«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۳ خرداد ۲۰, سه‌شنبه

رژیم خیانتکار به منافع ملی ایران و ایرانیان را باید هرچه زودتر به زیر کشید!


به گزارش زیر از «خبرگزاری دانشجویان ایران» و بخشی از گزارش «رادیو فردا» درباره ی دور دوم گفتگوهایی که زیر پوشش «هسته ای» برگزار می شود، اندکی درنگ کنید!

گزارش «خبرگزاری دانشجویان ایران» نکته های چندانی دربرندارد و از چارچوب گزارش خبری دستچین شده که نه کسی خدای ناکرده از چیزی بویی ببرد و نه چیزی برخلاف گرایش «آقای ۹۵ میلیارد دلاری» کِش بیاید و دُم خروس های تازه ای از اینجا و آنجای «برادران ساده زیست» بیرون بزند، فراتر نمی رود. با این همه، در جایی از آن، ناخواسته، پته ی «گاگول* ارشد» در گفتگوهایی که پنج ساعت به درازا کشیده، روی آب می افتد. بخشی از گزارش «رادیو فردا»، تارنگاشتی وابسته به وزارت امور خارجی «شیطان بزرگ»، در این زمینه، دستِ گاگولِ دروغگوی رژیم جمهوری اسلامی را بازهم بیش تر رو می کند؛ گاگول هایی که از بالا تا پایین به پیروی از رهبر نابخردشان، سیاست را با دروغگویی و بکار بردن "تاکتیک" که از آن دریافتی کژ و کوله دارند، جابجا گرفته و به پندار خود «پولیتیک» می زنند! آنچنان «پولیتیک» هایی که با کاشتن توپ در دروازه ی خودی کم ترین تفاوتی ندارد و از آن بدتر، اینکه همین «پولیتیک» ها را با گستاخی و خریت هرچه بیش تر کوشیده و می کوشند تا به عنوان پیروزی قلمداد نموده، مردم را رنگ نمایند!

در خبرِ «خبرگزاری دانشجویان ایران»، گاگولِ ارشد، کم مانده سوگند یاد کند که:
«... موضوع مذاکره با آمریکا بحث هسته‌ای است و از جمله موضوعاتی که درباره آن صحبت می‌شود، بحث تحریم‌ها است که باید برداشته شود.» در حالی که از زبان «سخنگوی وزارت امور خارجی شیطان بزرگ» در همان خبر، آمده است:
«نشست روز دوشنبه مقامات ایران و آمریکا در ژنو جنبه رایزنی در مورد طیف وسیع‌تر مسائل و تبادل دیدگاه‌ها پیش از مذاکرات هفته آینده وین را داشته است.»

به گفته ی گاگولِ ارشد، گفتگوها «در فضایی مثبت و سازنده» برگزار شده است؛ در حالی که گفته های «سخنگوی وزارت امور خارجی شیطان بزرگ»، گرچه به شیوه ای دیپلماتیک، آشکارا رنگ و بویی تهدیدآمیز دارد:
«برگزاری مذاکرات دو جانبه میان ایران و آمریکا ضرورت داشت؛ چرا که در مذاکرات چند جانبه، پیشرفت کافی حاصل نشده بود» و بر این نکته پامی فشارد که:
«... آمریکا خواهان آن است که مذاکرات با واقع‌بینی همراه باشد.»

در اینجاست که باید یقه ی «گاگولِ ارشد» دروغگو را گرفت و پرسید:
کدام فضای مثبت؟ سازنده به سود کی؟ به سود همه ی طرف ها؟ و اگر چنین است، چرا نماینده ی آن ها چنین سازندگی را روشن و آشکار بر زبان نیاورده و بجای آن دم از واقع بینی می زند؟

در این زمینه که واقع بینی یادشده، چه موردهایی را دربرمی گیرد که بر آن پایه، پیشرفت بسنده یا بهتر است بگویم دلخواه آن ها انجام نپذیرفته، هر دو گزارش چیزی دربر ندارد و از خود می پرسم:
به کدام دلیل و انگیزه ای «سخنگوی وزارت امور خارجی شیطان بزرگ، گفته است:
«به منظور بالا بردن شانس موفقیت گفت‌و‌گوها٬ محتوای این مذاکرات اعلام نشده است.»؟

