«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۳ مرداد ۳۱, جمعه

پژواک، همانندی ها و ناهمانندی ها!


شبکه تلویزیونی برادران (افق)، معمر قذافی را نشان می‌داد که در همایش عمومی سازمان ملل با اشاره به کتابچه ی پرآوازه ی خود به نام «کتاب سبز» می‌گفت:
«این کتاب راه‌حل همه دشواری های جهان است و من از گردهمایی های جهانی خواسته‌ام در این باره، بودجه‌ای برای پژوهشِ پژوهشگران کنار بگذارند.»

بی‌اختیار یاد کتاب «تجلی هویت ایرانی در نیورک» افتادم که سخنان گهربار برادر احمدی‌نژاد و پیامدهای جهانی فرمایش های وی در سفر نیویورک را منتشر کرده بود.  همچنین، کتاب «گفتمان عدالت و معنویت» در این باره که هر دو با پول «بیت المال» منتشر شده بودند؛ و نیز کتاب های «حكمت و ديالكتيك: گفتارهایی در اندیشه و روش دکتر محمود احمدی‌نژاد» از مجتبی زارعی و «احمدی‌نژاد؛ معجزه هزاره سوم» ازخانم فاطمه رجبی!

از «گوگل پلاس» رضا نساجی با ویرایش و پارسی نویسی درخور از اینجانب؛ برنام از آنِ من و برجسته نمایی های متن، همه جا از نویسنده ی آن است.    ب. الف. بزرگمهر  

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!