«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۴ خرداد ۲۲, جمعه

گاوی ره گم کرده از «آسمان نخستین»؟!


به گزارش زیر، بویژه واپسین بند آن باریک شوید! «نشانه ی خدا»: علوی‌گرگانی در دیدار با گروهی از «پاسداران یگان امنیتی تهران» و برخی دیگر گفته است:
«به تازگی برخی خواستار حضور زنان در ورزشگاه‌ها هستند که در پاسخ به این افراد باید گفت آیا مردم ایران انقلاب کرده‌اند تا بانوان در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند.»۱

«نشانه ی خدا» با این گفته از سویی خواست قلبیِ بیش تر ملاها و آخوندهای یکی نادان تر از دیگری را به نمایش نهاده و از سوی دیگر، جُستار را بی آنکه بداند، واژگون در میان نهاده و آبروی خدا را که وی گویا یکی از نشانه هایش بر روی زمین است نیز برده است۲؛ زیرا اگر به خواست های سه گانه ی انقلاب بهمن ۵۷، پیش از دگردیسگی و دستبرد در شعارهای آن از سوی ضد انقلاب به پوستین اسلام درآمده و مزدوران انگلیسی و آمریکایی جاسازی شده ای چون «حسن آیت» باریک شویم۳، پرسش نهفته در گفته ی "نشانه ی خدا"، اینگونه از آب در می آمد:
آیا مردم ایران انقلاب کردند تا بانوان در ورزشگاه‌ها حضور نداشته باشند؟!

شکرخوری "نشانه ی خدا" از سویه ی تاریخی آن نیز نادرست است؛ زیرا پیش از انقلاب بهمن ۵۷، زنان ایران از آزادی هایی چون رفتن به ورزشگاه ها برخوردار بوده اند و خواست های سه گانه ی انقلاب که از همان نخست یک به یک و گام به گام زیر پا نهاده شد و با قراردادهای ننگین بسته شده در «عُمّان»، «ژنو» و «لوزان»، استقلال کشور نیز به چالش کشیده شده و آسیب های بزرگی دیده، هیچگونه هماوندی با بهره برداری های نابجا از کیش و آیین مردم و جُستارهای گولزنکی چون بایستگی کاربرد «حجاب» از سوی زنان و دیگر محدودیت های تاکنون به انجام رسیده از سوی رژیم تبهکار، ضدانقلابی و پایمال کننده ی حقوق مردم ایران و از آن میان، بویژه حقوق زنان ندارد.

آنچه آخوند نادان بر زبان رانده، همچنین یادآور یکی از داستان های روان پریشانه ی «ملا اسماعیل واعظ سبزواری» درباره ی «گاو بودن فرشتگان نخستین آسمان از آسمان های هفتگانه» در کتابش به نام «ملائکه» نیز هست؛۴ گویی این «نشانه ی خدا»، گاوی ره گم کرده از همان آسمان باشد که از بختِ بد، بر زمین فرود آمده است!

ب. الف. بزرگمهر     ۲۲ خرداد ماه ۱۳۹۴

پی نوشت:

۱ ـ «آیا ما برای حضور زنان در ورزشگاه ها انقلاب کردیم؟»، «خبرگزاری فارس»، ۲۰ خرداد ماه ۱۳۹۴

۲ ـ بر پایه ی چنین سخنانی، آدم به دانایی خدا نیز بدگمان می شود.

۳ ـ استقلال، آزادی، عدالت (دادگری) اجتماعی

۴ ـ ملائکه ی آسمانِ اول که سماء* دنیا باشد، همه به صورت گاو خلق شده اند. بعضی از آن ها دو بال دارند و بعضی سه بال و بعضی چهار بال دارند ... رییس و سرکرده ی آن ها نامش اسماعیل است ... هفتادهزار مَلِک در تحت فرمان اسماعیلند که هریک از آن ها هفتادهزار تابع دارند و آن ملائکه، حرس و پاسبانند. اگر جماعت شیاطین و جن بخواهند بالا بیایند به آسمان استراق سمع کنند، آن ملائکه جماعت شیاطین و جن را با تیرهای شهاب می زنند که آن ها می سوزند و از آسمان به زمین می افتند. در زمان سابق تا زیر عرش می رفتند و هرگاه وحی نازل می شد، می شنیدند. در ولادت حضرت عیسی از سه آسمان ممنوع شدند و در ولادت خاتم الانبیا از جمیع آسمان ها آن ها را منع کردند و علم کهانت** مرتفع شد. به جهت آن که در سابق جن و شیاطین به آسمان صعود می کردند و از ملائکه استراق می کردند، هرچه می شنیدند، می آمدند کاهنان را خبر می دادند و به این جهت کَهَنِه، مردم را از مغیبات*** خبر می دادند و پیش مردم محترم بودند ...
از کتاب ملائکه، ملا اسماعیل واعظ سبزواری، برگرفته از «کتاب کوچه»، حرف الف، دفتر دوم، زنده یاد احمد شاملو

* آسمان
**  کهانت به آرش فالگویی و پیشگویی  است
***  چیزهای پنهانی

همچنین در پیوند زیر:
«فرشتگان آسمان نخست، همگی از دم گاوند!»

***

آیا ما برای حضور زنان در ورزشگاه ها انقلاب کردیم؟

به گزارش «خبرگزاری فارس» از قم، «نشانه ی خدا» («آیت‌الله») محمدعلی علوی‌گرگانی، نیمروز (ظهر) امروز در دیدار با گروهی (جمعی) از «پاسداران یگان امنیتی تهران»، «نیروی هوا و فضای ناجا» و گروهی از سربازان با اشاره به اینکه خداوند از آفرینش (خلقت) هستی، آماج (هدف) ویژه ای (خاصی) را دنبال کرده، گفت (اظهار کرد):
«خداوند، جهان هستی را برای انسان‌ها آفریده است.»

وی خاطرنشان نمود:
«همه انسان‌ها باید با برنامه‌ریزی و مشخص کردن هدف خاصی زندگی کنند و از سوی دیگر اطاعت و بندگی از خداوند را در مسیر زندگی نباید فراموش کنند.»

این «مرجع تقلید» با اشاره به اینکه پاس (حرمت) قرآن کریم و مژگت (مسجد) را مردم باید نگاه دارند (حفظ کنند)، گفت:
«متاسفانه در بسیاری از مواقع، نمازهایمان را با دقت نمی‌خوانیم یا حرمت قرآن کریم را حفظ نمی‌کنیم.»

«نشانه ی خدا» علوی‌گرگانی افزود:
«برخی از انسان‌ها وابسته دنیا هستند و از انجام امور صالح و آخرت خود غافل شده‌اند و به نوعی خداوند و هدف از خلقتشان را فراموش کرده‌اند.»

وی با اشاره به اینکه همه ی کنش ها (فعالیت‌ها) باید با نام خداوند آغاز شود، گفت:
«امروز کشورهای مانند یمن و سوریه در جنگ هستند و جمهوری اسلامی ایران در آرامش و امنیت به سر می‌برند، از همین رو باید قدردان این نعمت باشیم.»

این «مرجع تقلید» خاطرنشان نمود:
«به تازگی برخی خواستار حضور زنان در ورزشگاه‌ها هستند که در پاسخ به این افراد باید گفت آیا مردم ایران انقلاب کرده‌اند تا بانوان در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند.»


این گزارش از سوی اینجانب، تا اندازه ای ویرایش و پارسی نویسی شده است. برجسته نمایی های متن، همه جا از آنِ من است.    ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!