«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۳ فروردین ۶, چهارشنبه

چگونه روزنامه نگار "بیطرف"، میخ های دروغ را به مغز خواننده فرو می کند؟!


به گزارش زیر اندکی باریک شوید! گزارشی نمونه (کارکتریستیک) از شیوه ی خبررسانی تبهکارانه و مغزشویی خوانندگان از سوی یک رسانه ی وابسته به امپریالیست ها در اروپای باختری است.

می پندارم که آشنایی با این شیوه های فریبکارانه در دستکاری واقعیت های اجتماعی به نوبه ی خود، کمکی بزرگ به خوانندگان و بویژه بخشی از آنهاست که با چنین ترفندهای رسانه ای تبهکارانه با آماج مغزشویی مردم آگاه نیستند.

در این یادداشت، همه ی آنچه درون « » آورده شده از گزارش همان تارنگاشت تبهکار در زیر همین یادداشت برگرفته شده است.

عنوان گزارش را چنین برگزیده اند:
«کره ‌شمالی دو موشک میان‌برد آزمایش کرد»! و درست همان بالای گزارش، تصویری از دید من، بخوبی دستکاری شده از رهبری خِپِله که می پندارم چون بسیاری از آخوندهای کشور خودمان، آنچنان پَت و پَهن هم نیست در میان نظامیانی که بیش ترشان سر به زیر دارند و گویی فرمایشات رهبر را یادداشت می کنند، درج کرده اند. از همینجا، چشم و مغز خواننده بکار گرفته می شود و کنجکاویش از دیدن صحنه ی تصویر که با تیرباری در آن پشت آذین داده شده، برانگیخته می شود. پس از آن با بازگویی آنچه مزدوران و سر سپردگان وزارت به اصطلاح دفاع۱ بخش چنگ اندازی شده ی شبه جزیره کره، راست یا دروغ و یا برای ایز گم کردن، منتشر کرده اند، می نویسد:
«کره شمالی دست به شلیک آزمایشی دو موشک میان‌برد زده است. به نقل از وزارت دفاع کره جنوبی، این دو موشک پس از پیمودن مسافتی کم و بیش ۶۵۰ کیلومتری در دریای ژاپن فرود آمده‌اند ...» و سپس برای چگالش بیش تر "خبر"ی که سرگرم پروردن آن است، بی درنگ می افزاید:
«... کره شمالی در چند هفته ی کنونی، ۷۰ آزمایش موشکی انجام داده است» که خواننده با شیوه ای کم و بیش بسان «مش قاسم» در فیلم ماندگار «دایی جان ناپلئون» با خود بگوید:
«آی بابام هِی ... پنداری می خواهند ناموسِ کره جنوبی و ژاپن و آمریکا را بدرند ...»!

 
آنگاه به شرح و بسط گونه ی موشک های شلیک شده می پردازد که دربردارنده ی همان جمله ی آغازین با اندکی پیچش است:
«به نقل از وزارت دفاع کره جنوبی، این دو موشک از یک سکوی متحرک در سواحل خاوری کره‌شمالی به سوی ژاپن شلیک شده‌اند و پس از پیمودن مسافتی کم و بیش  ۶۵۰ کیلومتری در دریای ژاپن فرود آمده‌اند.» (برجسته نمایی ها از اینجانب: ب. الف. بزرگمهر)

اندک پیچشی که «مش قاسم» را به واکنش زیر وامی دارد:
«آی بابام جان! ... عجب بی ناموسند این چشم کور شده ها ... با آن چشم های کون خروسی شان به آن یکی ها که چشم هاشان مثل خودشان هست هم رحم نمی کنند بی مروت ها! خدا با این جاپنی (ژاپنی!) ها یار بود که از ۷۰ توپی۲ که در کردند، خدا را شکر، هیچکدام به خاک شان نخورد ... خدا ذلیل شان کند! ... نسل این چشم خروسی های کره شمالی را از روی زمین بردارد که خیال مان راحت شود بابام جان!»  

