«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۲ بهمن ۲۹, سه‌شنبه

وظیفه ی شما نمایندگان قاطبه اهالی، نشان دادن جای دوست و دشمن است!


بحث هسته‌ای با اشراف کامل مقام معظم رهبری پیش می‌رود/ در توافق ژنو برد بیشتری داشتیم!

قم - خبرگزاری مهر: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که جمهوری اسلامی در موضع قدرت قرار دارد، گفت: بحث هسته‌ای با اشراف کامل نهادهای کلیدی نظام و مقام معظم رهبری و در چارچوب تعریف شده پیش می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد ظهر پنج شنبه در دیدار آیت الله العظمی نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: بحث هسته‌ای با اشراف کامل نهادهای کلیدی نظام و مقام معظم رهبری و در چارچوب تعریف شده پیش رفته و هدایت می‌شود و جمهوری اسلامی در موضع قدرت قرار دارد و با وجود تحریم ها از مواضع خود در فناوری هسته ای دست برنداشته ایم.

وی بیان داشت: ۲۴ خرداد ماه موضع اقتدار سیاسی را ایجاد کرد و غرب هم به دلایلی به این نتیجه رسیده که باید با ایران در موضع هسته ای به توافق هایی برسد و نمی تواند یک جانبه امری را بر ما تحمیل کند و می داند جز توافق راهی ندارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:
غرب می‌خواهد برد بیشتری داشته باشد؛ در حالی که جمهوری اسلامی اراده و برد بیشتری داشته و برخی نگاه‌ها هم این مسئله را اذعان می‌کنند.

وی در این زمینه ادامه داد:
«جان برتن» در مقاله‌ای عنوان کرده بود که ایران سیاست‌های ۳۰ ساله آمریکا را در هم شکست و پیروز میدان شد و از سیاستمداران امریکایی جلوتر عمل کرد و اگر من باشم به ایران جایزه می‌دهم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:
ما ۱۸ هزار سانتریفیوژ فعال داریم که ۹ هزار مورد آن در حال تولید اورانیوم غنی شده است و از همان ابتدا تاکید داشته‌ایم که ما به اورانیوم تا پنج درصد غنی شده نیاز داریم و این برای رسیدن به صلح آمیز هسته‌ای کافی است و فراتر از آن نمی‌رویم.

وی افزود:
غرب می‌خواست سایت‌های هسته‌ای ما تعطیل شود و وقتی غرب تحت فشار قرار گرفت، جان کری گفت این تصمیم ما نبود و همه ما به این نتیجه رسیدیم که تحریم برای توقف فعالیت هسته‌ای کارساز نبود.

کاخ سفید گزارش دروغ از توافق هسته‌ای منتشر کرد

حجت الاسلام ابوترابی ابراز داشت:
لازم نیست همه جزئیات مذاکرات هسته‌ای در مجلس عنوان شود که در آن صورت مردم هم متوجه می‌شوند؛ بسیار جای تاسف دارد که کاخ سفید از توافق نامه مذاکرات هسته‌ای گزارش دروغ منتشر می‌کند و می‌خواهد در فضای سیاسی مطلب را وارونه جلوه دهد تا خود این فضا را در دست داشته باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:
امید است در توافق مذاکرات هسته‌ای با جرات از منافع ملی دفاع کرده و به خوبی پیش برویم و با ایستادگی و پایبند بودن به مواضع خود به نتیجه بهتری برسیم.

حجت الاسلام ابوترابی در ادامه سخنان خود عنوان کرد:
در مجلس مصوباتی برای حوزه‌های علمیه در نظرگرفته شد و مورد تایید رئیس جمهور نیز قرار گرفت.

وی ادامه داد:
تخصیص بودجه در بخش فرهنگی و حوزه های علمیه خوب پیش رفت به گونه ای که دو و پنج دهم درصد بودجه عمرانی استان‌ها به حوزه علمیه همان استان اختصاص یافت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:
اگر ۵۰ درصد بودجه‌های عمرانی برای تاسیس حوزه‌های علمیه را حوزه علمیه ارائه دهد، ۵۰ درصد دیگر آن را دولت تامین خواهد کرد.

وی بیان داشت:
فروش نفت، روزانه نیم میلیون بشکه است و همچنین ۴۰۰ هزار بشکه فرآورده‌های نفتی روزانه به فروش می‌رسد و ۳۰ درصد منابع بودجه و منابع فروش نفت و فرآورده‌های آن برای صندوق توسعه ملی درنظر گرفته می‌شود.

برگرفته از «تارنگاشت مهر»:

برجسته نمایی های متن و برنامِ گزارش از آنِ من است.  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!