«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۵ فروردین ۳, سه‌شنبه

پررویی تا چه اندازه؟! ـ بازانتشار

به گزارش زیر که در تارنگاشت وابسته به وزارت امورخارجه ایالات متحد درج شده، کمی باریک شوید. اظهارنظرهایی ناشیانه و بس گستاخانه از وزیر جنگ «یانکی» هاست که بزودی جای خود را به وزیر جنگی نونوارتر خواهد سپرد. 

عنوان نوشتار که گویا از زبان آقای وزیر جنگ واگو شده، پیش از هر چیز دیگر چشمگیر است:
«تهدید ایران در خاورمیانه گسترده‌تر شده است» و در متن گزارش از زبان وی می خوانیم که چون «ایران تلاش‌های خود برای ایجاد بی‌ثباتی در خاورمیانه را افزایش داده است ... آمریکا نیز بر شدت فعالیت‌های خود برای مقابله با تهدید ایران افزوده است.» این، نخستین نعلی است که وارونه زده شده و به حضور ناوگان های جنگی و سربازان یانکی در خاورمیانه و چنگ اندازی و دست درازی شان به خاک کشورهای منطقه و از آن میان افغانستان، عراق، پاکستان و شیخک های تازی نشین شاخابه ی پارس، جنبه ی پشتیبانی از مردم منطقه می دهد. گویی این ایران است که نیروی نظامی خود را از هزاران فرسنگ آنسوی خاورمیانه به اینجا آورده و نیروی کشور «یانکی» ها دلسوزانه پشتیبانی از کشورهای منطقه را بر دوش گرفته است. 

کمی جلوتر، جستار «تهدید ایران» روشن تر می شود و باز هم از زبان آقای وزیر جنگ «یانکی» گفته می شود:
«ارسال سیستم‌های دفاع هوایی قابل حمل، بدون هیچ شکی یک تهدید است؛ نه فقط برای هواپیماهای نظامی، بلکه حتی برای هواپیماهای مسافربری.» 

پررویی همراه با نادانی در گفتار را می بینید؟! سامانه های دفاع هوایی (موشک های زمین به هوا) که گویا حاکمیت جمهوری اسلامی برای رویارویی با یورش های بمب افکن های امریکایی و اسراییلی به سوریه و پالستین و لبنان فرستاده و درباره ی آن اگر حقیقت هم داشته باشد، بی هیچ گفتگو گزافه گویی می شود، تهدیدی برای خاورمیانه شمرده شده است. این دومین نعلی است که با گستاخی بازهم بیش تری وارونه زده می شود!

با این همه، آقای وزیر جنگ رفتنی که دستِ کم تا اندازه ای به زیاده روی خویش آگاه است، تهدید هواپیماهای مسافربری را هم بر آن می افزاید تا شاید اندکی از بار پررویی نهفته در سخن کاسته شود؛ ولی اگر وی فراموش نموده یا خود را دانسته به فراموشی می زند، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرانی و مرگ بیش از ٢٠٠ مسافر و کارکنان پرواز آن را که چندین سال پیش آماج موشک های زمین به هوای نیروهای «یانکی» قرار گرفت به این آدم پررو و نادان یادآور می شوم؛ ولی، همه ی این زبان بازی های گستاخانه از سوی آقای وزیر جنگ که چهره اش همانندی هایی نیز با نای زن (قصّاب) ها و گاوکُش های میهن خودمان نیز دارد به بهانه ی «رزمایش مشترک ”چند ملیتی“ اخیر در امارات متحده عربی به منظور افزایش قابلیت ‌های کشورهای عربی ...» برای آنچه که «... جلوگیری از قاچاق تسلیحات نظامی از سوی ایران، از جمله قاچاق سیستم ‌های دفاع هوایی قابل حمل ...» خوانده شده بر زبان درازش رانده شده و من با خود می اندیشم:
«رزمایش مشترک چند ملیتی؟! ... این ها که یک مشت تازی تازه بدوران رسیده اند که تا همین ۵٠ سال پیش هنوز ملخ و سوسمار میل می فرمودند و حتا ..ن خود را نیز نمی شستند. دیگر کدام ملیت در میان آن هاست؟ نکند چند خودفروخته ی ایرانی تبار را نیز در میان شان جا زده اند؟! نه ممکن نیست ... آن ها شاید چیزهای دیگر را خوب آموخته باشند؛ ولی بیگمان اهل تیر و تفنگ نیستند ...» و بار دیگر، تصویری که هر بار از خواندن فروش فلان شمار از هواپیماهای نظامی پیشرفته ی امریکایی و اروپایی به کویت و عربستان و برخی شیخک های دیگر جلوی دیدگانم می آید به خنده ام می اندازد:
«آدمی یا شکمی برآمده که با دشواری فراوان خود را در حایگاه نشیمن خلبان جنگی جا می دهد؛ در حالی که شکمش به فرمان هواپیما چسبیده و عرق از سر و رویش می چکد ... و پیش تر شاید تخم هایش را نیز در خانه جا گذاشته که مبادا به جایی گیر کنند و آسیب ببینند.» و دوباره به عبارت «... افزایش قابلیت ‌های کشورهای عربی ...» نگاهم دوخته می شود و این بار دیگر آشکارا می خندم:... پس اینطور؟!