گزارش تبهکارانه، سپس با قرقره کردنِ یاوه گویی های سخنگوی وزارت خارجه ی تجاوزکارترین کشور جهان از دوران جنگ جهانی دوم به این سو و بی آبروترین در پهنه ی «حقوق آدمی»، نخود و لوبیای بیش تری به آش بارگذاشته، می افزاید:
«سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز ضمن تأیید این خبر، کره‌شمالی را متهم کرد که به کشتی‌های در حال حرکت در مسیر فرود این موشک‌ها در دریای ژاپن هیچ هشداری نداده است»؛ یاوه گویی هایی که با دهن دریدگی گستاخانه، فریبکارانه و آمیخته به دروغ از زبان همان سخنگو پی گرفته می شود:
«پیونگ‌یانک باید دست از اقدامات برانگیزاننده که افزایش تنش در منطقه را در پی دارد، بردارد.» و با بازگویی خبر برانگیزاننده ی آغاز گزارش به نتیجه گیری شتابزده و زودهنگام زیر می انجامد:
«کره‌ شمالی در چند هفته‌ گذشته، کم و بیش ۷۰ موشک کوتاه برد را آزمایش کرده است؛ پرتاب این دو موشک نقض قطعنامه سازمان ملل متحد علیه فعالیت‌های نظامی کره شمالی در چهارچوب برنامه اتمی مورد کشمکش این کشور است.»

آیا همه ی میخ های دروغگویی در مغز خواننده کوبیده شده اند؟! نه! از میان ده ها میخ دروغگویی، دستِکم یک میخ، شاید دانسته و آگاهانه، آن هم تنها برای آنکه بهانه ای برای آنچه به اصطلاح «بیطرفی» در روزنامه نگاری نامیده می شود و دروغی از این بزرگ تر نیست، درست کوبیده نشده است:
«کره شمالی در هفته‌های گذشته حدود ۷۰ راکت با برد کوتاه شلیک کرده است. این اقدام کره شمالی اعتراض به مانور نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکاست که پیونگ‌یانگ آن را به آمادگی برای تهاجم به خاک کره شمالی تعبیر می‌کند.

شلیک آزمایشی دو موشک میان‌برد نیز تنها ساعاتی پس از نشست خلع سلاح اتمی در هلند و پس از آن دیدار سه‌جانبه رئیس‌جمهور آمریکا، رئیس دولت ژاپن و رئیس‌جمهور کره‌جنوبی صورت گرفته است.
در این دیدار باراک اوباما ضمن هشدار در مورد احتمال دست‌یابی کره ‌شمالی به سلاح‌های اتمی، گفت که چنین سناریویی قابل پذیرش نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که همکاری آمریکا، ژاپن و کره جنوبی این پیام روشن را برای کره شمالی دارد که این سه کشور همگام با یکدیگر به تهدیدها و اقدامات برانگیزاننده ی پیونگ‌یانگ پاسخ خواهند داد.» (برجسته نمایی ها از اینجانب: ب. الف. بزرگمهر)

بنابراین، روشن می شود که حاکمیت دست نشانده و سرسپرده ی بخش چنگ اندازی شده شبه جزیره کره در جنوب آن به همراه ارباب خود، برای چندمین بار پیاپی، مانور نظامی مشترک داشته اند؛ مانورهایی  که در یکی از آن ها در سال پیش ترسایی، هواپیمای حامل بمب اتمی یا هیدروژنی«یانکی ها» بر فراز خاک «جمهوری دمکراتیک خلق کره» که میرزا بنویس های مزدور و نانخور امپریالیستی آن را با گستاخی و بی ادبی به مردم سرفراز و استوار آن کشور، «کره شمالی» می نامند به پرواز درآمده بود و واکنش به هنگام و بجای آن کشور قهرمان را در پی داشت.

