؟ بیگمان، نه! اردوغان سرکوبگر در ترکیه و ورشکسته ای سیاسی به نام سیّدعلی گدای +۹۵ میلیارد دلاری در میهن بخت برگشته ی خودمان که دستور توی لنگ و پاچه رفتن زنان به نیروهای "نامحسوس" اش را داده و بر آن سبکسرانه پافشاری می کند، دو نمونه ی دیگر از چنین یابوهایی اند که کمابیش همگی آن ها را در برترین جایگاه های سیاسی کشورهای اسلام زده می توان یافت. منطق همه ی آن ها چنانچه بتوان چنین نام ناشایست و ریشخندآمیزی به آن داد، یکی است:
پرتاب لنگ و لگد و جفتک پرانی به سر و روی هر کسی که دهان گشود!

ب. الف. بزرگمهر    ۲۰ اردی بهشت ماه ۱۳۹۵

***

انتقاد تند نتانیاهو از معاون ستاد مشترک ارتش اسرائیل

بنیامین نتانیاهو [بخوان: یابوی اسراییلی!]، نخست‌وزیر اسرائیل در برخوردی تند و آشکار از گفته های سرلشکر «یائیر گولان»، معاون «ستاد مشترک ارتش اسرائیل» انتقاد کرده است.

سرلشکر گولان یک روز پیش از سالگرد بزرگداشت قربانیان هولوکاست که پنجشنبه گذشته برگزار شد، گفته بود، در جامعه اسراییل روندی را می‌بیند که یادآور سیاست‌های «تهوع‌آور» نازی‌ها در دهه ی ۱۹۳۰ ترسایی است:
«اگر چیزی درباره بزرگداشت هولوکاست مرا بترساند، دریافت روند تهوع‌آوری است که بگونه ای کلی در اروپا و بویژه در آلمان رخ داد؛ هفتاد، هشتاد، نود سال پیش؛ و یافتن نشانه‌های آن در میان خود ما در سال ۲۰۱۶ است ... در فرجام کار، چیزی آسان تر از نفرت از خارجی‌ها و ایجاد ترس و بیم نیست.»

نخست‌وزیر اسرائیل امروز این گفته ها را «خوار کننده»، «بسیار نادرست» و «ناپذیرفتنی» خواند و گفت: سخنان آقای گولان، «هولوکاست» را خوار شمرده و به اعتبار اسرائیل زیان زده است.

برگرفته از رسانه ی مزدور امپریالیست های انگلیسی: «بی بی سی»،  ۱۹ اردی بهشت ماه ۱۳۹۵

با ویرایش، پارسی و پاکیزه نویسی و نیز بازنویسی درخور از سوی اینجانب؛ برجسته نمایی های متن و افزوده های درون [ ] نیز از آنِ من است.   ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!