ب. الف. بزرگمهر    پانزدهم بهمن ماه ١٣٩١

http://www.behzadbozorgmehr.com/2013/02/blog-post_2259.html  

***  

پانه‌تا: تهدید ایران در خاورمیانه گسترده‌تر شده است  

وزیر دفاع ایالات متحده با اظهار این‌ که ایران تلاش‌های خود برای ایجاد بی‌ثباتی در خاورمیانه را افزایش داده است، می‌گوید آمریکا نیز بر شدت فعالیت‌های خود برای مقابله با تهدید ایران افزوده است.

لئون پانه‌تا در گفت‌و‌گویی با روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال که روز جمعه، ۱۳ بهمن‌ماه، منتشر شد، گفت ایران ارسال موشک‌های زمین به هوا به هم‌پیمانان شبه‌نظامی خود را افزایش داده است.

او افزود: «ارسال سیستم‌های دفاع هوایی قابل حمل، بدون هیچ شکی یک تهدید است؛ نه فقط برای هواپیماهای نظامی، بلکه حتی برای هواپیماهای مسافربری.»

آقای پانه‌تا در ادامه تأکید کرد که آمریکا نیز مدتی است که فعالیت‌های خود برای مقابله با تهدید ایران را افزایش داده و در همین زمینه رزمایشی چند ملیتی را در امارات متحده عربی آغاز کرده است تا از نقل و انتقال نیروها و تسلیحات نظامی ایران در منطقه جلوگیری کند.

ایالات متحده تاکنون بارها ایران را متهم به قاچاق تسلیحات به گروه‌های شبه‌نظامی و ایجاد تنش در خاورمیانه کرده است. 

در همین زمینه نیروهای یمنی چهارم بهمن‌ماه کشتی‌ای را که حامل محموله بزرگی از تسلیحاتی چون موشک زمین به هوا بود توقیف کردند. مقام‌های ایالات متحده مظنون هستند که این محموله از سوی ایران برای شبه‌نظامیان یمن ارسال شده بود، هرچند ایران این اتهام را رد می‌کند.

لئون پانه‌تا که به زودی از سمت خود کناره‌گیری می‌کند به وال استریت جورنال گفت که محموله متوقف شده توسط یمن، از معدود بارهای توقیف شده حاوی سیستم‌های دفاع هوایی قابل حمل بود.

سیستم‌های دفاع هوایی قابل حمل که به شکل «آر‌ پی جی» استفاده می‌شوند قابلیت پرتاب موشک‌های زمین به هوا را دارند.

آقای پانه‌تا در ادامه تأکید کرد که رزمایش مشترک «چند- ملیتی» اخیر در امارات متحده عربی به منظور افزایش قابلیت‌های کشورهای عربی برای جلوگیری از قاچاق تسلیحات نظامی از سوی ایران، از جمله قاچاق سیستم‌های دفاع هوایی قابل حمل است.
رزمایش ۱۲ روزه ایالات متحده، امارات و شماری کشور عربی دیگر که هشتم بهمن‌ماه در امارات آغاز شده است، ۱۹ بهمن‌ماه به پایان خواهد رسید.

١٤ بهمن ماه ١٣٩١

برگرفته از «رادیو فردا»:
http://www.radiofarda.com/content/f10-paneta-says-iran-threat-grows/24890986.html

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!