«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۲ بهمن ۲۹, سه‌شنبه

پیگیری گفتگوهایی نمایشی برای رنگ کردن توده های مردم ایران و جهان!


گفتگوهای اتمی ایران و «۱+۵» در وین آغاز شد!

دور جدید گفتگوهای ایران و قدرت‌های جهانی در شهر وین، پایتخت اتریش، با آماج دستیابی به گشایشی دربرگیرنده در هماوندی با درگیری اتمی میان جمهوری اسلامی و قدرت‌های جهانی ساعتی پیش آغاز شد.

این گفتگوها در سطح معاونان وزیر خارجه ایران و گروه «۱+۵»، دربرگیرنده ی ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان به همراه «اتحادیه اروپا» برگزار می‌شود و به گزارش خبرگزاری‌ها قرار بر این است تا سه روز پی گرفته شود.

بر پایه ی گزارش‌ها، نشست آغازین گفتگوها با حضور محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران و کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در ساختمان «سازمان ملل» در وین برگزار شده و از عصر سه‌شنبه، ۲۹ بهمن، معاونان آنها، عباس عراقچی و هلگا اشمید، گفتگوها را پی می گیرند.

نتایج این گفتگوها، هسته ی سخنرانی آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در روز گذشته بود که نسبت به آن ابراز بدبینی کرد؛ اما وزیر امور خارجه ایران در وین تاکید کرده است که «اگر طرفین با اراده و نیت سیاسی خوب و با آماج حل مساله وارد گفتگوها شوند، نتایج مثبتی حاصل می‌آید.»

در همین حال، مقامات آمریکا نیز این دور از گفتگوها را «بسیار سخت» دانسته‌ و تاکید کرده‌اند که بیم ها و حساسیت‌های آن بسیار است.

ایران و گروه «۱+۵» آغاز ماه آذر در شهر ژنو سوییس به توافقی موقت دست یافتند که بر پایه ی آن، «تهران» برنامه اتمی خود را محدود می‌سازد تا «باختر» نیز در برابر آن بخشی از تحریم‌ها بر ضد جمهوری اسلامی را از میان برداردد. گفتگوهای امروز بر بنیاد این «توافق‌نامه» انجام می‌شود.

۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۲

برگرفته از تارنگاشت «رادیو فردا» وابسته به امپریالیست های «یانکی»

این گزارش از سوی اینجانب، ویرایش و پارسی نویسی شده و بخشی از آن را به ناچار بازنویسی نموده ام؛ برنام (عنوان) گزارش نیز از آنِ من است.    ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!