«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۲ اسفند ۲۲, پنجشنبه

اگر بالماسکه نبینیم که نمی توانیم بفهمیم زیانبار است یا نه!

فرهنگ خودمان کجایش بد است: یا روسری یا توسری؟!

تصویری از رهبر بیش از اندازه فرزانه و حماسه پرداز همراه با بخشی از فرمایشات گهربار ملوکانه را که گویا در دیدار با اعضای «شورای عالی انقلاب فرهنگی» بر زبان رانده، درج کرده است:
«مسئله‌ى اختلاط زن و مرد كه اسمش را گذاشتند تساوى كه متأسفانه تساوى نیست؛ اختلاط مضر و بشدت زهرآگینى است كه وجود دارد و امروز جوامع را و بیشتر از همه هم خود جوامع غربى را مبتلا كرده و حالا اندیشمندان شان فهمیده‌اند كه این مسیر یك مسیرى است كه اصلا پایان ندارد؛ یعنى همین‌طور حركت ادامه دارد و سیرى‌ناپذیرى طبع انسانى این حركت انحرافى را تا ناكجاآباد خواهد برد. یكى از اصول خودشان میدانند؛ اگر قبول نداشته باشید، شما را طرد میكنند، رد میكنند، مذمت میكنند؛ یعنى آنها بیشتر از ما، متعصبانه‌تر از ما پایبندند به یك چیزهایى كه غیر معقول است. یا از این قبیل كارها، این بالماسكه‌هایى كه در كشورهاى غربى معمول است كه چقدر هم فجایع حاصل میشود كه حالا داستانش سر دراز دارد. غرض، آنها بیشتر از ما متعصبند، بدتر از ما لجاجت میكنند بر سر ارزش هاى فرهنگى خودشان كه در واقع ضد ارزش هم هست. ما چرا بر سر فرهنگ خودمان پافشارى نكنیم؟  ۱۳۹۲/۰۹/۱۹»

از «گوگل پلاس»  

می نویسم:
می بینید؟! حضرت آقا بالماسکه هم تماشا می کنند؛ البته، انشاء الله تعالی، خدای نکرده برای حظ بصر نیست؛ برای تجربه اندوزی است.

ـ اگر نبینیم که نمی توانیم بفهمیم زیانبار است یا نه! ... لاکن سایر مردم نبینند بهتر است!

آقا هنوز حماسه ای به پایان نرسیده، حماسه ی دیگری می آغازند! حماسه پشت حماسه ...

ب. الف. بزرگمهر    ۲۲ اسپند ماه ۱۳۹۲

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!