«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۳ شهریور ۲۲, شنبه

گویی همه چیز درست همانگونه است که خدا آن را خواسته است!


زبانزدی است از کشور سوئد، آنگونه که درج کننده ی آن می گوید:
«کم تر بترسید؛ بیش تر امیدوار باشید. کمتر بخورید؛ بیشتر بجوید. کمتر آه بکشید؛ بیشتر نفس بکشید. کمتر متنفر باشید؛ بیشتر عشق بورزید. سپس خواهید دید که همه چیزهای خوب از آنِ شما خواهد شد.»

از «گوگل پلاس» با اندک ویرایش درخور در نشانه گذاری ها از اینجانب: ب. الف. بزرگمهر

می نویسم:
زبانزدی زیبا از سوئد؛ گرچه سپارش به بیش تر جویدن اش مرا به یاد موش ها و خرگوش ها و دیگر جوندگانی از این دست می اندازد که از بخت روزگار در همان سوئد و دیگر کشورهای اسکاندیناوی و به درجاتی کم تر در سایر کشورهای اروپایی، شمار بسیاری دارند و ریشه ی زندگی را آنچنان پیگیر، بی هیچ اندیشه و یا نگاهی باریک به جهان پیرامون خود می جوند که گویی همه چیز درست همانگونه است که خدا آن را خواسته است! دنباله روان سیاست «یانکی ها» در همه جای جهان! خود نیز می دانند و هنگامیکه این حقیقت تلخ را به آن ها یادآور می شوی، روی ترش می کنند و در بهترین حالت دستی یا سری به نشانه ی اینکه کاری از ما برنمی آید، می جنبانند؛ در همان حال که سرگرم باز کردن بسته ی کوچکی بیسکویت یا شکلاتی در میان خوراک های اصلی شان اند؛ دندان ها و آرواره ها نباید بیکار بمانند:
جوندگانی پیگیر که دلت می خواهد زیر پا له شان کنی!

ب. الف. بزرگمهر    ۲۲ شهریور ماه ۱۳۹۳
 

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!