اکنون، از همین گزارشِ نمونه که در زمینه ی موذیگری های رسانه ای به گَردِ «بی بی سی» و به تازگی «رادیو فردا» با الاغ های ایرانی تبار به خدمت درآمده شان که بیش ترشان نیز پوش «دکترای جامعه شناسی» یا رشته های دیگر علوم اجتماعی نیز در زیر پالان های شان تپانده اند، می توانید اندازه ی راستگوییِ رسانه های وابسته و جیره خوار امپریالیستی و نوچه های دیگرشان در «بیطرفی روزنامه نگاری» را دریابید؛ در همین واپسین بندهای برگرفته از گزارش، بخوبی می بینید که حتا آن یک جمله که برجسته نمایشش داده ام، دوپهلو و ناروشن است و از آن گذشته، چنین وانمود می شود که شلیک آن موشک ها که گویا همزمان با نشست «ششلول بندهای جامعه جهانی» در هلند انجام پذیرفته۳، سران "دمکرات" و طرفدار نابودی جنگ ابزارهای اتمی را ترسانده و به همین انگیزه «یانکی ها» که در اینجا بگونه ای نادرست «آمریکا» نامیده شده، همراه ژاپن و مزدوران بخش جنوبی شبه جزیره کره ناچار شده اند «همگام با یکدیگر به تهدیدها و اقدامات برانگیزاننده ی پیونگ‌یانگ پاسخ» دهند.۴ 

«هی بابام هی! حق دارند این بیچاره ها که اینقدر نگران باشند. آخر کدام آدم عاقلی، وسط مهمانی که همه نشسته چایی می خورند، توپ در می کند؟ خدا به حق علی، این چشم کون خروسی های کره شمالی را کور کند ...»

می بینید، چه روزنامه نگاری بیطرفانه ای ست؟! قلم به مزدهایی «جهان وطن» (cosmopolitist) و تبهکارانی کوچک که به اندک آب باریکه ای، خشنود هستند و به هرگونه تبهکاری رسانه ای تن می دهند!

شما را نمی دانم؛ ولی من به شرف و وجدان و آبروی نداشته شان، بویژه آن ایرانی تبارهای به خدمت درآمده در همه ی اینگونه رسانه ها، تف می کنم؛ آره بابام جان!

ب. الف. بزرگمهر   ششم فروردین ماه ۱۳۹۳

زیرنویس تصویرها از آنِ من است.    ب. الف. بزرگمهر 

پانوشت:

۱ ـ در سرزمینی چنگ اندازی شده از سوی «یانکی ها» که در آنجا آنچنان «فرمانروایی مطلق» دارند که «ولایت مطلقه آقا» در برابر آن باید لنگ بیندازد از این یاوه تر نمی شود که دَم و دستگاه نمایشی کشورداری آنجا را با نام ساختگی «کره جنوبی» جا بزنیم و برای آن «وزارت دفاع» بتراشیم؛ حتا اگر آن «سازمان ملل» همواره گوش به فرمان «ششلول بندهای جامعه جهانی» آن را به رسمیت شناخته باشد؛ تنها "وزارتخانه" ای که در چنین جایی هست و می تواند باشد، «وزارت گوش به فرمانی» است که مشتی مزدور و جیره خوار سرسپرده خودشان آن را می گردانند؛ مزدورانی که کوچک ترین نشانی از هیچ ملیتی ندارند؛ بویی از فرهنگ نبرده اند و بهترین نمونه های «جهان وطن» (cosmopolitist) هایی هستند که هرکه پول بیش تری به آن ها بدهد، روی سبیلش نَقّاره نواخته و گوش به فرمان هرگونه تبهکاری اند!  

۲ ـ مش قاسم هنوز موشک ندیده و روشن است که تفاوت آن با توپ را نمی داند!

۳ ـ راست یا دروغش به گردن همین میرزابنویس های رسانه ای مزدور که از شرم یا ترس، نام های شان را نیز پنهان می دارند!

۴ ـ در این گزارش، جایی این پرسش به میان نیامده که "دمکرات" های طرفدار نابودی جنگ ابزارهای اتمی، چرا کار را از خود آغاز نمی کنند!


