«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۴ آبان ۱۴, پنجشنبه

اگر بازهم دهانت را به یاوه گویی باز کنی ...


در سیاهه ی «فوربز» از نیرومندترین کسان در جهان، نام علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز در رده هجدهم از این سیاهه به چشم می‌خورد. با این همه، سلطان سلمان که در عربستان،‌ همچشم دیرینه ی ایران، مهار امور را در دست دارد، پیش از خامنه‌ای، در جایگاه چهاردهم از این سیاهه قرار گرفته است.

برگرفته از پیوند زیر با ویرایش و پارسی نویسی درخور از اینجانب:   ب. الف. بزرگمهر


از زبان خلیفه سلمان به آقا بیشعور خودمان:
ما نیک می دانیم که آدمی دروغگو، کینه جو و آنچنان خودبین هستی که چشم دیدن کسی بالاتر از خود را نداری؛ ولی می بینی که بسی دیرتر از تو به جایگاه خلیفه گری رسیده ایم و اکنون به کوری چشم تو، الحمدلله آن گاهنامه ما را چهار ردیف بالاتر از تو نهاده است. الله رب العالمین نیز کلید خانه اش در روی زمین را به ما سپرده است؛ هم این جهان را داریم و هم آن جهان را و تو با دروغگویی و فریب مردم کشورت، نه تنها آبروی حسین را بردی که روی برادرش حسن را که در برابر مشتی پول و باغی در عدن، آبروی خود و خاندانش را برد و شماری از مسلمین را برای هیچ و پوچ به کشتن داد نیز سپید کردی. می دانی که برای ما این جهان فانی آنچنان بی ارزش است که جز در آبریزگاه زرین، جایی دیگر نمی رینیم؛ ولی همینجا به تو هشدار می دهیم! همچنانکه در ریسمان الهی بالاتر از تو چنگ زده آویزانیم، در ریسمان این جهان نیز جایی برتر و بالاتر از تو نشسته ایم. اگر بازهم دهانت را به یاوه گویی باز کنی از همین بالا آن را با دُرّ و گوهر خودمان پر خواهیم نمود.

بنده ی برگزیده ی الله، خلیفه سلمان بن عبدالعزیز

ب. الف. بزرگمهر    ۱۴ آبان ماه ۱۳۹۴

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!