آیا چنین خواسته ای را بسان نمونه های تاکنون روشن شده ی دیگر، تنها نمایندگان رژیم تبهکار فرمانروا بر کشورمان داشته اند یا هر دو سو در پنهان نگاه داشتن درونمایه ی گفتگوها می کوشند؟ از چه می ترسند و کدام انگیزه ی نیرومندی آن ها را وادار به آنچنان پنهانکاری می کند که گفتگوها و قرار و مدارها، حتا از دید نمایندگان فرمایشی مجلس «رژیم الله کرم» نیز پنهان نگاه داشته شده و می شود؟ به چه انگیزه ای گفتگوهای دوسویه با آلمان، فرانسه، روسیه و «شیطان بزرگ» ترتیب داده شده است؟ آیا آنگونه که همین «گاگولِ ارشد»، پیش از این در پاسخ به پرسشی بر زبان رانده بود، وظیفه ی او و آن گاگولِ تخت روانگردان دیگر، هماهنگ نمودن نمایندگان «۱+۵» با یکدیگر است؟! آیا هر کدام از آن کشورها، جداگانه درخواست ها یا بهتر بگویم: «باج سبیل» هایی تازه تری از کشورمان خواستارند که رژیم وامانده از ترس آبروریزی بیش تر و گند و گه هایی که هر روز به روی آب می آیند، زیر بار آن نمی روند؟ گند و گه هایی که دیگر به آسانی پنهان شدنی نبوده و رژیم تبهکار از ترس مردم به جان آمده، حتا ناچار به قورت دادن شان شده است!

آیا نباید به گرده ی رژیم تبهکار و رهبر بیشرم و آبرویش فشار آورد تا همه ی آنچه در آن قرارداد ننگین (ژنو) از سوی دزدان فرومایه به نمایندگی از سوی مردم ایران دستینه شده را روشن و بی پرده به داوری افکار عمومی مردم ایران بگذارد؟ آیا نباید پرسید به چه انگیزه ای، گفتگوهای دنباله داری که تنها دربردارنده ی چالش هسته ای نیست، سربسته پی گرفته می شود؟

آیا بوی زیر پا نهاده شدن بازهم بیش تر حاکمیت ملی ایران از سوی اربابان قدرت جهان و همدستان ایرانی تبارشان که سرافکندگی و سرشکستگی روزافزون مردم ایران و تعهداتی بیجا و بیمناک برای کشورمان در پی دارد، مشام شما را نمی آزارد؟

 آیا نباید رژیمی را که برای پی گرفتن هستی ننگین خود، آماده ی باج دادن ها و خیانت های بازهم بیش تر به منافع ملی ایران و ایرانیان است به زیر کشید؟!

ب. الف. بزرگمهر     ۲۰ خرداد ماه ۱۳۹۳

برجسته نمایی ها همه جا از آنِ من است.   ب. الف. بزرگمهر

* این واژه را دانسته و آگاهانه، تنها به این انگیزه بکار می برم که با همه ی نمودها و نشانه های وابستگی فزاینده ی رژیم تبهکار جمهوری اسلامی در کلیت خود و سرسپردگی و خودفروختگی بسیاری از دست اندرکاران آن که برخی از آن ها ملیت آمریکایی، کانادایی و یا کشورهای اروپایی را نیز در جیب دارند و بویژه گروه هایی از آن ها در وزارت امور خارجی دولت «زهدان اجاره ای» لانه گزیده اند، هنوز گواهی روشن در این باره در دست نیست؛ با این همه، احساسی برخاسته از آروین ها و آزمون های روزگار که بسی نیرومندتر از هرگونه منطقی است، فریاد برمی دارد که بسیاری از آن ها، همانگونه که از دوره ی فتحعلی شاه قاجار به این سو گواه بوده ایم، سر در آخور امپریالیست ها دارند؛ خودفروختگان و سرسپردگانی که بیش ترشان به همان اندازه که از بهره ی هوشی پایین برخوردارند، دروغگو، بادنجان دورقابچین، فریبکار و نیرنگبازند. 


***


آغاز دور دوم مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا

دور دوم گفت‌وگوهای دوجانبه هیات‌های ایرانی و آمریکایی، صبح امروز در ژنو آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، هیات سیاسی مذاکره کننده ایران و آمریکا، روز گذشته (دوشنبه)، گفت‌وگوهای خود را آغاز و مذاکرات پنج ساعته‌ای را برای اجرای گام نهایی توافق ژنو دنبال کردند.

سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه پس از پایان دور اول مذاکرات با اشاره به برگزاری این نشست گفت: گفت‌وگو با هیات آمریکایی در فضایی مثبت و سازنده برگزار شد.

این عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران، پیش از این تاکید کرده بود که موضوع مذاکره با آمریکا بحث هسته‌ای است و از جمله موضوعاتی که درباره آن صحبت می‌شود بحث تحریم‌ها است که باید برداشته شود.

این گفت‌وگوها با حضور هلگا اشمید، معاون کاترین اشتون و در چارچوب مذاکرات «۱+۵» و برای اجرای گام نهایی توافق ژنو انجام می‌شود.