***

کره ‌شمالی دو موشک میان‌برد آزمایش کرد

کره شمالی دست به شلیک آزمایشی دو موشک میان‌برد زده است. به نقل از وزارت دفاع کره جنوبی این دو موشک پس از پیمودن مسافتی کم و بیش ۶۵۰ کیلومتری در دریای ژاپن فرود آمده‌اند. کره شمالی در چند هفته ی کنونی، ۷۰ آزمایش موشکی انجام داده است.

یک سخنگوی «وزارت وزارت دفاع کره جنوبی» چهارشنبه (۲۶ مارس/ ۶ فروردین) در سئول اعلام کرد که کره شمالی دست به شلیک آزمایشی دو موشک میان‌برد از نوع «رودونگ» زده است.

به نقل از «وزارت دفاع کره جنوبی»، این دو موشک از یک سکوی جنبشی در کرانه های خاوری کره‌شمالی به سوی ژاپن شلیک شده‌اند و پس از پیمودن مسافتی کم و بیش  ۶۵۰ کیلومتری در دریای ژاپن فرود آمده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با تأیید این خبر، کره‌شمالی را متهم کرد که به کشتی‌های در حال حرکت در مسیر فرود این موشک‌ها در دریای ژاپن هیچ هشداری نداده است.

سخنگوی وزرات خارجه آمریکا تأکید کرد:
«پیونگ‌یانک باید دست از اقدامات برانگیزاننده که افزایش تنش در منطقه را در پی دارد، بردارد.»

کره‌ شمالی در چند هفته‌ گذشته، کم و بیش ۷۰ موشک کوتاه برد را آزمایش کرده است.

پرتاب این دو موشک، نقض قطعنامه سازمان ملل متحد علیه فعالیت‌های نظامی کره شمالی در چهارچوب برنامه اتمی مورد کشمکش این کشور است.

موشک‌های «رودونگ» بالیستیک و نمونه ی ساخت کره‌شمالی از روی موشک‌های «اسکاد» «اتحاد جماهیر شوروی» پیشین است. کره شمالی از سال ۲۰۰۹ ترسایی، فرآوری این موشک‌ها را آغاز کرده است.

این کشور کم و بیش دارای ۳۰۰ موشک از این گونه است که برد آنها تا ۱۳۰۰ کیلومتر می‌رسد. اگر کره ‌شمالی به توانایی ساخت کلاهک اتمی دست پیدا کند، می‌تواند با این موشک‌ها ژاپن را آماج یورش قرار دهد.

هشدار آمریکا، ژاپن و کره جنوبی به کره‌ شمالی

کره‌ شمالی در چند هفته‌ گذشته، کم و بیش ۷۰ موشک کوتاه برد را آزمایش کرده است. این اقدام کره شمالی، اعتراض به مانور نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکاست که پیونگ‌یانگ آن را به آمادگی برای تهاجم به خاک کره شمالی تعبیر می‌کند.

شلیک آزمایشی دو موشک میان‌برد نیز تنها ساعاتی پس از نشست خلع سلاح اتمی در هلند و پس از آن دیدار سه‌جانبه رئیس‌جمهور آمریکا، رییس دولت ژاپن و رییس‌جمهور کره‌جنوبی صورت گرفته است.
در این دیدار، باراک اوباما با هشدار در مورد گمانه ی دست‌یابی کره ‌شمالی به سلاح‌های اتمی گفت که چنین سناریویی پذیرش ناپذیر است.

رییس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که همکاری آمریکا، ژاپن و کره جنوبی این پیام روشن را برای کره شمالی دارد که این سه کشور همگام با یکدیگر به تهدیدها و اقدامات برانگیزاننده ی پیونگ‌یانگ پاسخ خواهند داد.

نویسنده: SB      پنجم فروردین ماه ۱۳۹۳

برگرفته از تارنگاشت «دویچه وله» وابسته به امپریالیسم آلمان با پارسی نویسی و ویرایش درخور بویژه در نشانه گذاری ها از سوی اینجانب: ب. الف. بزرگمهر


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!