«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۵ فروردین ۲۶, پنجشنبه

هنری که تنها از اندیشه و خامه ی یک قلم بمزد بیرون می تراود!

به گزارش زیر اندکی باریک شوید! درونمایه ی گزارش جز آنکه افزایش تنش میان روسیه و کشور «یانکی» ها را به نمایش می گذارد، چیز دیگری دربر ندارد؛ ولی، آنچه چشمم را گرفت، شیوه ی نگارش قلم بمزدی است که از زبان خبرگزاری امپریالیستی دیگری و بیش تر بگمانم برای برداشتن بار پاسخگویی از دوش خویش، چنین آورده است:
«به گزارش رویترز، این رویداد در حالی است که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو در حال تدارک یک مانور نظامی در شرق اروپا است. گفته می شود، این بزرگترین مانوری است که ناتو از زمان جنگ سرد تاکنون انجام داده و این مانور نوعی اقدام برای مقابله با روسیه تلقی می شود.» (برجسته نمایی های متن از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر) و در ذهن خواننده ای میانگین (از دیدگاه آماری) با دانشی نه چندان درخور از سیاست و نیرنگ بازی های رسانه ای، بگونه ای خودکار این اندیشه را می کارد که گویا پرواز آن دو جنگنده و بالگرد روسی بر فراز ناوشکن آمریکایی، بخشی از یک رشته انگیزش های جنگی روسیه بر ضد نیروهای نظامی «یانکی» ها بوده و نیروهای نظامی امپریالیستی در کالبد سازمان تبهکار و جنگ افروز «ناتو» در پیِ، وادار به آمایش بزرگ ترین رزمایش جنگی پس از فروپاشی اردوگاه کشورهای سوسیالیستی در خاور اروپا تاکنون شده اند!

همین نیرنگ بیشرمانه را چندی پیش با گستاخی هرچه بیش تر و بگونه ای برانگیزاننده در رویارویی با «جمهوری دمکراتیک خلق کره» بکار بردند. نیروهای نظامی «یانکی» ها همراه با مزدوران خود در بخش چنگ اندازی شده ی کره با نام ساختگی «کره جنوبی» از آن میان، در شاخابی با موقعیت راهبردی برجسته به بخش شمالی سرزمین کره و  بس تهدیدآمیز برای مردم سرفراز «جمهوری دمکراتیک خلق کره»، رزمایش های جنگی گسترده ای از آن میان با موشک هایی که از توان پرتاب کلاهک هسته ای برخوردار بودند، براه انداختند و پس از آنکه با گوشزد آن کشور در زمینه ی برخورداری از جنگ ابزار هسته ای و شلیک تنها یک یا دو موشک به میان آب های دریا (و نه حتا در شاخاب یادشده!) روبرو شدند، آن را در رسانه های امپریالیستی ـ سیهونیستی بگونه ای گسترده چنان بازتاباندند که گویا چنان رزمایشی برانگیزاننده در دل سرزمین کره به شوند پرتاب آن یکی دو موشک به میان دریا و تهدیدهای «جمهوری دمکراتیک خلق کره» برای «جامعه ی جهانی» (همانا ششلول بندهای جهان!) بوده است! سخن پراکنی هایی که از آن میان در رسانه های نامور به «اصلاح طلب» و «آزادیخواه» که در ماهیت خویش نه اینند و نه آن نیز بازتابی نسبی یافت.

از این ها که بگذریم، چنان شیوه نگارشی به نوبه ی خود، "هنر"ی است؛ هنری که تنها از اندیشه و خامه ی یک قلم بمزد بیرون می تراود!

ب. الف. بزرگمهر    ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۵  

نوشته ی گنجانده شده در تصویر:
یکی از جاهای رزمایش اهریمنان «یانکی» و مزدوران شان در این شاخاب راهبردی بود!

***

واکنش واشینگتن به پرواز دو جنگنده روسی برفراز ناو شکن آمریکایی

ارتش آمریکا می گوید، به دنبال پرواز از ارتفاع پایین دو جنگنده روسی برفراز یک ناوشکن موشک انداز آمریکایی، از روسیه خواسته است تا در این خصوص توضیح دهد.

به گزارش رویترز، یک مقام آمریکایی روز چهارشنبه نیز اظهارداشت، دو سوخوی ۲۴ روسیه دست کم ۱۱ بار در نزدیکی ناو «یو‌اس‌اس دونالد کوک» پرواز کرده‌اند.

این مقام آمریکایی همچنین اضافه کرد، یک هلی‌کوپتر روسیه مدل «کا ۲۷» نیز هفت بار از کنار این ناو آمریکایی گذشت و اقدام به عکاسی و فیلم برداری کرده است.

جاش ارنست،سخنگوی کاخ سفید، در این زمینه گفته است: این رویداد به طور کامل با عرف و نرم‌های نظامی در خصوص حرکت در آب‌های بین المللی و قلمرو هوایی بین المللی در تضاد است.

گزارش‌ها حاکی که آمریکا این اقدام جنگنده‌های روسی را اقدامی تحریک آمیز خوانده است.

در همین حال برخی از گزارش ها نیز حاکی است که این دو جنگنده سوخو-۲۴ نيروی هوایی روسيه در هنگام پرواز بر فراز ناوشكن آمريكايی ظاهرا مجهز به سلاح نبوده اند.

یک مقام آمریکا نیز به رویترز گفته است، ناو «یو‌اس‌اس دونالد کوک» تلاش کرده است که به دو جنگنده به زبان روسی و انگلیسی هشدار دهد ، اما آنها به این هشدار‌ها توجهی نکرده اند.

به گزارش رویترز، این رویداد در حالی است که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو در حال تدارک یک مانور نظامی در شرق اروپا است. گفته می شود، این بزرگترین مانوری است که ناتو از زمان جنگ سرد تا کنون انجام داده و این مانور نوعی اقدام برای مقابله با روسیه تلقی می شود.

فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا اعلام کرده است: مقام‌های آمریکایی از طریق کانال‌های دیپلماتیک موجود در تلاشند تا نگرانی خود را به مقام‌های روسیه منتقل کنند.

طبق این گزارش، نیروی دریایی آمریکا نیز تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده است.

برگرفته از تارنگاشت وابسته به وزارت امور خارجی یانکی ها: «رادیو فردا»، ۲۶ فرودین ماه ۱۳۹۵

این نوشتار از برخی سویه ها دچار شلختگی است؛ شوربختانه، بختی برای ویرایش آن نداشتم. برجسته نمایی های متن از آنِ من است.   ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!