«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۳ مرداد ۲, پنجشنبه

قراردادهایی که خود به آن پایبند نیستند!


بمب فسفر سپید چیست و چگونه قربانی می گیرد؟

«بمب فسفر سپید» که اسراییل آن را بر ضد مردم پلستین بکار برد از سوی آمریکا ساخته شده و اسراییل نیز به آن ساز و برگ یافته است.

«فسفر سپید»، ماده ای است هواسوز و هنگامی که در برابر هوا قرار میگیرد، به سوختن آغاز می کند و دود سپیدی هم دارد. این ماده با آب خاموش نمی شود و همچنان در آب می سوزد .

اگر روی اعضای بدن کسی بیفتد تا ژرفای بدن وی را می سوزاند؛ خاموش نمی شود و حتی استخوان ها را هم می سوزاند! این بمب در رده ی «جنگ ابزارهای کشتار گروهی»است. دود آن نیز سمي است و دشواری های ناگوار دم و بازدم تا اندازه ی خفگي يا سوختن ريه ها پدید می آورد .

«فسفر سپید»، کم و بیش مانند «بمب ناپالم» است با اين تفاوت كه از بمب های «ناپالم» بهتر می توان جان در برد.

اگر قربانی بختی خوش داشته باشد و «فسفر سپید» روی سر و یا سینه هایش بریزد، بسیار زود و با رنج کم تری جان به جان آفرین می سپارد (کمتر از دو ثانیه)؛ ولی اگر این ماده روی پاها یا دست هایش ریخته باشد، آن اندازه می سوزد که خون به جوش آمده، هنگام برگشت به قلب، نخست همه ی اندام های نزدیک به خودش رو می سوزاند تا به قلب برسد؛ مرگی جانکاه تر!

«فسفر سپید» بسیار کنشگر است و انرژی کنشگری آن بسیار پایین! از همین رو ، در هوا خود به خود آتش می‌گیرد. آن را برای جلوگیری از تماس با هوا در زیر آب نگهداری می‌کنند. این ماده تنها هنگامی خاموش می شود که یا اکسیژن به آن نرسد یا ماده اش به پایان برسد. هیچ راه دیگری برای خاموش کردنش نیست. اگر روی آن آب ریخته شود، فرآورده ی سوختن فسفر، اسید فسفریک است. این بمب ها را در چند ده متری بالای آماج می ترکانند و فسفر گداخته، فروزنده و بسیار داغ روی سر مردم می ریزد. کالبد بسیاری از قربانیان این بمب، آنچنان می سوزد که روشن نمودن هویت کالبدی بیجان برجای مانده، ناممکن است.

ناگفته نماند که برپایه ی «کنوانسیون ها» و «قراردادهای جهانی درباره ی کاربرد جنگ ابزارها، کاربرد بمب های «فسفر سپید» در جنگ نکوهیده شده است.

از «گوگل پلاس» با ویرایش، پارسی و پاکیزه نویسی و نیز هم افزایی درخور از اینجانب؛ برنام نیز از آنِ من است.    ب. الف. بزرگمهر

مرگ بر رژیم تبهکار اسراییل!

نابود باد امپریالیسم جهانی به سرکردگی امپریالیست های «یانکی»!



 

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!