«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۴ فروردین ۷, جمعه

صندوق صدق؟! ـ بازانتشار


این نوشته را امروز دریافت نموده ام و وقت و شکیبایی برای ویرایش آن را نداشته ام. به نظرم، همینگونه بهتر آمد. تنها کمی نشانه گذاری های آن و یکی دو واژه را درست نموده ام. کاری به دیدگاه نویسنده نیز ندارم؛ ولی جُستاری که به آن پرداخته، به نوبه ی خود مهم است:
ریزه خوارانی که در یک اقتصاد سقاخانه ای و صدقه ای یا به گفته ی برخی آقایان "عُلما": «اسلام ناب محمدی»، از صندوق صدقه نیز در نمی گذرند؛ صندوق هایی که پیمانکارانی گردن کلفت دارند.

آیا هزینه های اوباش و اراذل رژیم ـ توجه کنید! میان این اوباش و اراذل با آن اوباش و اراذلی که هر روز به دار آویخته می شوند، تفاوت بزرگی است! اینها، اوباش و اراذل خودی هستند و برایشان بسیاری کارها نه تنها مجاز است که ارج و قرب الهی نیز دارد! ـ از همین صندوق ها تامین نمی شود؟!

پرسش خوبی است که انشاء الله تعالی، «بزرگ عمامه داران» و "نماینده ی خدا و امام زمان در ایران" به آن پاسخ خواهند فرمود! انشاء الله!

ب. الف. بزرگمهر       ششم تیر ماه ١٣٩١  
 
 http://www.behzadbozorgmehr.com/2012/06/blog-post_5264.html

***
 
«بادرود 
 
این مطلبی رو كه می خوام براتون بگم، احتمالا تا حالا مورد توجه واقع نشده؛ شاید هم چون یه طوری با دین و مذهب و اعتقادات ما آمیخته شده، به یك عُرف جامعه تبدیل شده باشه ... شاید هم قبول این حرف از طرف شما یا هر فرد دیگری كه كمی هم اعتقادات مذهبی داشته باشه، خیلی مشكل باشه، ولی این موضوعی كه می خوام در موردش صحبت كنم به تك تك محرومان و بی سر پرستان این خاك كه هم میهنان ما هستند بر میگرده:
هر وقت خواستید برای دفع بلا یا حاجتی صدقه بیاندازید یا اون پول رو لای قرآن بذارید یا جای محفوظی كه پس از جمع شدن، این پول رو به آدم مستحقی بدید،‌یا با اون پول،‌ مقداری برنج یا گوشت یا لباسی چیزی واسه یه آدم مستحق بخرید. حتماً اگه دقت كنید، از اینجور آدما اطرافتون پیدا میكنید. یا هم بعد از جمع شدن مقداری پول، باهاش نذری بپزید و به مستحق ها بدید ... 
 
چرا من دارم با این حرف ها وقت شما رو می گیرم؟ لطفاً با كمی صبر، این مطلب رو تا انتها بخونید و این آمار سر انگشتی كه میگم رو یه نگاهی بی اندازید:
بذارید اینجوری شروع كنم:
تا حالا فكر كردید كه چند تا صندوق صدقات توی شهرتون وجود داره؟ 
 
یا تا حالا فكر كردید چقدر پول تو این صندوق ها جمع میشه؟
 
یا سر نوشت این پول ها چی میشه؟ 
 
یا هم حساب و كتاب این پول ها با كیه؟
 
خوب بذارید یه مدل سازی انجام بدم كه این مطلب كاملا ملموس بشه و واسه همه جا بیفته. من تهران رو مثال می زنم:
 فرض كنید توی تهران ٢٠٠٠٠٠ (دویست هزار) عدد صندوق صدقات وجود داشته باشه ! و هر روز ۵٠ (پنجاه) نفر، فقط مبلغ ١٠٠ تومان ناقابل رو در هر صندوق صدقات بی اندازند! اونوقت حسابش میشه:
١٠٠٠٠٠٠٠٠٠ = ١٠٠ * ۵٠ * ٢٠٠٠٠٠ 
 
تازه این رقم برای یك روز و با فرض هایی كه گفته شده بود! حالا این عدد رو اگه در ٣٠ ضرب كنیم، برای یك ماه، مجموع پول این صندق صدقات در شهر تهران (با فرض های بالا) عددی بالغ بر ٣٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ (سی میلیارد) تومان می شود؛ و حالا اگر در ١٢ نیز ضرب شود، عددی برابر با ٣٦٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ (سیصدو شصت میلیارد) تومان در سال خواهد شد! و این در حالی است كه جمعیت تهران عددی بالغ بر ١٣٠٠٠٠٠٠ (سیزده میلیون) نفر می باشد و اگر روزی ۵٠٠ نفر از این جمعیت، فقط ١٠٠ تومان به هر صندوق صدقه بیاندازند؛ در حالی كه تعداد كل صندوق های صدقه در استان تهران به عددی حدود ٢٠٠٠٠٠٠ (دو میلیون) صندوق میرسد، مجموع صدقات در یك روز تهران برابر با ١٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ (صد میلیارد) تومان خواهد شد. فكر كنم دیگه خودتون بتونید مبلغ یك سال رو برای تهران حساب كنید.
 
