«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۳ مرداد ۴, شنبه

باید امیدوار بود که میان شان ستیزه و کشمکش برنخیزد ...


زیر برنام «چشم براه کدام مهدی باشیم؟» نوشته است:
برخی از بینندگان ارجمندِ پایبند به مهدویت، آیه های ناروشن و همانندی از قرآن چون «سوره فاتحه» را به عنوان نشانه ای از «مهدی» گواه گرفته اند. با چشم پوشی از مانش (مفهوم) آن آیه ها، اینگونه گواهمندی ها که همه چیز جز مهدی را پایور می کند، پرسشی را نیز به میان می آورد که این آیه ها نشان از کدام مهدی دارد؛ زیرا:
۱ ـ شیعیان اسماعیلی، حضرت اسماعیل را امام زمان و مهدی آخر الزمان می دانند؛
۲ ـ شیعیان واقفی، حضرت موسی کاظم امام زمان و مهدی آخر الزمان می دانند؛
۳ ـ شیعیان خرم دینان که ابومسلم خراسانی را امام زمان و مهدی آخر الزمان می دانند؛
۴ ـ شیعیان سبای، حضرت علی را امام زمان و مهدی آخر الزمان می دانند ؛
۵ ـ شیعیان ناووسیه، حضرت جعفر صادق را امام زمان و مهدی آخر الزمان می دانند؛
۶ ـ شیعیان عسکریه که حضرت حسن عسکری را امام زمان و مهدی آخر الزمان می دانند؛ و
۷ ـ شیعیان دوازده امامی که مدعی هستند شخصی به نام «محمد بن حسن عسکری» که از مادر زاده نشده، امام زمان و مهدی آخر الزمان است.

دیگر مذهب های شیعه که بسیاری از آنها نابود شده و برخی از آن ها نیز در حال از میان رفتن اند، هر کدام برای خود، «مهدی» داشته و دارند.

از «گوگل پلاس» با ویرایش، پارسی و پاکیزه نویسی درخور از اینجانب: ب. الف. بزرگمهر

... و من با خود می اندیشم، هنگامی که می آیند و به آن ها عیسا مسیح و کسان دیگری از دین های دیگر را نیز باید افزود، روشن نیست کدام سواره و کدامیک پیاده و در رکاب آن یکی خواهند آمد. بر پایه ی همه ی حدیث ها و خواب نمایی هایی کسانی چون «علامه مجلسی»، بیگمان هیچکدام شان با خودروهایی چون مرسدس بنز و کادیلاک نخواهند آمد؛ یا سوار بر درازگوشی و یا دستِ بالا، سوار بر اسب می آیند. تنها خدا می داند که چه گرد و خاکی به پا خواهد خاست و باید امیدوار بود که میان شان ستیزه و کشمکش برنخیزد که رستاخیزی بلاخیز خواهد بود.

ب. الف. بزرگمهر   چهارم امرداد ماه ۱۳۹۳
 

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!