«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۳ دی ۳, چهارشنبه

نمونه ای شایسته از همبستگی کارگری! درود بر این کارگران!


۹۰۰ کارگر واگن پارس در اعتراض به بیرون رانده شدن نماینده خود دست از کار کشیدند

نزدیک به ۹۰۰ کارگر «واگن پارس اراک» در اعتراض به خودداری کارفرما از تمدید قرارداد کار رییس نهاد کارگری این واحد تولیدی دست از کار کشیده و تولید را متوقف کردند.

قرارداد کار علی درخشنده ‌بخت، رییس «شورای اسلامی کار واگن پارس» تا پایان آذر ماه اعتبار داشته است.

کارگران می‌گویند، آقای درخشنده‌بخت تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده در «شورای اسلامی کار واگن پارس» عضویت دارد و از مصونیت نمایندگی برخوردار است؛ بنابراین کارفرما حق بیرون راندن وی را ندارد.

بر بنیاد این گزارش، کارفرما در پی دگرگونی هایی به تازگی مدیر «انتظامات واگن پارس» را با آنکه دو ماه تا پایان قرارداد کارش برجای مانده بود از کار بیرون رانده و یک نظامی بازنشسته را جایگزین او کرده است.

به گفته ی کارگران، مدیر تازه از بامداد امروز سرگرم کار شده و آدم های تازه ای را در «واحد انتظامات و نگهبانی» جایگزین کرده است. کارگران می‌گویند این دگرگونی مدیریتی به قصد اعمال محدودیت بیشتر بر کارگران در کارخانه است.

یکی از کارگران گفت که هر شش عضو «شورای اسلامی کار واگن پارس» در اعتراض به خودداری کارفرما از تمدید قرارداد کار رییس این نهاد کارگری، قراردادهای تازه ی خود را دستینه (امضاء) نکرده‌اند. وی در پی افزود:
«اجرای ”طرح طبقه بندی مشاغل“ در ”کارخانه واگن پارس“ که از وعده‌های کارفرما برای پایان دادن به اعتراضات صنفی پیشین کارگران بود، متوقف شده است.»

وی گفت:
«کارهای کار‌شناسی این طرح توسط شورای اسلامی کار کارخانه انجام و برای کارفرما ارسال شده است اما با گذشت دو هفته، هنوز برای اجرای آن اقدامی نشده است.»

گفتنی است که کارگران «واگن پارس اراک» یکبار در شهریور ماه امسال و باردیگر در تاریخ ۵ مهر ماه و به مدت یک هفته در اعتراض به واماندن سه ماهه ی حقوق و عملکرد بد مدیران کارخانه دست از کار کشیده‌ بودند.

آخرین اعتراض کارگران «واگن پارس» در پی پرداخت بخشی از مطالبات، کناره گیری مدیر داخلی کارخانه و وعده‌های مثبت کارفرما پایان یافت.

«قرارگاه خاتم الاوصیاء» سهامدار اصلی «کارخانه واگن پارس اراک» و تعیین کارفرمای این واحد تولیدی بر دوش این قرارگاه نظامی است.

سوم دی ماه ۱۳۹۳

http://ilna.ir/news/news.cfm?id=235586

این گزارش نه چندان رسا و روشن از سوی اینجانب، ویرایش و پارسی نویسی شده است؛ برنام نیز از آنِ من است. ب. الف. بزرگمهر


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!