حالا بیایید ای مطلب رو به كل كشور تعمیم بدیم:
طبق آمار خود كمیته امداد (لینكش رو در آخر میذارم كه برید ببینید)، این كمیته فعالیتش رو از سال ١٣٦٤ آغاز كرده و تا پایان سال ١٣٨۷، تعداد كل صندوق های صدقات در سراسر كشور برابر با ۵٨١٢٠٦۷ عدد گزارش شده كه این تعداد تا پایان سال ٨٩ به عدد ۷٠٠٠٠٠٠ رسیده است. حالا باز یه حساب سر انگشتی دیگه:
فرض كنید هر روز ۵٠ نفر مبلغ ٢٠٠ تومان (بطور متوسط، ولی من توی عكس هایی كه گذاشته بودند از سكه دیدم تا «تراول» ۵٠٠٠٠ تومانی) به هر صندوق بیاندازند، حسابش میشه:
 ۷٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ = ۷٠٠٠٠٠٠ * ٢٠٠ * ۵٠ 
 
بله! رقم هفتاد میلیارد تومان برای یك روز كه اگه در ٣٦۵ روز سال ضرب بشه، میشه ٢۵۵۵٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ (بیست و پنج تریلیون و پانصد و پنجاه میلیارد) تومان معادل ٢۵۵۵٠٠٠٠٠٠٠ (بیست و پنج میلیاردو پاصدو پنجاه میلیون) دلار (دلاری 1000 تومان)  رقم درآمد كمیته امداد امام  از صدقات مردم میباشد كه مردم هم با كمال میل این پول رو به جیب حضرات میریزند! 
 
خوب پس این درآمد كلان كجا میرود؟ 
 
تمامی این درآمد، زیر نظر نهاد رهبریست و بدانید كه این صندوق ها پیمانكاری دارند! یعنی برای آنها مناقصه برگزار میشود و برنده میبایست ماهیانه مبلغی بابت كرایه به نهاد مذكور بدهد كه من حتی آمار ٩٠٠٠٠٠٠٠٠ (نهصد میلیون) تومان در ماه را نیز برای استان تهران سراغ دارم. این پیمانكاری هم فقط به حضرات و مخلصان اعطا میشود و فقط عده محدودی بخت شركت در این مناقصه را دارند.
 
با این حال می بینید كه فقر، فحشا، بیكاری، دزدی، نا امنی، بی خانمانی و بدبختی در اقصی نقاط ایران بیداد میكند! راه دور نروید، كافیست به اطراف خودتان نگاه كنید!
 
می بینید كه «كمیته امداد» در كشورهای بیگانه (كه خونشان رنگین تر از هم میهنان خودمان است) مثل كومور، لبنان، فلسطین، سوریه، اندونزی و ... برای بی خانمان ها خانه می سازد، برای زوج های جوان جهیزیه و جشن تدارك میبیند، در ونزوئلا جاده و بزرگراه می سازد و . . . ولی هنوز بم ویران است؛ مردم سیستان و بلوچستان در فقر غوطه ورند؛ خوزستان زرخیز، آب خوردن ندارد؛ روستاها بسیار محروم و بی امكانات هستند و ... آدم دیگه چی میتونه بگه؟!
 
تازه بدونید كه  در دستگاههای خودپرداز ATM نیز امكان پرداخت صدقه قرار داده شده. قرار است تعداد ٢٠٠ عدد صندوق صدقات «دیجیتال» نیز بطور آزمایشی در سراسر كشور برپا شود!
 
 صدقه برای رسیدن به دست مستحقه، نه برای جیب حضرات!
 
به كسانی كه میدونید مستحق كمك هستند، كمك كنید؛ به یك انسان، یك هم شهری، یك هموطن!
 
http://www.fardanews.com/fa/news/148561
http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30492768
http://www.emdad.ir/mosharekatha/m-sadaghat.asp 
 
به امید ایرانی پاك با مردمی میهن پرست
 
از نویسنده ای ناشناس


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!