«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۴ آبان ۲۷, چهارشنبه

باید همه ی کوشش و توان خود را بکار گیریم تا تیغ را از کف «زنگی مست» بدر آوریم!

گزارش زیر را از رسانه ی وابسته به وزارت امور خارجی «یانکی» ها برگرفته ام؛ گزارشی که پدرسوختگی بیش از اندازه ای در ساخت و پرداخت خبر در آن دیدگان را می آزارد. برخی از جاهای آن را برای آن گروه از کسانی که دیدگان شان به اینگونه خبرسازی ها چندان آشنا نیست، برجسته نموده ام.

از روی همین گزارش که روشن نیست کدام پدرسوخته ی ایرانی تبار یا «یانکی» آن را نوشته، چون روز روشن است که «درگیری مسلحانه ... میان نیروهای پلیس و مظنونین» (گزارش زیر) در کار نبوده و خود پلیس فرانسه، بی هیچ شَوَند منطقی به روی مردم آتش گشوده و تنی چند را به کشتن داده است. سایر شاخ و برگ هایی که در گزارش آمده و از آن میان، زنی که گویا خود را منفجر کرده، نشانه های روشن ساخته و پرداخته بودن خبر برای لاپوشانی تبهکاری پلیس فرانسه را دربردارد؛ کاری از هرسویه تبهکارانه تر از واکنش مسلمانان تندروی بجان آمده در آن کشور که هنوز روشن نیست چه کسانی بوده و از کجا دستور گرفته اند.

همینجا این را نیز بیفزایم که به هیچ رو کم ترین گرایشی به کاربرد واژه هایی چون «ترور» و «تروریست» که نُقل زبان بسیاری شده، ندارم. اگر از سویه های بسیار گمان برانگیز کشتار کور مردم در پاریس که همانندی ها بسیار با ماجرای «۱۱ سپتامبر» داشته و همه ی نشانه های ابزار دست شدن گروهی از جوانان مسلمان را دربردارد، بگذریم، سویه ی دیگر آن نیز واکنش در برابر عملکرد بس تبهکارانه ی کشورهای امپریالیستی به سرکردگی «یانکی» ها در لیبی و عراق و سوریه و سایر جاهاست که به کشتار صدها هزارتن از مردم و بیخانمان و آواره شدن میلیون ها تن دیگر انجامیده و موج بزرگ پناهندگی به کشورهای بهره کش جهان را پدید آورده است.

نه تنها مردم فرانسه که مردم اروپا و کشورهای آمریکای شمالی باید نیک دریابند ـ و باید همراه با چکش زمانه به آن ها کمک نمود تا دریابند! ـ که کنش اهریمنانه ی دولت های امپریالیستی کشورهای شان، چنین واکنش هایی را در پی داشته و در آینده نیز بیش تر در پی خواهد داشت. بهره وری بس نابجای این دولت ها از اسلام آغشته به سیاست یا «اسلام سیاست زده» که نام بردن از آن با فرنام «اسلام سیاسی» بس ناروا، گولزنک و حتا تبهکارانه است، برخلاف پندار کوته بینانه شان، چون تیغی دولبه است و درست بسان پر و بال دادن به «نازیسم» و «فاشیسم» و نمادهای آن چون هیتلر و موسولینی از سوی همین کشورهای امپریالیستی برای نابود نمودن حزب های کمونیست در کشورهای خود و درگیر نمودن نخستین کشور زحمتکشان جهان در جنگی فراگیر، هنگامی که کار از کار بگذرد، گریبانگیر خود آن ها نیز خواهد شد. به این ترتیب، بجای پشتیبانی از دولت های پلید امپریالیستی کشورهای شان در گسترش جنگ و چنگ اندازی به سرزمین های دیگر ملت ها، باید همه ی توان خویش را در رویارویی با چنین سیاست اهریمنانه ای بکار گیرند و نگذارند که باری دیگر، گروه های پرشمار آدمی در همه ی جهان و بیگمان اروپا در کانون آن، در کوره ی جنگ برافروخته از سوی آن دولت ها و سیاست های دیکته شده از سوی گروهی دستِ بالا ۳۰۰ تن از سوپرمیلیاردرهای جهان نابود شوند؛ کوره ای که در سنجش با جنگ جهانی دوم و نابودی بیش از ۵۰ میلیون تن از شهروندان بسیاری از کشورها و از آن میان، فداکارترین ها و خوبان شان از همه ی ملیت های درگیر در آن جنگ امپریالیستی، می تواند این بار، همه ی کره ی خاکی را به کام خود بکشد و سنگ روی سنگ بر جای نگذارد.