عراقچی، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه، حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه، داود محمدنیا مشاور وزیر خارجه و پژمان رحیمیان مدیرکل حوزه ریاست سازمان انرژی اتمی از اعضای تیم مذاکره کننده ایران در این دور از گفت‌وگوها هستند.

هم‌چنین اعضای تیم مذاکره‌کننده آمریکا را ویلیام برنز، معاون وزیر خارجه آمریکا، وندی شرمن، معاون وزیر خارجه‌، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی معاون رییس‌جمهور، بروک امدرسون، معاون نماینده‌ پیشین آمریکا در سازمان ملل، جیم تیم بی، مشاور ارشد کنترل سلاح و رابرت مالی، مشاور ارشد خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا تشکیل می‌دهند.

سیدعباس عراقچی پیش از این گفته بود که در حاشیه این اجلاس، هیات ایرانی با سایر معاونان سیاسی اعضای «۱+۵» نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد و در صورت انجام نشدن این دیدارها، معاونان وزیر خارجه این کشورها برای ادامه گفت‌وگوها به تهران سفر خواهند کرد.

وی افزود: پس از دیدار سه جانبه، احتمالاً با خود آمریکایی‌ها نیز دیدار دوجانبه انجام خواهیم داد و چهارشنبه و پنج‌شنبه هم به رم می رویم و آن‌جا با هیات روسیه نشست دوجانبه برگزار می‌شود.
این عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت:
در حال تنظیم دیدارهای دوجانبه با هیات‌های دیگر نیز هستیم و احتمالاً با هیات‌های فرانسوی و آلمانی هم تا قبل از دور بعدی مذاکرات دیدار دوجانبه انجام خواهیم داد.

عراقچی هدف از برگزاری این دیدارها را رایزنی های جزئی‌تر و مفصل‌تر برای بررسی بیش‌تر گزینه‌ها و حالات مختلف دانست تا دو طرف بتوانند دیدگاه‌هایشان را به هم نزدیک‌تر کنند.

او با بیان این که هنوز فاصله‌ها میان دو طرف در موضوعات مختلف وجود دارد تأکید کرد: برای نزدیک شدن دیدگاه‌ها باید تلاش بسیاری شود و طرف‌های ما باید تصمیمات سختی بگیرند تا بتوانند دیدگاه‌های ما را تأمین و با پذیرش حقوق ملت ایران آن را تثبیت کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که نشست روز دوشنبه مقامات ایران و آمریکا در ژنو جنبه رایزنی در مورد طیف وسیع‌تر مسائل و تبادل دیدگاه‌ها پیش از مذاکرات هفته آینده وین را داشته است.

ماری هارف گفت: ما در بعضی از نشست‌ها پیشرفت داشته‌ایم اما همان‌طور که پس از دور اخیر مذاکرات «۱+۵» گفتیم به اندازه کافی پیشرفت نکرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، هیات‌های مذاکره کننده هسته‌یی ایران و فرانسه فردا (چهارشنبه)، در ژنو با یکدیگر دیدار می‌کنند.

نیکلاس دور یویر، نماینده‌ جدید فرانسه در گروه «۱+۵» است که جایگزین ژاک اودیبر شده است.

دیدار دو جانبه‌ای با نماینده‌ی آلمان در گروه «۱+۵» روز یک شنبه هفته آینده در تهران خواهم داشت.
لوکاس نماینده‌ آلمان در گروه «۱+۵» برای شرکت در سمیناری که قرار است در دفتر مطالعات وزارت خارجه در نیاوران برگزار شود به تهران سفر می‌کند.

«خبرگزاری دانشجویان ایران»     ۲۰ خرداد ماه ۱۳۹۳

***

پایان دور اول مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا؛ عراقچی: فضا مثبت بود

...
پس از این مذاکرات که طبق گزارش‌ها پنج ساعت به طول انجامیده است٬ عباس عراقچی به ایسنا گفت: «گفت‌وگو با هیئت آمریکایی در فضایی مثبت و سازنده برگزار شد.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه مری هَرف٬ سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز دوشنبه اظهار کرد که برگزاری مذاکرات دو جانبه میان ایران و آمریکا ضرورت داشت چرا که در مذاکرات چند جانبه پیشرفت کافی حاصل نشده بود و تاکید کرد که آمریکا خواهان آن است که مذاکرات با «واقع‌بینی» همراه باشد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا٬ به منظور بالا بردن شانس موفقیت گفت‌و‌گوها٬ محتوای این مذاکرات اعلام نشده است.

قرار است این مذاکرات روز سه شنبه ۲۰ خردادماه ادامه پیدا کند.

۲۰ خرداد ماه ۱۳۹۳


برجسته نمایی ها همه جا از آنِ من است.   ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!