باید همه ی کوشش و توان خود را در افزایش آگاهی خویش و دیگران بکار گیریم تا بتوانیم به هوشمندانه ترین شیوه ی شدنی، تیغ را از کف «زنگی مست» بدر آوریم!

نابود باد سرمایه داری امپریالیستی! نابود باد سرمایه داری!

برافراشته باد پرچم سوسیالیسم و زندگی دادگرانه همراه با آشتی میان ملت ها در همه جای جهان!

ب. الف. بزرگمهر   ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۴
    
***

تیراندازی در شمال پاریس در «عملیات یافتن مظنونین حملات جمعه»

بنا بر گزارش‌ها از فرانسه، بامداد چهارشنبه ۲۷ آبان، «در پی عملیات ضدتروریستی پلیس آن کشور در تعقیب مظنونین حملات پاریس» در شمال پایتخت، تیراندازی‌هایی رخ داده است.

بنا بر گزارشی از خبرگزاری فرانسه عملیات در «تعقیب عبدالحمید عبود، طراح احتمالی حملات پاریس» انجام شده است.

بنا بر گزارشها دستکم دو نفر کشته شده‌اند که یکی از آنها زنی بوده که خود را منفجر کرده است. سه نفر نیز بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منبعی نزدیک به تحقیقات مربوط به حملات پاریس می‌گوید تیراندازی در منطقه سن‌دنی رخ داده است.

منبع دیگری گفته است که نیروهای ویژه در عملیات شرکت کرده‌اند.

یک منبع خبری پلیس فرانسه گفته است عملیات در جست‌وجوی «عبدالحمید عبود» انجام شده است. اما مشخص نشده است او در محل حضور داشته است یا نه.

عبود مراکشی‌تبار و از شهروندان بلژیک است که مقام‌های امنیتی فرانسه گفته بودند در سوریه به‌سر می‌برد و به احتمال زیاد طراح حملات پاریس است.

بنا بر گزارش‌های اولیه چند تن از افراد پلیس در این درگیری‌ها زخمی شده‌اند.

در گزارش‌های اولیه گفته شد این عملیات برای دستگیری دو تا چهار نفر در منطقه‌ای در نزدیکی ورزشگاه «استاد دو فرانس» انجام شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز می‌گوید تیراندازی و انفجارهایی در منطقه رخ داده است.

یک مقام پلیس به این خبرگزاری گفته است درگیری مسلحانه‌ای بین نیروهای پلیس و مظنونین رخ داده است.

تا ساعت ۶ صبح به وقت محلی (۸:۳۰ صبح تهران) هنوز «گروهی از مظنونین» در آپارتمانی که پلیس به آن هجوم برده است، حضور داشتند.

«استاد دو فرانس» یکی از اماکنی‌ست که بخشی از حملات جمعه گذشته پاریس در نزدیکی آن رخ داده است.

نیروهای آتش‌نشانی به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند آنها نیز در این عملیات علیه «گروه مسلحی در یک آپارتمان» شرکت کرده‌اند.

خیابان‌ها و محلات نزدیک به مرکز انجام عملیات توسط پلیس مسدود شده است.

نیروهای پلیس در کشورهای اروپایی در وضعیت آماده‌باش برای یافتن «نهمین مظنون احتمالی» تیراندازی‌ها و عملیات انتحاری جمعه شب پاریس قرار دارند.

تصاویری ویدئویی از یکی از حملات جمعه، این احتمال را به وجود آورده است که شخص نهمی نیز در رخدادها حضور داشته است.

پلیس اعلام نکرده است نهمین مظنون در میان بازداشت‌شدگان اخیر در بلژیک است یا نه.
صلاح عبدالسلام مظنون دیگری‌ست که در فهرست تعقیب بین‌المللی قرار دارد.

۲۷ آبان ماه ۱۳۹۴


بختی برای ویرایش این گزارش نداشتم. برجسته نمایی های متن همه جا از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!